Nesteen Huoltopotti-hanke poiki yli 10 000 euroa hyväntekeväisyyteen

Neste-asemien kauppiaat haluavat laittaa Suomen kuntoon lahjoittamalla 10 334 euroa viiteen eri hyväntekeväisyyskohteeseen. Hyväntekeväisyyspottia ovat kerryttäneet kesän aikana tulleet, yli 20 000 uutta Facebook-tykkäystä.

Suomi on täynnä isompia ja pienempiä asioita, jotka kaipaavat huoltoa ja hoitoa. Siksi maamme laajimman huoltoasemaverkoston kauppiaat päättivät kääriä hihansa yhteisen hyvän nimissä: kauppiaat ovat lahjoittaneet Huoltopottiin 50 senttiä jokaisesta kesän aikana kertyneestä Neste Bensis -Facebook-sivun tykkäyksestä.

Jopa 10 334 euroon paisunut Huoltopotti luovutetaan elokuun lopussa viidelle eri hyväntekeväisyyskohteelle. Kohteiksi valikoituvat kauppiaiden ja yleisön äänestyksen perusteella Suomen Karva-Kaverit ry, Pääkaupungin turvakoti ry, Meidän talo, Vermuntilan seitsemän järven retkeilyreitti ja Joensuunseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry.

Kuluttajat ovat olleet hankkeessa aktiivisesti mukana: ehdotuksia lahjoituskohteiksi tuli runsaasti ympäri Suomea. Runsaan osallistumisen ansioista hanke tavoitti Facebookissa miljoonia silmäpareja.

Vähävarainen perhe saa uuden katon

Kohteet saavat käyttää saamansa potin haluamallaan tavalla. Meidän Talo on vähävaraisen, viisihenkisen perheen kotitalo jo neljännessä sukupolvessa. Vanha talo kaipaa kuitenkin jatkuvasti kunnostusta: tulossa on ainakin kattoremontti, ulkoseinien maalaus ja ilmalämpöpumpun asentaminen.

”Huoltopotti helpottaa talon kunnostamista, koska toinen meistä vanhemmista on työtön eikä ylimääräistä rahaa ole”, perheen isä kertoo.

Osalla Huoltopottia helpotetaan myös Pääkaupungin turvakoti ry:n toimintaa. ”Uuteen asuntoon lähtevät asiakkaat joutuvat usein rakentamaan elämänsä tyhjästä, ja kaikki apu on tarpeen”, kertoo vastaava sosiaalityöntekijä Minna Remes-Sievänen.

Jukka Peltoniemi, Online Marketing Manager, Neste, puh. 050-458 4303, jukka.j.peltoniemi@neste.com

Henri Kunnas, Miltton, puh. 050-3504 585, henri.kunnas@miltton.fi

Neste lyhyesti

Neste on öljynjalostuksen ja uusiutuvien ratkaisujen edelläkävijä. Tarjoamme asiakkaillemme huippututkimukseen perustuvia puhtaamman liikenteen ja teollisuuden tuotteita. Olemme maailman johtava uusiutuvan dieselin tuottaja, ja vuotuinen tuotantokapasiteettimme on yli 2 miljoonaa tonnia. Olemme myös maailman suurin yhtiö, joka tuottaa uusiutuvia polttoaineita jätteistä ja tähteistä. Vastuullinen toimintamme on saanut tunnustusta muun muassa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä ja maailman vastuullisimpien yhtiöiden Global 100 -listalla. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli noin 11 miljardia euroa, ja osakkeemme on listattu NASDAQ Helsingissä. Puhtaampaa liikennettä, energiaa ja elämää vie eteenpäin noin 5 000 ammattilaista. Lisätietoa: neste.com/fi.