Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist palkittiin IAB Finlandin Muutoksen tekijä -palkinnolla

IAB Finlandin Muutoksen tekijä -palkinto jaettiin ensimmäistä kertaa IAB:n 20-vuotisjuhlaseminaarissa 27. syyskuuta. Nordic Morning Finlandin Jukka Sundquistin saama palkinto on osoitus erinomaisesta työstä ja merkittävästä panoksesta suomalaisen digimarkkinoinnin toimialan kehityksen hyväksi.

IAB Finland on syntynyt 20 vuotta sitten, kun verkon vaikutus markkinointiin antoi ensisignaalejaan. Juhlaseminaarissaan IAB Finland palkitsi Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquistin. Sundquistin saama tunnustus on historiallinen, sillä Muutoksen tekijä -palkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa. Ehdokkaat haettiin avoimella kyselyllä. Ehdokkaita tuli yhteensä 20, ja eniten ääniä saaneiden joukosta IAB Finlandin hallitus äänesti voittajan. Sundquist sai selkeän äänienemmistön.

”Jukka on toiminut yli kymmenen vuoden ajan digialan kehittäjänä ja aktiivisena muutoksen tekijänä. Toiminnassaan hän on tavoitteellinen ja sitkeästi päämäärää kohti kulkeva, kuitenkin aina toiset huomioon ottava joukkuepelaaja”, sanoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Sundquistilla on yli 10 vuoden kokemus digialan muutoksen tekijänä. Hänellä on vahvaa osaamista muun muassa ohjelmallisesta ostamisesta ja dataohjautuvasta sisällöstä. ­Kun Sundquist uransa alkuvaiheessa aloitti työskentelyn Klikki-yrityksessä, joka on nykyisin osa Nordic Morning -yritystä, oli heitä kolme omistajatyöntekijää, ja digimarkkinoinnin osuus oli kolme prosenttia. Nyt yrityksen palveluksessa on 320 asiantuntijaa ja digimarkkinoinnin osuus on yli kolmekymmentä prosenttia. Nordic Morning keskittyy datavetoiseen markkinointiin ja palvelumuotoiluun.

”Matkan varrella olen itse kasvanut aikuiseksi samoin kuin yritys ja koko toimialakin. IAB Finland on tehnyt tärkeää työtä digimarkkinoinnin kouluttajana ja eteenpäin viejänä. Toiminnanjohtaja Birgitta Takala on tehnyt hyvää ja arvokasta työtä”, Sundquist sanoo.

Sundquist näkee IAB Finlandin ensisijaisesti muutoksen tekijöiden yhdistyksenä, josta saa alan uusimman tiedon. Vuosien varrella yhdistyksestä on kasvanut koko alan kattava yhteisö, joka on tärkeä keskustelufoorumi erilaisille näkemyksille.

”Nykyisin on turha puhua digitalisaatiosta, sillä kaikki on jo digitaalista. Olemme kuitenkin vasta kehityksen alussa ja muutoksen tahti vain kiihtyy. Organisaatioiden kannattaa keskittyä siihen, mitä mahdollisuuksia uusi teknologia tuottaa. Jotta hyödyt saa irti, on organisaation ja teknologian kehityksen pysyttävä samassa linjassa, mikä on iso haaste”, Sundquist summaa.

Sundquist pitää strategista suunnittelua tärkeänä, mutta vieläkin oleellisempaa on eteenpäin suuntautuva liike. Jos pelkää, jää helposti muiden jalkoihin.

”Sovelsimme jo 20 vuotta sitten lean-menetelmiä. Pitää kokeilla ja joskus epäonnistua. Jos niin käy, vaihdetaan ketterästi suuntaa”, Sundquist sanoo.

Jukka Sundquist, toimitusjohtaja, Nordic Morning Finland
jukka.sundquist@nordicmorning.com
P. +358 40 587 4128

Nordic Morning

Nordic Morning on datavetoiseen markkinointiin ja palvelumuotoiluun erikoistunut yritys. 320 asiantuntijaamme auttavat Pohjoismaiden suurimpia yrityksiä ja brändejä Digital Growth Engine -konseptilla, joka mahdollistaa asiakaskokemuksen kehittämisen ja liiketoiminnan kasvun. Lähestymistapamme ansiosta yrityksistä tulee asiakaskeskeisiä ja dataohjautuvia. Osaamisemme kattaa digitaalisen transformaation, palvelumuotoilun, teknologian, datavetoisen markkinoinnin ja sisällöt.

www.nordicmorning.com