Moët Hennessy on Alkon vuoden paras toimittaja

Moët Hennessy Suomi palkittiin parhaana toimittajana Alkon jokavuotisessa arvioinnissa, jossa arvostellaan yritysten toiminnan ja tuotteiden laatua. Alkon ja Moët Hennessyn menestyksekäs yhteistyö on alkanut vuonna 1932: heti ensimmäisenä Alkon aukiolopäivänä valikoimasta löytyi kolme Hennessy-konjakkia. Klassikkokonjakin 250-vuotisjuhlaa vietetään tänä vuonna.

Paras toimittaja -arvioinnissa arvosteltiin yhteensä 28 Alkon toimittajaa. Yritykset laitettiin paremmuusjärjestykseen tarkastelemalla kahdeksaa erilaista kriteeriä, joihin kuului muun muassa asiakasvalitusten määrä, tuotteiden laatu ja saatavuus sekä logistiikan toimivuus.

‒ Tunnustus on meille todella tärkeä. Hennessyn yhteistyö Alkon kanssa on toiminut moitteetta yli 80 vuotta, ja olemme ylpeitä voidessamme jatkaa suomalaisten palvelemista yhdessä. Palkinnon saaminen osoittaa, että teemme tasokasta työtä ja henkilökuntamme koostuu upeista ammattilaisista, joilla on sielu ja sydän mukana liiketoimintamme kehittämisessä, kertoo Moët Hennessyn Country Manager Pekka Ylänkö.

Alko jakoi Paras toimittaja -palkinnon nyt viidettä kertaa. Viime vuonna Moët Hennessy oli toisella sijalla. Yrityksien toimintaa tarkastellaan 12 kuukauden ajan ennen palkinnon myöntämistä, jotta toiminnan laatu saadaan mitattua monipuolisesti ja pitkällä aikavälillä. Moët Hennessyn saavuttama yhteispistemäärä on arvioinnin kaikkien aikojen korkein.

‒ Mittaamme toimittajiamme kokonaisuuden avulla, jossa arvioidaan Alkon asiakastyytyväisyydelle merkityksellisiä asioita. Arvioinnissa menestyneet yritykset auttavat omalta osaltaan Alkoa onnistumaan asiakkaidemme palvelemisessa parhaalla mahdollisella tavalla, Alkon laadunvalvonnan päällikkö Juha Viikari toteaa.

Paras toimittaja valittiin 13. lokakuuta. Palkinnon lisäksi raportointi antaa toimittajayrityksille mahdollisuuden seurata toimintansa kehittymistä neljännesvuosittain julkaistavien väliraporttien avulla.

Jo 250-vuotias Hennessy-konjakki on ollut Alkon valikoimassa alusta saakka

Konjakkien klassikko, Hennessy, viettää parhaillaan 250-vuotisjuhlavuottaan. Hennessy-konjakin valmistuksen saloja on siirretty eteenpäin jo vuodesta 1765. Suomessa Hennessy-konjakki on ollut saatavilla koko Alkon toiminta-ajan, eli vuodesta 1932 lähtien.

‒ Suomalaiset ovat konjakin ystäviä ja konjakinkulutuksemme yksi maailman suurimmista suhteessa asukaslukuun. Konjakin suosio kertoo myös, että suomalaisten juomatottumukset ovat murroksessa: nykysin juodaan vähemmän ja valitaan entistä laadukkaampia juomia, Pekka Ylänkö jatkaa.

Tämä vuosi on Hennessylle menestyksekäs myös maailmanlaajuisesti, sillä syyskuussa Hennessy saavutti ykkössijan kansainvälisessä IWRS (International Wines and Spirits Record) World Class Brand -luokituksessa. Hennessy on luokituksen perusteella maailman tunnetuin ja arvostetuin alkoholijuomamerkki.

Hennessyn tarina alkoi Ranskan Cognacista 250 vuotta sitten. Sieltä käsin juoma on valloittanut konjakinystävät kautta maailman. Ympäristövastuun edelläkävijänä tunnettu Hennessy kehittyy jatkuvasti ja hyödyntää tuotannossaan uusinta teknologiaa, mutta Hennessyn arvokas perintö kulkee yrityksen mukana. Hennessy edustaa pitkiä perinteitä, luovuutta ja intohimoa valmistaa ensiluokkaisia juomia.

Lisätiedot:
Country Manager Pekka Ylänkö, Moët Hennessy Suomi, 0400 423 445 tai pylanko@moet-hennessy.com

Painokelpoiset kuvat ja haastattelupyynnöt:
Elina Lehmusto, Miltton, 040 5696 043 tai elina.lehmusto@miltton.fi

Moët Hennessy Suomi Oy edustaa Hennessy-konjakin lisäksi samppanjamerkkejä (Moët & Chandon, Dom Pérignon, Veuve Clicquot, Krug, Mercier ja Ruinart), viinejä (Cloudy Bay, Cape Mentelle, Newton, Terrazas de los Andes, Cheval des Andes, Numanthia, Boroli) sekä Ardberg- ja Glenmorangie-viskejä ja Belvedere-vodkaa.

Moët Hennessy on osa LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) -konsernia, johon kuuluu yli 60 luksustuotemerkkiä. Konsernin kaikki tuotteet edustavat parhainta laatua. Vanhojen perinteiden kautta on tullut vahva kokemus sekä ammattitaito ja tieto parhaista valmistusmenetelmistä. Moët Hennessy uskoo vahvasti innovatiivisuuteen sekä rohkeuteen, tuotteidensa pysyessä ajan hengessä säilyttäen silti vanhat perinteet. Lisätietoja osoitteesta www.lvmh.com