Mother of Pearl, Nikolaj Storm Copenhagen ja Teatum Jones Zalando Sustainability Award -finaaliin Kööpenhaminan muotiviikoilla

• Zalando on valinnut isobritannialaisen Mother of Pearlin ja Teatum Jonesin, sekä tanskalaisen Nikolaj Storm Copenhagenin kauden Zalando Sustainability Award -finalisteiksi Kööpenhaminan muotiviikoille 10–13.8.2021
  • Palkinto rohkaisee brändejä tutkimaan kestävämpiä vaihtoehtoja ja antaa tunnustusta strategioille, jotka toimivat kestävämmän kehityksen hyväksi
  • Finalistit lisätään Kööpenhaminan muotiviikon viralliseen näytösaikatauluun

Zalando, Euroopan johtava muoti- ja lifestyle-verkkoalusta sekä Kööpenhaminan muotiviikko ovat valinneet isobritannialaisen Mother of Pearlin ja Teatum Jonesin, sekä tanskalaisen Nikolaj Storm Copenhagenin vuoden Zalando Sustainability Award -palkinnon finalisteiksi Kööpenhaminan muotiviikolle 10–13. elokuuta 2021. Kansainvälinen palkinto jaetaan toista kertaa kolmen vuoden strategisen kumppanuuden aikana, ja kilpailu on avattu kansainvälisille hakijoille. Palkinto pyrkii kannustamaan muotibrändejä tutkimaan kestävämpiä vaihtoehtoja suunnittelussaan ja toteuttamaan kunnianhimoisia kestävän kehityksen strategioita innovatiivisen muodin kautta. Alan edelläkävijöistä, Zalandon johdon edustajista ja Kööpenhaminan muotiviikon komitean jäsenistä koottu kansainvälinen tuomaristo valitsi kolme finalistia: Mother of Pearl, Nikolaj Storm Copenhagen ja Teatum Jones. Finalistit lisätään näytösaikatauluun ja he esittelevät mallistonsa Kööpenhaminan muotiviikoilla.Zalando Sustainability Award -palkinto on osa Zalandon kestävän kehityksen do.MORE -strategiaa. Zalando tunnustaa olleensa osa muotialan ongelmaa ja haluaa nyt olla osa ratkaisua. Eurooppalaisena muodin alustana Zalandon suuri koko ja teknologia auttavat tarvittavien yhteyksien rakentamisessa kestävän muutoksen aikaansaamiseksi. Sustainability Award ja Zalandon kumppanuus Kööpenhaminan muotiviikkojen kanssa luovat yhdessä finalisteille loistavan alustan ajaa positiivista muutosta.

Director of Sustainability at Zalando, Kate Heiny, kommentoi: “Olemme ilahtuneita, että saimme niin monia hakemuksia tämän kauden Zalando Sustainability Award -palkinnolle ja jatkaessamme strategista kumppanuuttamme Kööpenhaminan muotiviikkojen kanssa. Palkinnon kasvava suosio luo mahdollisuuden jatkaa yhteistyötä brändien kanssa ja laajentaa kestävämpien tuotteiden valinnanvaraa asiakkaille lisäten samalla näkyvyyttä ympäri Euroopan. Muodin alustana haluamme käyttää vaikutusvaltaamme kasvattaaksemme kestävämpien vaihtoehtojen määrää ja olemme iloisia nähdessämme, että monet brändit haluavat tehdä yhteistyötä kanssamme tämän tavoitteen eteen.”

Kaikki Kööpenhaminan muotiviikoille osallistuvat brändit kutsuttiin hakemaan palkintoa. Finalistit on valinnut kokenut kansainvälinen tuomaristo, johon kuuluvat Kööpenhaminan muotiviikkojen toimitusjohtaja Cecilie Thorsmark; toimittaja ja pian lanseerattavan Vogue Scandinavian johtaja Martina Bonnier; malli, ympäristöaktivisti ja kestävän kehityksen konsultti Arizona Muse; President & CEO of WGSN, Carla Buzasi; sustainability and brand advisor, Dio Kurazawa. Zalandoa tuomaristossa edustavat Zalandon Director of Sustainability Kate Heiny sekä Director of Design and Luxury, Anaheta Berenberg. Tuomariston jäsenet ovat arvioineet tarkkaan jokaisen brändin kestävän kehityksen strategiat ja sitoutumisen kestävän kehityksen edistämiseen ja innovaatioihin.

Kilpailun kolme finalistia saavat rahoitusta tuotantokustannuksilleen ja debytoivat mallistonsa Zalando Greenhouse -tilassa. Kyseessä on Kööpenhaminan muotiviikkojen virallinen hubi, jossa esitellään viimeisimmät kestävämmän muodin uutuudet niin online-yhteydellä kuin paikan päälläkin. Finalistit kilpailevat Zalando Sustainability Award -palkinnosta, joka koostuu 20 000 euron rahapalkinnosta sekä kumppanuudesta Zalandon kanssa eksklusiivisen, kestävän kehityksen edistysaskeleita ja innovaatioita edustavan kapselimalliston luomiseksi.

Elokuussa muotiväki ympäri maailman voi nähdä viimeisimmät kestävämmän muodin uutuudet, kun Zalando Greenhouse avaa ovensa Kööpenhaminan muotiviikoilla. Tilassa debytoivat uusimmat suunnittelijat, jotka kilpailevat Sustainability Award -palkinnosta. Zalando Greenhouse palaa kolmannelle kaudelleen ja tällä kertaa tilaan voi tutustua niin fyysisesti kuin digitaalisestikin. Greenhouse -tilasta tulee kestävän kehityksen innovaatioiden kotipesä, jota vievät eteenpäin suunnittelijat, brändit ja muotialan edelläkävijät.

Kööpenhaminan muotiviikkojen toimitusjohtaja ja tuomariston jäsen Cecilie Thorsmark kommentoi finalistien julkistuksen jälkeen: “Olen iloinen päästessäni työskentelemään Zalandon kanssa jo toista vuotta Kööpenhaminan muotiviikoilla tämän vuoden Zalando Sustainability Award -kilpailun tuomariston jäsenenä. On ollut jännittävää päästä arvioimaan niin monia tuoreita ideoita brändeiltä, jotka pyrkivät kohti kestävämpää tulevaisuutta. Tuomaristo valitsi nämä lahjakkaat suunnittelijat finaaliin, koska uskomme, että he kykenevät tarjoamaan kuluttajille ja alalle saavutettavaa ja vastuullisempaa muotia.”Sustainability Award on Zalandolle tilaisuus hyödyntää asemaansa edesauttaakseen alan tekijöiden keskinäistä yhteistyötä. Yritys nostaa esiin brändejä, jotka jakavat saman vision. Lue lisää palkinnosta täällä.

Lue lisää finalistista Mother of Pearl (UK) täältä.

Lue lisää finalistista Nikolaj Storm Copenhagen (DK) täältä.

Lue lisää finalistista Teatum Jones (UK) täältä.

Tuomariston jäsenet

Cecilie Thorsmark - Kööpenhaminan muotiviikon toimitusjohtaja

Kate Heiny - Director of Sustainability at Zalando

Anaheta Berenberg - Director of Design and Luxury