PALKITTUJEN ELOKUVIEN SUOSITUIMMAT KUVAUSKAUPUNGIT – NEW YORK JA LONTOO

Elokuvat tarjoavat kaikille mahdollisuuden löytää uusia maailmoja ja seikkailuja. Tulevana sunnuntaina elokuva-alan arvostetuimpiin kuuluvat oscarit jaetaan jo 90. kerran, ja tämän inspiroimana lento- ja hotellihakukone momondo.fi selvitti kyseisillä pysteillä palkittujen elokuvien suosituimmat kuvausmaat ja -kaupungit kautta elokuvagaalan historian.

Kuva © Aniil Vnoutchkov / Unsplash

Maaliskuun 4. päivänä 90. juhlavuottaan viettävä elokuva-alan merkittävin palkintogaala kerää suuren yleisön. Vaikka elokuvia tehdään kaikkialla maailmassa, tietyt kaupungit ja maat esiintyvät valkokankaalla tasaisesti. momondo selvitti, mitkä nämä kohteet ovat, ja liistaus perustuu maihin ja kaupunkeihin, jotka ovat esiintyneet useimmiten parhaan elokuvan oscarin voittaneissa elokuvissa viimeisten 90 vuoden aikana. Matkailun asiantuntijat ovat analysoineet 400 miljoonaa momondon sivuilla tehtyä hakua* löytääkseen halvimmat mahdolliset kuukaudet, jolloin suomalaisille on edullisinta vierailla näissä suosituissa kohteissa.

Palkintoelokuvien suosituimmat  kuvauspaikat
Sijoitus Top  5 maata Top  5 kaupunkia
1 Yhdysvallat New York
2 Iso-Britannia Lontoo
3 Ranska Chicago
4 Italia Los Angeles
5 Intia Pariisi

YHDYSVALLAT JA BRITANNIA SUOSITUIMPIEN KUVAUSMAIDEN KÄRJESSÄ

Listauksen suosituin kuvausmaa, Yhdysvallat, ei tule yllätyksenä kenellekään - ei varsinkaan elokuva-alan asiantuntijoille. Maassa sijaitsee viihdeteollisuuden keskus Hollywood ja lukuisia maailman parhaimpiin lukeutuvia tuotantostudioita, ohjaajia sekä näyttelijöitä. Vaihtelevat maisemat ja sääolosuhteet jäisestä Alaskasta aurinkoiseen Floridaan takaavat sen, että Yhdysvallat on myös varma ja monipuolinen matkakohde ympäri vuoden.

Yhdysvaltain vanavedessä seuraavat Iso-Britannia, Ranska, Italia ja Intia. Suomalaisten, jotka haluavat matkustaa Britanniaan, kannattaa ajoittaa matkansa kesäkuun alun ja syyskuun puolivälin välille, kun sademäärät ovat vähäisempiä. Intiaan taas kannattaa matkustaa loka-maaliskuussa jos haluaa välttää kuumimman kauden. Ranskan ja Italian olosuhteet ovat hyvin samankaltaiset ja molemmat maat ovat parhaimmillaan keväästä alkukesään sekä syys-lokakuussa. Elokuussa lämpötilat ja vierailijoiden määrä kohoavat korkeisiin lukemiin.

“Elokuvat motivoivat meitä matkustamaan, sillä haluamme nähdä ja kokea valkokankaalla vilahtavat suosikkielokuviemme kohtauspaikat, maisemat ja kulttuurin. Suomalaistenkin suosikkikaupunkeihin lukeutuvat New York ja Lontoo vetävät tasaisesti puoleensa monia elokuvan ystäviä”, kommentoi momondon Suomen markkinointipäällikkö Jenna Perus. “Suomalaisten on halvinta matkustaa listan kaupunkeihin talvisin ja syksyisin, ja edullisin aika matkustaa elokuvateollisuuden kehtoon Los Angelesiin on helmikuussa. Halpojen lentojen superkuukausi on marraskuu, jolloin edulliset lennot marraskuun pimeyttä helpottamaan voi varata esimerkiksi Lontooseen tai New Yorkin syksyisille kaduille ja kauniisiin puistoihin.”

Huomautus toimittajille
*Parhaat matkustuskuukaudet perustuvat 1. helmikuuta 2018 mennessä tehtyihin hakuihin.

momondosta:

momondo.fi on ilmainen ja inspiroiva kansainvälinen matkahakusivusto, joka vertailee lento-, hotelli- ja matkahintoja. momondo on voittanut lukuisia palkintoja, ja sitä ovat suositelleet useat johtavat kansainväliset mediat, kuten CNN, Frommer’s, The New York Times ja The Daily Telegraph. momondon pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yritys palvelee matkustajia yli 30 kansainvälisellä markkina-alueella. momondon mobiilisovellukset ovat saatavilla ilmaiseksi iPhone- ja Android-laitteille. momondoa hallinnoi KAYAK, joka on Booking Holdings Inc. itsenäinen tytäryhtiö

Lisätiedot:

Ona Aula