Nyt kaupoissa – J.K. ROWLINGIN TARINOITA UUDESSA PLAYSTATIONIN WONDERBOOK BOOK OF SPELLS -PELISSÄ

Kauan odotettu maaginen loitsukirja yhdistää Lisätty todellisuus -tekniikan PlayStation®Move-liikeohjaimeen

Helsinki, 14.11.2012 – Sony Computer Entertainment Inc. julkaisee tänään PlayStation®3-järjestelmälle aivan uudenlaisen pelikokemuksen. SCE London Studios -studion kehittämä Book of Spells hyödyntää PlayStation®3-järjestelmän uutta ja innovatiivista Wonderbook™-ohjauslaitetta, joka muuntaa pelaajaa ympäröivän maailman Lisätty todellisuus -tekniikan avulla. Kyseessä on myös ensimmäinen tuote, joka on saanut alkunsa Sonyn kumppanuudesta Pottermore-sivuston kanssa; Pottermore on J.K. Rowlingin ainutkertainen ja veloitukseton sivusto, joka tarjoaa Harry Potter™ -kirjoihin perustuvan huikean verkkokokemuksen.

Harry Potter -fanit pääsevät nyt käsiksi J.K. Rowlingin uusiin kirjoituksiin. Wonderbook: Book of Spells herää henkiin lukemisen yhteydessä ja antaa pelaajien tehdä loitsuja PlayStation®Move-liikeohjaimellaan kuin taikasauvalla ikään. Lähde fantastiselle matkalle lukemaan velhomaailman salaisuuksista ja opi loihdinnan salaisuudet, aivan kuten Tylypahkan oppilaatkin.

J.K. Rowling, Harry Potter -kirjojen kirjoittaja, on itse todennut seuraavaa: ”Wonderbook: Book of Spells on niin lähellä oikeaa loitsukirjaa kuin jästit vain voivat päästä. On ollut upeaa tehdä yhteistyötä Sonyn tiimin kanssa ja kertoa loitsuistani ja niihin liittyvistä tarinoista. Wonderbook on todella ihmeellinen laite, joka tarjoaa aivan uudenlaisen lukuelämyksen.”

Harry Potterin maailmassa Miranda Kanahaukka kirjoitti Loitsujen käsikirja -sarjan yli kaksisataa vuotta sitten. Hänen käsialaansa on myös The Book of Spells, joka on saatavilla vain Tylypahkan kirjaston salaisten kirjojen osastolla. Käsikirja on tarkoitettu edistyneille oppilaille, ja sen avulla he voivat kehittyä päteviksi noidiksi ja velhoiksi.

Book of Spells antaa oppilaille turvallisen ympäristön, jossa he voivat lukea, löytää, oppia ja harjoitella rakastamiaan loitsuja. Vastaan tulevat esimerkiksi loitsut sytyjo, siipiirdium lentiusa ja karkotaseet, ja lisäksi aiemmat Tylypahkan oppilaat ovat raapustaneet kirjan reunuksiin huvittavia muistiinpanoja ja ilkikurisia loitsuja. J.K. Rowling on kirjoittanut loitsuihin liittyviä hauskoja anekdootteja sekä taikamysteerin, joka johdattaa pelaajan halki koko pelikokemuksen ja kertoo, mitä noidat ja velhot tarvitsevat menestyäkseen. Taikamysteerin myötä opiskelijat saavat kunkin luvun lopussa myös uusia tarinoita palkintona onnistuneesta loihdinnasta.

Wonderbook: Book of Spells on ensimmäinen Wonderbook-lisälaitteelle tehty peli. Wonderbook on uusin lisä PlayStation-maailmaan: se on tehokas tarinankerronnan apuväline sekä mielikuvituksen työkalu, joka voi herättää yhdessä kirjassa henkiin tuhansia tarinoita, niin että tutkittavana on aivan uusi sarja seikkailuja ja kokemuksia. Wonderbook asettaa pelaajan keskelle toimintaa ja tuo PlayStation®3-järjestelmän omistajille ainutkertaista sisältöä mukaansa tempaavilla tavoilla, jotka muuntavat pelaajaa ympäröivän maailman hyödyntämällä PlayStation®Eye-kameraa ja Lisätty todellisuus -tekniikkaa. Pelit tuovat olohuoneisiin mysteereitä ja keksimisen riemua, ne vetävät pelaajat uusiin maailmoihin ja antavat heidän osallistua rakastettuihin tarinoihin. Työn alla on lukuisia projekteja, kuten BBC:n Dinosaurusten matkassa, huikea yhteistyöprojekti Disneyn kanssa sekä kiehtova uusi salapoliisipeli, Diggs Nightcrawler. Wonderbookin tulevaisuus näyttää siis valoisalta.

Wonderbook: Book of Spells on nyt saatavilla kaupoissa. Lisätietoja pelistä sekä kuvakaappauksia ja videoita on sivustolla www.playstation.com. Media-aineistoa on sivustolla www.scee-press.com.

- ENDS -

About Sony Computer Entertainment Inc.

Recognized as the global leader and company responsible for the progression of consumer-based computer entertainment, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) manufactures, distributes, develop and markets the PlayStation®2 (PS2®) computer entertainment system, the PSP® (PlayStation®Portable) handheldentertainment system, the PlayStation®3 (PS3®) computer entertainment system and the PlayStation®Vita (PS Vita) portable entertainment system.  SCEI has revolutionized home entertainment since they launched PlayStation in 1994. PS2® further enhances the PlayStation legacy as the core of home networked entertainment.  PSP® is a handheld entertainment system that allows users to enjoy 3D games with high-quality full-motion video and high-fidelity stereo audio.  PS3® is an advanced computer system, incorporating the powerful Cell Broadband Engine and RSX processors.  PS Vita is an ultimate portable entertainment system that offers a revolutionary combination of rich gaming and social connectivity within a real world context.  SCEI also delivers the PlayStation® experience to open operating systems through  PlayStation®Suite, a cross platform and cross device initiative.  Headquartered in Tokyo, Japan, SCEI, along with its affiliated companies, Sony Computer Entertainment America LLC., and Sony Computer Entertainment Europe Ltd., and its division companies, Sony Computer Entertainment Japan and Sony Computer Entertainment Asia develops, publishes, markets and distributes hardware and software, and manages the third party licensing programs for these platforms in the respective markets worldwide.

PlayStation, PS3 and PSP are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.  All other trademarks are property of their respective owners.

“Wonderbook” is a trademark or a registered trademark of Sony Computer Entertainment Europe. All rights reserved.

HARRY POTTER characters, names and all related indicia are trademarks of and © Warner Bros. Entertainment Inc.  Harry Potter Publishing Rights © JKR.

Piritta Äikäs-Kovasiipi, markkinointipäällikkö, PlayStation

piritta.aikas-kovasiipi@nordiskfilm.com