Nuorten suunnittelijoiden NESPRESSO The Positive Cup -haaste on edennyt finaalivaiheeseen

Nespresso kutsui nuoret suunnittelijat ja muotoilijat osallistumaan avoimeen The Positive Cup -haasteeseen, jossa kierrätettävistä Nespresso-kahvikapseleista tehdään suomalaiseen makuun sopivaa muotoilua. Kolme finalistityötä on nyt valittu, ja ne esitellään Habitare-messuilla 9.–13.9.2015. Suunnittelukilpailun tuomariston nimekkäisiin asiantuntijoihin kuuluu muun muassa kansainvälisesti tunnettu muotoilija Harri Koskinen.

Nespresso haastoi taide- ja muotoilualan opiskelijat sekä vastavalmistuneet luomaan sataprosenttisesti kierrätettävistä Nespresso-kahvikapseleista käyttö- tai sisustusesineen. Kilpailun finaaliin valittiin kolme kekseliästä työtä: Trendikäs Sävy-korusarja, elegantti Woodland-ryijy sekä persoonallinen DiveIn-sohvapöytä. Finalistikolmikon työt esitellään Habitare-messuilla Nespresson messuosastolla 7n39, ja kilpailun voittaja palkitaan lauantaina 12.9. Habitaren päälavalla klo 11–12 tuhannen euron arvoisella rahapalkinnolla ja Lattissima Touch -kahvikoneella.

Annmari Niskasen Sävy-korusarja sai inspiraationsa Nespresso-kapseleiden komeasta värimaailmasta. Kirsi Rannan suunnitteleman Woodland-ryijyn kuosin innoittajana on puolestaan ollut pohjoismainen luontomaisema sekä kuovineuleaiheet. Maria Smirnovan suunnittelema DiveIn on persoonallinen sohvapöytä, jonka merellinen muotoilu istuu hyvin puhtaan valkoiseen, skandinaaviseen kotiin.

Kilpailun tuomaristo on tyytyväinen kilpailutöihin. ”Erityisesti finalistitöissä esiintyvät väriyhdistelmät kiehtovat minua. Jännittävää nähdä, miltä valmiit teokset näyttävät, sillä työtä ja haastetta kapselien asettelussa varmasti on”, päätuomarina toimiva Deko-lehden toimituspäällikkö Ann-Mari Lehtonen kommentoi.

Suunnittelukilpailun tuomareina toimivat Lehtosen lisäksi kansainvälisesti tunnettu suomalainen muotoilija ja yrittäjä Harri Koskinen sekä Taideteollisen korkeakoulun muotoilun laitoksen taideteollisen muotoilun professori Timo Salli. Lisäksi tuomaristoon kuuluvat Habitaren markkinointisuunnittelija Annika Suomi, Maijan Maailma -lifestyle-julkaisun tuottaja ja bloggaaja Maija Nyman sekä Nespresso Finlandin markkinointipäällikkö Elina Takala.

Nespresso haluaa taata kestävän kehityksen periaatteiden mukaisen kahvintuotannon myös tulevaisuudessa maailmanlaajuisen The Positive Cup -vastuullisuusohjelman avulla. Ohjelmassa kiinnitetään huomiota kahvinviljelyn- ja hankinnan ympäristöystävällisyyden, viljelijäyhteisön hyvinvoinnin sekä yhtiön hiilijalanjäljen pienentämisen ohella kahvikapseleissa käytettävän alumiinin hankintaan ja käyttöön. Tavoitteena on vuoteen 2020 mennessä laajentaa käytettyjen alumiinikapseleiden keräyskapasiteetti sataan prosenttiin kaikkialla maailmassa, missä yhtiöllä on liiketoimintaa ja edistää siten kierrätystä globaalisti.

Lisätiedot The Positive Cup -haasteesta osoitteesta: www.nespressohelsinki.fi.

Lisätiedot Nespresson globaalista The Positive Cup -vastuullisuusohjelmasta: www.nestle-nespresso.com/sustainability ja www.nespresso.com/positive.

Yhteystiedot:

Elina Takala
Markkinointipäällikkö
Nespresso Finland
elina.takala@nespresso.com

Kuvapyynnöt:

Maria Laatio
Viestintätoimisto Miltton
maria.laatio@miltton.fI

Lisätietoa Nespressosta:

Nestlé Nespresso on korkealaatuisimpien premium-annoskahvien edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Nespresso toimii maailmanlaajuisesti 62 maassa ja yhtiöllä on yli 10 500 työntekijää. Vuonna 2014 yhtiön jälleenmyyntiverkostoon kuului yli 400 eksklusiivista Nespresso Boutique -myymälää. Lisätietoja: www.nestle-nespresso.com