Odotus on ohi: LEGO Group ja Fingersoft julkaisevat virallisesti LEGO® Hill Climb Adventures -pelin

Uusi LEGO® Hill Climb Adventures -mobiilipeli on nyt globaalisti saatavilla Google Playssä ja Apple App Storessa.

LEGO Group ja Fingersoft ovat tänään ilmoittaneet, että LEGO® Hill Climb Adventures on julkaistu globaalisti. Kyseessä on uusi tulkinta Fingersoftin suosituista Hill Climb Racing -autopeleistä. Nyt julkaistussa pelissä ikivihreän Hill Climb Racingin pelattavuus ja maailma yhdistyvät LEGO-leikkien luovaan hauskuuteen.

LEGO® Hill Climb Adventures on yksinpeli, jossa pelaaja lähtee suureen mäkiseikkailuun 3D:nä. Pelissä edetään erilaisten Hill Climb Racing- ja LEGO-palikka-ajoneuvojen ja -vempainten avulla. Pelaaja voi avata pelissä uusia alueita ja tutustua näin Climb Canyoniin, eli Hill Climb Racingin laajaan kuvitteelliseen maailmaan.

Jaakko Kylmäoja, Fingersoftin toimitusjohtaja, kommentoi: “Hill Climb Racing -peleistä on tullut maailmanlaajuinen ilmiö, ja olemme innoissamme tästä yhteistyöstä LEGO Groupin kanssa. Näimme alusta asti selkeän yhteneväisyyden yleisöissämme sekä kutkuttavan mahdollisuuden tarjota uusia kokemuksia pelaajillemme. LEGO® Hill Climb Adventures todella yhdistää molempien brändien parhaat puolet. Tämä on ikoninen kumppanuus, josta emme voisi olla ylpeämpiä.”

Tina Walsh, Head of Branded Games, LEGO GAME, sanoo: ”Todistimme niin paljon intoa LEGO® Hill Climb Adventures -peliä kohtaan jo testivaiheessa, joka alkoi vuoden 2023 alussa. Sen kautta olemme saaneet paljon tietoa pelikokemuksesta ja olemme ottaneet siitä oppia varmistaaksemme, että peli on täynnä hauskuutta ja luovuutta – sekä tietysti hulluja mäkiä kiivettäväksi. Toivomme, että kaikilla on yhtä hauskaa peliä pelatessa kuin meillä oli sitä tehdessä yhdessä Fingersoftin kanssa.”

LEGO® Hill Climb Adventures on ladattavissa ilmaiseksi Google Playssä ja Apple App Storessa. Pelissä voi tehdä vapaaehtoisia mikro-ostoksia.

Kuvia median käyttöön: https://drive.google.com/drive/folders/1e5GBtjBmry_GScPIvK5cQs7ouDz0Tsm7?usp=drive_link

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Susanna Solajoki

PR Lead, Fingersoft Oy

susanna.solajoki@fingersoft.com

LEGO Group:

media@LEGO.com

Tietoa Fingersoftista

Fingersoft on oululainen pelistudio, jonka ydintoimintaa ovat hauskat, suuren yleisön mobiilipelit. Yritys on tunnettu hittipeleistään Hill Climb Racing ja Hill Climb Racing 2, joilla on maailmanlaajuisesti yli 2 miljardia latausta. Fingersoftin pelit ovat saatavilla iOS-, Android- ja Amazon-alustoille. Vuonna 2012 perustettu Fingersoft työllistää 118 henkilöä, joista suurin osa työskentelee yrityksen pääkonttorilla Oulussa. Viime vuonna yrityksen liikevaihto oli 24,1 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteesta fingersoft.com.

Tietoa LEGO Groupista

LEGO Groupin missio on inspiroida ja kasvattaa huomisen rakentajia leikin voimalla. LEGO-palikoihin pohjautuva LEGO System in Play antaa lapsille ja faneille mahdollisuuden rakentaa ja uudelleenrakentaa mitä vain keksivätkin.

LEGO Groupin perusti Ole Kirk Kristiansen Billundissa, Tanskassa vuonna 1932. Yrityksen nimi on johdettu kahdesta tanskalaisesta sanasta LEg GOdt, jotka tarkoittavat "leiki hyvin". Nykyään LEGO Group on edelleen perheyritys, jonka pääkonttori on Billundissa. Sen tuotteita myydään kuitenkin nyt yli 130 maassa ympäri maailman.

Lisätietoa LEGO Groupin uutisista, talousluvuista ja vastuullisuudesta löytyy osoitteesta www.LEGO.com/aboutus.