Nordnet ja Google Cloud kehittävät yhdessä täysin pilvipohjaisen säästämis- ja sijoitusalustan

Google Cloud -teknologiaa hyödyntämällä Nordnet tarjoaa jatkossa asiakkailleen yhä luotettavampia ja tehokkaampia sijoituspalveluja.

Pohjoismaissa toimiva säästämisen ja sijoittamisen johtava digialusta Nordnet ilmoitti tänään laajentavansa yhteistyötään Google Cloudin kanssa viisivuotiseksi kumppanuudeksi kiihdyttääkseen innovointia ja nopeuttaakseen pilvipalveluihin siirtymistä. Hyödyntämällä Google Cloudin turvallista infrastruktuuria sekä data-analytiikkapalveluja Nordnet pystyy tarjoamaan asiakkailleen luotettavat ja tehokkaat palvelut kaikissa Pohjoismaissa. Nordnetin arvion mukaan valtaosa sen verkkotarjonnasta tulee pohjautumaan pilvipalveluihin vuoteen 2025 mennessä.

Google Cloudilla on ollut keskeinen rooli Nordnetin digitaalisessa siirtymässä jo usean vuoden ajan, ja se on auttanut siirtämään merkittävän määrän Nordnetin sovelluksia pilveen. Nordnetin 1,7 miljoonaa asiakasta Pohjoismaissa, joista noin 0,5 miljoonaa ovat suomalaisia asiakkaita, ovat jo nyt hyötyneet Google Cloudin mahdollistamista teknisesti vakaammasta alustasta sekä uusista pilvipohjaisista palveluista. Esimerkiksi hyödyntämällä Google Cloudin data- ja analytiikkaratkaisuita Nordnet pystyy tarjoamaan asiakkailleen helposti saatavilla olevat ja yksityiskohtaisemmat kaaviot osakekaupankäyntiin. Lisäksi yhdistämällä Nordnetin suositun sosiaalisen sijoitusverkon Sharevillen dataa Googlen johtaviin koneoppimisen ratkaisuihin Nordnet voi luoda asiakkailleen yksilöidympiä käyttökokemuksia.

“Ymmärsimme, että palvelisimme parhaiten asiakkaidemme nopeasti muuttuvia tarpeita luomalla dynaamisemman IT-infrastruktuurin pilviympäristöön”, sanoo Nordnetin teknologiajohtaja Elias Lindholm. “Pilveen siirtymisen ansiosta pystymme ketterämmin käsittelemään suurta määrää tietoliikennettä ja luomaan paremman asiakaskokemuksen. Kasvatamme jatkossakin mielellämme kumppanuuttamme Google Cloudin kanssa, sillä meillä on samanlainen lähestymistapa innovointiin, ja lähdemme innoissamme rakentamaan seuraavan sukupolven sijoitusratkaisuja yhdessä.”

Nordnet on rakentanut yhteistyössä Google Cloudin kanssa vakaamman alustan, joka tarjoaa paremman suorituskyvyn kaupankäynnin kiireisinä aikoina, tehokkaamman tietoturvan sekä lisäpalvelut, joiden avulla sijoittajat saavat laajempaa tietoa sijoituksistaan. Myös pandemian aikana Nordnet kykeni kasvattamaan toimintaansa keskeytyksettä, muuttamaan kehitystään datavetoisammaksi sekä tarjoamaan asiakkailleen yhä tasavertaisemmat mahdollisuudet säästämiselle ja sijoittamiselle.

“Nordnetin toimintaympäristö ja asiakastarpeet on jatkuvassa muutoksessa, ja olemme ylpeitä voidessamme toimia heidän kumppaninaan yrityksen siirtyessä pilveen. Google Cloudin teknologiaa ja koneoppimisen ratkaisuja käyttämällä Nordnet voi nyt tarjota koko organisaatiolleen työkalut ja mahdollisuudet luoda yksilöityjä asiakaskokemuksia, joissa turvallisuus on keskiössä”, sanoo Google Cloudin Suomen maajohtaja Markus Hongisto

Google Cloudin turvallinen, skaalautuva, innovatiivinen ja helposti ylläpidettävä teknologia on auttanut Nordnetia keskittymään enemmän uusien palvelujen luomiseen, joiden avulla säästäminen ja sijoittaminen tuodaan yhä useamman suomalaisen ulottuville.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Markus Hongisto
Maajohtaja, Google Cloud Suomi

Hongiston haastattelupyynnöt:
Leena Viitanen
Google Cloud -yhteyshenkilö
leena.viitanen@miltton.com

Johan Tidestad
Chief Communications Officer, Nordnet
johan.tidestad@nordnet.se
+46 708 875 775

Nordnet on johtava Pohjoismaissa toimiva säästämisen ja sijoittamisen digitaalinen alusta. Yritys haastaa vallitsevia rakenteita innovaation, helppokäyttöisyyden ja läpinäkyvyyden kautta, ja tuo ammattisijoittajien tiedot, työkalut sekä palvelut yksityissijoittajien saataville.

Google Cloud tarjoaa kaikille organisaatioille nopeammat keinot liiketoiminnan digitaaliseen muutokseen. Toimitamme asiakkaiden innovoinnin tueksi ratkaisut, joissa yhdistyvät Googlen huipputeknologia sekä alan puhtain pilvi. Google Cloud on asiakkaiden luotettu kumppani yli 200 maassa kiihdyttäen liiketoiminnan kasvuan sekä tarjoamalla ratkaisuita kriittisimpiin liiketoiminnan ongelmiin.