Nobelin kirjallisuuspalkinto kasvatti Bob Dylanin kuuntelukertoja Spotifyssa yli 500 prosenttia

Eilen uutisoitiin Bob Dylanin saavan vuoden 2016 Nobelin kirjallisuuspalkinnon, minkä seurauksena artistin tuotannon kuuntelu kasvoi Spotifyssa maailmanlaajuisesti* 512 %. Kuunnelluimmaksi kappaleeksi nousi Like a Rollin Stone, jonka kuuntelu kasvoi 258 % uutisoinnin jälkeen. Myös presidentti Barack Obama mainitsi soittolistan twitterissä: https://twitter.com/POTUS/status/786598777482153988

Bob Dylanin kuunnelluimmat kappaleet Spotifyssa:

1.       Like a Rolling Stone

2.       The Times They Are A-Changin'

3.       Hurricane

4.       Knockin' On Heaven's Door - Remastered

5.       Girl from the North Country

6.       Lay, Lady, Lay

7.       Mr. Tambourine Man

8.       Blowin' In the Wind

9.       Tangled up in Blue

10.   I Want You

Näin Bob Dylanin suosio näkyy Spotifyssa:

-       Bob Dylania on kuunneltu Spotifyssa yhteensä 5040 vuotta maailmanlaajuisesti.

-       Hänellä on nykyisin yli 4 miljoonaa kuuntelijaa kuussa ympäri maailmaa.

-       Bob Dylanin musiikkia löytyy yli 13,9 miljoonalta fanien tekemältä Spotify-listalta.

Kokoelma Bob Dylanin suosituimpia kappaleita löytyy soittolistalta This Is: Bob Dylan.

Soittolistan upotuslinkki: <iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify%3Auser%3Aspotify%3Aplaylist%3A1P5NzrSGOytaPEJwC23Fx5" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

*Kasvu kuunteluluvuissa on laskettu vertaamalla maailmanlaajuisia kuuntelukertoja ennen ja jälkeen uutisen julkaisun 13.10.

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 40 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com

Lisätietoja Spotifysta: Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com