Palkkaus.fi-palvelu mahdollistaa palkkaamisen ilman byrokratiaa

Keskiviikkona 13. elokuuta avattava uusi Palkkaus.fi-palvelu tekee kotitalouksien työllistämisestä helppoa. Se on verkossa toimiva kotitalouden palkanmaksupalvelu, jonka avulla yksityishenkilö voi vaivattomasti ja edullisesti hoitaa muutamassa minuutissa kaiken palkkaamiseen liittyvän yhdessä paikassa.

”Yksityiseen palkkaamiseen liittyvä byrokratia on Suomessa aivan liian monimutkaista. Haluamme tehdä laillisesta palkkaamisesta niin helppoa, että ei ole mitään syytä maksaa pimeästi. Ennen kaikkea haluamme helpottaa ihmisten arkea”, sanoo Janne Isosävi Palkkaus.fi-palvelua tuottavasta Suomen Palkanlaskenta Oy:stä.

Palkkaus.fi-palvelulla kaikki palkkaamiseen liittyvä hoituu yhdestä paikasta:

1)     Palvelu auttaa työsopimuksen laatimisessa.

2)     Lakisääteiset vakuutukset saa suoraan palvelun kautta.

3)     Palkan maksaminen onnistuu helposti yhdellä verkkopankkimaksulla.

4)     Palvelu tekee automaattisesti työnantajalta vaadittavat ilmoitukset, tilitykset ja maksut eri tahoille oikea-aikaisesti, esimerkiksi Verohallinnolle, työeläkeyhtiöille ja vakuutusyhtiöille.

Palkkaus.fi-palvelulla myös kotitalousvähennys on helppo käyttää. Palvelussa on arkisto kaikista maksuista ja ilmoituksista, jolloin kokonaiskuva on nähtävissä yhdessä paikassa. Yksityisille rakentajille palvelussa on myös maksuton Raksaloki.

Palkkaus.fi-palvelun palvelumaksu on 1 % maksetuista palkoista, vähintään 4 euroa mutta korkeintaan 10 euroa (sis. alv 24 %) palkanmaksua kohti. Työntekijälle palvelu on maksuton.

”En osaa kuvitella, että palkkaamiseen liittyvää paperisotaa voisi hoitaa yksinkertaisemmin. Tämän jälkeen tietämättömyys on vain tekosyy olla hoitamatta asioita lain mukaan. Toivon, että Palkkaus.fi-palvelu löydetään mahdollisimman pian ja laajalti”, kommentoi Ann Selin, Palvelualojen ammattiliiton PAM:n puheenjohtaja.

"Juuri tällaista tarvitaan: Palkkaus.fi helpottaa työllistämistä ja vähentää veronkiertoa”, sanoo Kai Mykkänen, Elinkeinoelämän Keskusliiton uudistumisen ja vaikuttamishankkeiden johtaja.

”Palkkaus.fi on vahvasti yhteiskunnallinen palvelu, joka helpottaa työllistämistä ja laillisen työn tekemistä. Uskomme, että sitä kautta omalta osaltamme lisäämme rehellistä, suomalaista työtä ja autamme harmaan talouden torjunnassa”, sanoo Janne Isosävi.

Lisätiedot:

Janne Isosävi, perustaja, Palkkaus.fi, 050 571 7557
Jukka Kiiskinen, perustaja, Palkkaus.fi, 050 571 7551

Palkkaus.fi

Palvelusta saa tarvittavat työntekijöiden vakuutukset ja palkat sivukuluineen voi maksaa kätevästi verkkomaksulla. Palkkaus.fi hoitaa työantajan tilitykset automaattisesti eteenpäin oikeille tahoille. Palvelussa hoituvat niin työntekijöiden vakuutusasiat, palkanmaksut kuin työnantajan tilitykset. Myös kotitalousvähennyksen saa palvelun kautta helposti.

Palkkaus.fi:n palvelumaksu on 1 % maksetuista palkoista, vähintään 4 euroa mutta korkeintaan 10 euroa (sis. alv 24 %). Työntekijälle palvelu on maksuton.

Suomen Palkanlaskenta Oy
Kirkkokatu 1a, 00170 Helsinki