MUUTOKSIA BUSSILIIKENTEESSÄ JOULUN PYHINÄ, VUODENVAIHTEESSA JA LOPPIAISENA

Bussiliikenteen aikatauluissa on useita muutoksia ja poikkeuksia jouluna ja vuodenvaihteessa. Aikataulut kannattaa tarkistaa hyvissä ajoin. Myös bussiliput kannattaa ostaa jo etukäteen, sillä Matkahuollon lipunmyynnissä on vilkkainta juuri joulunaluspäivinä.

Tarkista aikataulutiedot Matkahuollosta

Bussiliikenteen aikatauluissa on runsaasti muutoksia jouluna, vuodenvaihteessa ja loppiaisena. Osa vuoroista jää pyhinä kokonaan ajamatta, varsinkin jouluaattona ja ensimmäisenä joulupäivänä.

Kaikki aikataulutiedot pyhäpäivien poikkeukset mukaan lukien saa nopeasti ja helposti Matkahuollon internetsivuilta osoitteesta matkahuolto.fi löytyvästä aikatauluhausta. Mobiilikäyttäjää palvelevat mobiiliaikataulut osoitteessa m.matkahuolto.fi. Aikatauluhakuun kannattaa syöttää tarkka lähtöpäivä, jotta hakupalvelu osaa huomioida mahdollisen matkustuspäivälle osuvan poikkeusliikenteen.

Aikataulu- ja hintatiedot sekä lippu- ja paikkavaraukset saa myös puhelimitse Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksesta 0200 4000, joka on avoinna kaikkina viikonpäivinä ympäri vuorokauden. Numerossa palvelee Matkahuollon asiakaspalvelukeskus ma-pe klo 8-17. Muina aikoina ja myös pyhäpäivinä palvelunumerossa aikataulutiedusteluihin vastaa Eniro Sentraali Oy. Puhelun hinta on 1,99 €/min + pvm.

Pikavuorojen aikatauluja voi katsoa lisäksi YLE:n teksti-tv:n sivulta 440.

Osta bussiliput ennakkoon

Joulun matkustus on vilkkainta joulua edeltävinä päivinä, jotka voivat olla ruuhkaisia myös Matkahuolloissa. Tuolloin matkustavien kannattaa hankkia bussi- ja paikkaliput jo etukäteen.

Bussi- ja paikkaliput voi ostaa internetistä Matkahuollon sivuilta. Joulunpyhien sekä Tapaninpäivän jälkeisen tiistain netti- ja paikkaliput on hankittava perjantaihin 23.12. klo 13.00 mennessä.

Pika- ja useisiin vakiovuoroihin voi myös varata bussi- ja paikkaliput puhelimitse numerosta 0200 4000. Puhelimitse varatut liput lunastetaan R-kioskeilta tai Matkahuollon omista toimipaikoista.

Liput voi käydä ostamassa etukäteen myös paikan päältä Matkahuolloista.

Tutustu Matkahuollon palveluihin myös Facebookissa facebook.com/matkahuolto ja Twitterissä
twitter.com/matkahuolto sekä Matkahuollon Kahvila -blogissa osoitteessa kahvila.matkahuolto.fi.

Jukka Ylitalo, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386 tai sähköposti jukka.ylitalo@matkahuolto.fi

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä DHL Expressin kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.