Nordic Spectacle Wearer of the Year -kisan voitto Norjaan

Suomea edustanut Teresa Frost oli tiukan kisan kärkikahinoissa loppuun saakka

Norjalainen Oda Vik Rødseth on voittanut Lontoossa pidetyn vuoden 2013 Nordic Spectacle Wearer of the Year -kilpailun. Kilpailun päätuomarin, supermalli Helena Christensenin johdolla valittu Pohjoismaiden loppukilpailun voittaja saa palkinnoksi mallikuvaukset Christensenin kuvaamana New Yorkissa. Myös Suomen sähäkin silmälasimalli, kirkkonummelainen Teresa Frost kiinnitti päätuomarin huomion ja keräsi kehuja Lontoon kuvauksissa.

Marraskuun alussa Lontoossa järjestetyssä Specsaversin Nordic Spectacle Wearer of the Year -kisassa oli edustettuina kunkin Pohjoismaan sähäkimmät silmälasimallit. Vaikka voitto Pohjoismaiden loppukilpailusta ei tällä kertaa osunutkaan kohdalle, mallin urasta haaveileva Teresa on erittäin tyytyväinen päätökseensä hakea mukaan Suomen sähäkin silmälasimalli 2013 -kilpailuun.

- Lontoon kuvaukset olivat huikea kokemus ja kilpailun taso oli erittäin kova. Voitto ei osunut tällä kertaa kohdalleni, mutta uskon saavani jatkaa mallin töitä tulevaisuudessakin. Mielestäni kaikki pohjoismaiset finalistit ovat voittajia ja olen iloinen Norjan Odan puolesta, sillä hän on voittonsa ansainnut, Teresa kuvaili kisan jälkeisiä tunnelmiaan.

Teresan näyttävät kasvonpiirteet tekivät vaikutuksen kilpailun päätuomariin, joka näki suomalaismallissa ainesta täydelliseksi kehyskasvoksi.

- Kaikki neljä kilpailijaa ovat hurmaavia persoonia, joilla on karismaattiset kasvot ja sädehtivät silmät. Teresa on todellinen kaunotar. Hänellä on korkeat poskipäät, suuret silmät ja täydellisen muotoiset huulet, kuvailee kilpailun päätuomari Helena Christensen.

Suomalaismalli ikimuistoisella hyväntekeväisyysmatkalla Tansaniassa

Marraskuun lopulla Teresa lähti suomalaisen avustusryhmän mukana hyväntekeväisyysreissulle Tansaniaan, jossa he tekivät näöntarkastuksia ja lahjoittivat silmälaseja apua tarvitseville. Ensimmäistä kertaa Afrikassa vieraillut Teresa kuvaili hyväntekeväisyysmatkaa Arushan SOS-Lapsikylään avartavaksi ja palkitsevaksi kokemuksesi.

- Tapasin monta henkilöä, joiden näkö parani huomattavasti saatuaan uudet lasit silmilleen. Toisten auttamisesta tulee todella hyvä mieli, ja suosittelen tämän kaltaisten hyväntekeväisyysreissujen tekemistä kaikille muillekin. Tämä kokemus on avartanut omaa maailmaani hyvin paljon, kertoi äskettäin Tansaniasta palannut Teresa.

Ikimuistoinen matka Tansaniaan Specsaversin ja Vision For All -järjestön hyvän tahdon lähettiläänä oli yksi lokakuussa pidetyn Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun pääpalkinnoista. Kisa järjestetään vuosittain, ja sen avulla pyritään kannustamaan suomalaisia käyttämään silmälaseja rohkeasti. Edustavan ulkonäön lisäksi kilpailussa valttia ovat persoonallisuus, sanavalmius sekä ennen kaikkea positiivinen ja sähäkkä asenne. Hyväntekeväisyysmatkan lisäksi Teresa sai Suomen kilpailun voitosta palkinnoksi sopimuksen mallitoimisto Modelpointin kanssa sekä mallikuvaukset Lontoossa Nordic Spectacle Wearer of the Year -kisan yhteydessä.

Lisätiedot:

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

Viestintätoimisto Miltton, Maiju Meriläinen, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kahdeksassa maassa, jotka ovat Australia, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Järjestyksessään kuudestoista Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 400 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2012 1,6 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun liikeverkosto kattaa koko maan.