Nesteen uusi LubeService Online -palvelu mittaa laitteiden kunnon etänä

Nesteen uusi LubeService Online on automatisoitu palvelu, jonka avulla voidaan mitata voiteluöljyn kuntoa kriittisissä laitteissa vuorokauden ympäri. Palvelu tarkkailee hydrauli-, voitelu-, lämmönsiirto- tai vaihteistoöljyn kuntoa ja seuraa, että laite toimii normaalisti. Se reagoi poikkeamiin ennen kuin niistä aiheutuu vahinkoa laitteelle tai tuotantoprosessille. Näin asiakas voi maksimoida laitteiden öljynvaihtovälit, ennakoida laitteiden huoltotarpeet ja erityisesti välttää kalliit vauriotilanteet.

“Nesteellä on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus korkealaatuisten voiteluöljyjen valmistuksesta ja analysoinnista. Uuden palvelun avulla asiakkaamme voivat säästää huolto- ja korjauskuluissa, ja se sopii erityisesti vaativiin käyttökohteisiin kuten voimalaitosten tai paperi- ja terästehtaiden laitteisiin”, kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen.

Teollisuusympäristöjen ilman epäpuhtaudet, prosessikemikaalit tai kosteus voivat kertyä voiteluaineisiin ja -öljyihin esimerkiksi täyttöjen yhteydessä ja aiheuttaa laitteistojen vikaantumista. Siksi öljynvaihdot tehdään tyypillisesti ennakoiden.

“Öljyn ja voiteluaineiden laadun seuraaminen tarjoaa muihin mittaustapoihin verrattuna merkittävästi tarkemman ja luotettavamman tavan seurata laitteistojen toimintaa ja kuntoa. LubeService Online -palvelulla voidaan seurata jopa muutaman mikronin kokoisia partikkeleita voiteluaineissa”, Hyötyläinen jatkaa.

Neste LubeService Online kuuluu Nesteen LubeService-optimointipalvelupakettiin. Siihen kuuluu myös LubeService Labline, joka on perinteinen analyysipalvelu voiteluaineiden kunnolle. LabLine-raportointitulokset saa jatkossa myös verkossa neste.fi:ssä. LubeService Online ja Online+ -palveluilla puolestaan Nesteen asiakkaat saavat jatkuvan ja reaaliaikaisen tiedon käytössä olevan voiteluöljyn kunnosta.

Neste Oyj

Kaisa Lipponen

Mika Hyötyläinen, markkinointijohtaja, Marketing & Services -liiketoiminta-alue, Neste, puh. 010 458 4132, mika.hyotylainen(at)neste.com;

Roy Jåfs, tuotepäällikkö, Marketing & Services -liiketoiminta-alue, Neste, puh. 010 458 5152, roy.jafs(at)neste.com

LubeService - Voiteluaineiden kunnon optimointipalvelu

LubeService Labline - Ennakoi huoltotarpeet, maksimoi öljynvaihtovälit

Varmista käyttövarmuus etävalvonnalla: LubeService Online ja Online+