Nearparent-mobiilisovellus lähentää perhettä ja tekee sen nuorimmaisista itsenäisempiä

Nearparentin lanseeraama, iPhone- sekä Android-puhelimissa toimiva sovellus mahdollistaa vanhempien ja lasten entistä tiiviimmän yhteydenpidon. Ongelmatilanteissa lapset voivat lähettää vanhempien valitsemalle lähipiirille paikkatietoa hyö­dyntäviä avunpyyntöjänäin lapselle löytyy auttaja aina ja kaikkialla.

Nearparent-mobiilisovelluksella vanhemmat voivat luoda yhteydenpitoverko­ston, jonka jäsenet ovat tukena lapsen jokapäiväisessä elämässä. Verkostoon kuuluu vanhempien valitsema joukko lapsen huolenpitoon ja neuvonantoon soveltuvia ihmisiä. Verkostossa voi olla juuri niin monta ihmistä kuin vanhemmat katsovat tarpeelliseksi.

Ilmaisen sovelluksen käyttö on helppoa: painamalla vain yhtä nappia lapsi saa kiinni kaikki yhteydenpitoverkostonsa jäsenet. Sovellukseen integroitu GPS-paikannus osoittaa automaattisesti verkoston jäsenille lapsen ilmoittaman olinpaikan sekä etäisyyden heistä itsestään. Myös lapsi voi seurata puhelimestaan avunpyynnön hyväksyneen henkilön liikkeitä, jolloin löytäminen helpottuu entisestään.

Nearparent auttaa lasta liikkumaan vapaasti ja harrastamaan turvallisin mielin myös silloin, kun aikuinen ei ole fyysisesti läsnä. Sovelluksella ei ole tarkoitus seurata jokaista lapsen liikettä, mutta se pitää aikuisen tarvittaessa napin pain­alluksen päässä. Sovellus tarjoaakin vanhemmille luotettavan, nopean ja yksink­ertaisen keinon olla mukana lapsen jokapäiväisissä menoissa.

”Nearparentin kehittäminen juontaa halusta auttaa perheitä jokapäiväisessä kiireisessä elämässä. Me kehittäjät olemme itsekin vanhempia ja tiedämme, minkälaisia haasteita arki aktiivisten lasten kanssa aiheuttaa”, sanoo toimitusjohtaja Topi Järvinen. ”Nearparent on innovatiivinen sijaintiin perustuva sovellus, joka paran­taa lasten hyvinvointia lisäten samalla aikuisten mielenrauhaa. Sovellus myöskin lähentää ihmisiä internet-aikana, jolloin yhteisöllisyyden tunne on vaarassa heiketä.”

Nearparent on Antti Kosusen ja Topi Järvisen vuonna 2010 perustama mobiilisovellus-yritys. Nearparent Oy on kehittänyt innovatiivisen Nearparent-sovelluksen, jonka avulla vanhem­mat pystyvät rakentamaan lähipiiristään koostuvan suljetun virtuaalisen tukiverkoston, joka on tarvittaessa lapsen tukena apua pyydettäessä. Tuote lanseerattiin maailmanlaajuisesti kesäkuussa 2011. Sovellus toimii Android- ja iPhone-puhelimissa, mutta avunpyyntöjä voi vastaanottaa millä tahansa puhelimella. Sovellus on saatavilla suomen, englannin, espanjan, portugalin, saksan ja ranskan kielisinä.

Nearparent
Topi Järvinen, toimitusjohtaja
puhelin +358 40 754 3131.
Sähköposti: topi.jarvinen@nearparent.com