Onvest investoinnillaan SOK:n pääkonttorikiinteistön suurimmaksi omistajaksi

Sijoitus- ja kiinteistöliiketoimintaan keskittyvä perheyhtiö Onvest on tehnyt ensimmäisen uuden strategiansa mukaisen kiinteistösijoituksen.

Onvest on hankkinut 15 prosentin osuuden ruotsalaisesta kiinteistösijoitusyhtiö Fleming Properties AB:sta. Fleming Properties osti lokakuun alussa Varmalta Helsingin Vallilassa sijaitsevan SOK:n pääkonttorikiinteistön 130 miljoonalla eurolla, minkä jälkeen yhtiö listattiin Spotlight Stock Market -markkinapaikalle Tukholmaan. SOK:n kiinteistöt Vallilassa ovat Fleming Properties AB:n ainoa sijoituskohde.

“Fleming Properties -sijoitus on oiva esimerkki ketterästä tavastamme tehdä kiinteistösijoituksia. Kohdekiinteistö SOK:n pääkonttori ja Vallilan alue ovat kiinteistösijoittajalle erittäin mielenkiintoisia. Myös oma pääkonttorikiinteistömme Vallila33 Business Park sijaitsee jo ennestään alueella. Näin isoihin ja arvokkaisiin kiinteistöihin sijoitamme kuitenkin vain kumppanien kanssa. Kun meille tarjottiin mahdollisuus lähteä ankkurisijoittajaksi Fleming Propertiesiin, tartuimme tähän mielellämme”, sanoo Onvestin kiinteistöliiketoiminnan johtaja ja Fleming Properties AB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Hanna Ekdahl

Ässäkeskuksena tunnetussa toimistokokonaisuudessa on noin 41 000 neliötä ja lähes 500 autopaikkaa. Kiinteistökokonaisuudessa paraikaa käynnissä olevan laajan peruskorjauksen arvioidaan valmistuvan vuoden 2020 alkupuoliskolla.

Onvest on kiinnostunut jatkossa myös suuremmista yhteissijoituksista. Onvest kartoittaa aktiivisesti uusia kiinteistökohteita ja etsii uusia yhteistyökumppaneita. Yhtiö haluaa investoida kohteisiin, joiden johtamisessa yhtiö voi ottaa aktiivisen roolin hallitustyöskentelyn kautta.

“Kiinteistöliiketoimintamme keskittyy ennen kaikkea kotimaisten liike- ja toimistokiinteistöjen omistamiseen ja kehittämiseen. Vakavaraisena perheyhtiönä olemme luotettava ja joustava kumppani”, Ekdahl jatkaa.

Hanna Ekdahl
Kiinteistöliiketoiminnasta vastaava johtaja, Onvest Oy