Muutoksia bussiliikenteessä joulunpyhinä ja vuodenvaihteessa

Joulun menoliikenne jakaantuu muutamalle aattoa edeltävälle päivälle. Liikenteessä on muutoksia, joten aikataulut kannattaa tarkistaa hyvissä ajoin. Myös bussiliput kannattaa ostaa jo etukäteen, sillä Matkahuollon lipunmyynneissä on vilkkainta juuri joulunaluspäivinä. Tiheät vuorovälit ja tarvittaessa vuoroille otettavat lisäautot varmistavat mukaan mahtumisen.

Aikataulut voi tarkistaa Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksesta 0200 4000 (1,50 €/min + pvm), internetistä osoitteesta matkahuolto.fi tai paikkakunnan Matkahuollosta. Internetin aikatauluhakuun kannattaa syöttää tarkka lähtöpäivä vaihtoehdon kaikki päivät sijasta, jotta hakupalvelu pystyy huomioimaan mahdollisen aiottuna matkustuspäivänä voimassaolevan poikkeusliikenteen. Jouluna matkustavien kannattaa hankkia bussi- ja paikkaliput jo etukäteen. Pika- ja useisiin vakiovuoroihin voi varata bussi- ja paikkaliput puhelimitse numerosta 0200 4000. Puhelimitse varatut liput voi lunastaa R-kioskeilta tai Matkahuollon omista toimipaikoista. Bussiliput voi myös ostaa internetistä Matkahuollon sivuilta. Internetistä voi samalla varata haluamansa istuimen bussissa. Joulunpyhien netti- ja paikkaliput on hankittava keskiviikkoon 23.12.2009 klo 13.00 mennessä. Joulunajan muutokset liikenteessä 23.12.2009 keskiviikkoliikenne, voidaan ajaa erilliset perjantaivuorot 24.12.2009 lauantailiikenne siten, että kello 14:00 ja sen jälkeen lähtevät vuorot voidaan olla ajamatta 25.12.2009 liikenne voidaan olla kokonaan ajamatta 26.12.2009 pyhäliikenne (S-vuorot) 27.12.2009 sunnuntailiikenne (S- ja SS-vuorot) Bussiyrityksestä riippuen varsinkin pikavuoroliikennettä on tarjolla rajoitetusti myös aattoiltana ja joulupäivänä. Tarkat aikataulutiedot saa Matkahuollosta. Uudenvuodenvaihteen muutokset liikenteessä 31.12.2009 torstailiikenne, voidaan ajaa erilliset perjantaivuorot 1.1.2010 pyhäliikenne (S-vuorot) 2.1.2010 lauantailiikenne 3.1.2010 sunnuntailiikenne (S- ja SS-vuorot) Loppiaisen muutokset liikenteessä 6.1.2010 pyhäliikenne (S-vuorot) 7.1.2010 torstailiikenne Aikataulu- ja hintatiedot palvelunumeroista ja internetistä Tarkat aikataulu- ja hintatiedot sekä lippu- ja paikkavaraukset saa Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksesta 0200 4000 (1,50 €/min + pvm). Asiakaspalvelukeskus palvelee joka päivä klo 8–19. Jouluaattona 24.12. asiakaspalvelukeskus vastaa klo 8–14 välisenä aikana. Joulupäivänä 25.12. asiakaspalvelukeskus on suljettu. Tapaninpäivänä 26.12. palataan normaaleihin aukioloaikoihin klo 8–19. Eniro 0100 100 Numeropalvelu tarjoaa Matkahuollon aikataulu- ja hintatiedot ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä. Eniro 0100 100 Numeropalvelu maksaa arkisin klo 8-18 1,23 € / puhelu + 0,25 € / 10 sekuntia + pvm tai mpm ja muina aikoina 1,64 € / puhelu + 0,25 € / 10 sekuntia + pvm tai mpm. Bussien tarkat ja luotettavat aikataulutiedot löytyvät internetissä osoitteessa matkahuolto.fi Matkahuollon sivuilta voi myös ostaa bussi- ja paikkaliput. Mobiiliaikataulut voi hakea osoitteesta m.matkahuolto.fi. Pikavuorojen aikatauluja voi katsoa lisäksi YLE:n teksti-tv:n sivulta 440.