Nokia käynnistää kaikille avoimen innovaatiokilpailun

Nokia Networks järjestää avoimen innovaatiokilpailun kehittääkseen esineiden internet -ekosysteemiä. Jo kolmatta kertaa järjestettävä Open Innovation Challenge hakee innovatiivisia ideoita, tekniikoita ja liiketoimintamalleja.

Nokian tavoite on auttaa menestymään maailmassa, jossa ihmisten lisäksi esineet ja laitteet ovat kasvavassa määrin yhteydessä toisiinsa verkon välityksellä. Tästä syystä vuoden 2015 Open Innovation Challenge -kilpailu keskittyy esineiden internetiin. Aikaisemmin kilpailu on järjestetty Piilaaksossa ja Israelissa. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomessa järjestettävä Nokia Open Innovation Challenge -kilpailu tarjoaa parhaille innovaattoreille mahdollisuuden työstää mullistavia ideoitaan yhdessä Nokian kanssa. Nokia muun muassa julkisti vuonna 2013 Predictive solution -tuotteen perustuen voittaneen yrityksen ideaan.

Nokian venture fund -rahasto Nokia Growth Partners (NGP) osallistuu myös voittajien valintaan ja on tapahtuman pääyhteistyökumppani. Ilmoittautumisia kilpailuun otetaan vastaan 3.8.- 20.9.2015. Erikokoiset startup-yritykset, tiimit, yksityiset henkilöt, yritykset ja korkeakoulut kutsutaan mukaan kilpailuun sekä toimittamaan ideastaan toimivan prototyypin. Voittajille tarjoutuu mahdollisuus hyödyntää Nokian maailmanlaajuista verkostoa ja verkko-osaamista sekä jatkaa yhteistyötä Nokian ja NGP:n kanssa. Nokia Networks työskentelee jo nyt tulevaisuuden avainteknologioiden parissa, joista esimerkkeinä ovat LTE-M sekä 5G-yhteys.

Nokia Networksin EVP ja teknologiajohtaja Hossein Moiin sanoin: "Verkkojen rakentaminen ohjelmoitavassa maailmassa edellyttää lähestymistapaa, jossa verkoista tehdään alustoja, muodostetaan ekosysteemi, ja solmitaan tarvittavat kumppanuudet. Innovaatioiden vauhti vaikuttaa entistä enemmän jokapäiväiseen elämäämme, ja Nokialla käynnistimmekin vuotuisen Open Innovation Challenge -kilpailun, koska haluamme löytää innovaatioita ympäriltämme. Tavoitteenamme on tavoittaa parhaat innovaattorit ja asiantuntijat esineiden internetin alueella, jotta voimme yhdessä rakentaa meitä kaikkia hyödyttävää tulevaisuutta. Olen henkilökohtaisesti sitoutunut tukemaan parhaita innovaatioita kohti maailmanlaajuista menestystä yhdessä Nokian kanssa”.

Materiaalia:

Nettisivu: http://networks.nokia.com/innovation/futureworks/openinnovationchallenge

Video: http://networks.nokia.com/videos/nokia-open-innovation-challenge-2015

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia, Viestintä

Reija Sihlman

reija.sihlman@nokia.com

Nokia
Nokia keskittyy teknologian inhimillisiin mahdollisuuksiin ja auttaa menestymään maailmassa, jossa ihmisten lisäksi esineet ja laitteet ovat yhteydessä toisiinsa verkon välityksellä. Kolme liiketoimintaamme ovat kaikki omien alojensa johtavia toimijoita: verkkoinfrastruktuurin ohjelmistoja ja palveluita tarjoava Nokia Networks, kartta- ja sijaintipalveluihin keskittyvä HERE sekä teknologiakehitykseen ja lisensointiin keskittyvä Nokia Technologies. www.nokia.com

Nokia Networks
Maailman ensimmäisestä GSM-puhelusta alkaen, ensimmäiseen kaupalliseen LTE-puheluun saakka, olemme toimineet mobiilin verkkoteknologian etulinjassa, ja jatkamme innovointiamme kohti 5G:tä sekä muita tulevaisuuden teknologioita. Maailma, jossa kaikki ovat yhteydessä toisiinsa, tarjoaa haasteita ja mahdollisuuksia, joihin tartumme yhteistyössä operaattoriasiakkaidemme kanssa, jotka yhdessä palvelevat lähes viittä miljardia asiakasta.http://networks.nokia.com/

Nokia Growth Partners