Panasonic esittelee kestäviä ilmastointi- ja jäähdytysratkaisujaan EuroShop 2023 ‑messuilla

Panasonic Heating & Cooling Solutions esittelee edistyksellisiä ratkaisujaan vähittäiskaupan jäähdytykseen ja sisäilman laatuun EuroShop 2023 messuilla, jotka ovat maailman suurimmat vähittäiskaupan investointimessut. Joka kolmas vuosi järjestettävät EuroShop 2023 messut pidetään tänä vuonna 26.2.–2.3. Saksan Düsseldorfissa. Panasonic löytyy hallin 6 osastolta D19 yhdessä Panasonic CONNECTin, TOUGHBOOKin ja Blue Yonderin kanssa.

Viiden messupäivän aikana Panasonic esittelee innovatiivisia ilmastointi- ja jäähdytysratkaisujaan vähittäiskaupan alalle. Näyttelyosastolla nähdään muun muassa Panasonic-kylmäketjun lauhduttimia, jotka käyttävät luonnollista kylmäainetta R744 (CO2), joka mahdollistaa luotettavan ja ympäristöystävällisen jäähdytyksen. Panasonicin messutiimi esittelee osastolla 2HP Cold Chain yksikön, joka käyttää luonnollista R744-kylmäainetta. Sen GWP-arvo (Global Warming Potential) on 1, mikä vähentää haitallisia vaikutuksia ympäristölle. R744 on ihanteellinen kylmäaine silloin, kun halutaan pienentää yrityksen, erityisesti elintarvikemyymälän, hiilijalanjälkeä ja pitää samalla elintarvikkeet tuoreina ilman kontaminaatiovaaraa. Vierailijat voivat tutustua myös CO2 Refrigeration Designeriin, Panasonicin hyödylliseen laskentatyökaluun, joka on suunniteltu insinöörien ja asentajien tueksi heidän määritellessään ratkaisuja kaupallisiin jäähdytysjärjestelmiin.

Lisäksi esittelyssä on Panasonicin innovatiivinen air-e, yhtiön ensimmäinen itsenäinen kattoon asennettava nanoe™X-generaattori, joka parantaa sisäilman laatua. Live-esittelyssä kävijät voivat tutustua air-e:n hyötyihin, joista mainittakoon erityisesti pieni virrankulutus sekä erinomainen soveltuvuus vähittäiskaupan myymälöihin, joissa sisäilman laatu on etusijalla. Huoltovapaa nanoe™X-teknologia tuottaa jopa 4,8 tuhatta miljardia hydroksyyliradikaalia (OH-radikaalia) sekunnissa. Luonnossa runsaana esiintyvät hydroksyyliradikaalit toimivat luonnollisina puhdistajina ja hajunpoistajina estäessään tiettyjä epäpuhtauksia, viruksia ja bakteereja. Laboratoriokokeet ovat osoittaneet, että nanoe™X-teknologialla on kyetty estämään koronavirus (SARS-CoV-2) ja influenssaviruksen H1N1-alatyyppi jopa 99,9-prosenttisesti. Tämä hydroksyyliradikaalien hyödyllinen ominaisuus voidaan tuoda sisätiloihin nanoe™X-teknologian avulla. Se varmistaa esimerkiksi liiketilojen kaikkien pintojen ja sisäilman puhtauden vuorokauden ympäri kaikkina viikonpäivinä.

Tutustu Panasonicin ratkaisuihin osoitteessa www.aircon.panasonic.eu ja vieraile Panasonicin Heating & Cooling Solutions messuosastolla hallissa 6, osasto D19.

Joonas Kallonen, Miltton

joonas.kallonen@miltton.com

Panasonic-konserni on maailmanlaajuinen johtava innovatiivisten tekniikoiden ja ratkaisujen kehittäjä kuluttajaelektroniikkaan, asumiseen, ajoneuvoihin, teollisuuteen, tietoliikenteeseen ja energia-alalle kaikkialla maailmassa. Konserni siirtyi 1.4.2022 operatiiviseen yhtiöjärjestelmään, jossa Panasonic Holdings Corporation toimii holding-yhtiönä, jonka alla toimii kahdeksan eri operatiivista konserniyhtiötä. Vuonna 1918 perustettu Panasonic on sitoutunut edistämään ihmisten ja yhteiskunnan hyvinvointia ja noudattaa liiketoiminnassaan perusfilosofiaansa lisäarvon tuottamisesta ja kestävien ratkaisujen tarjoamisesta nykypäivän maailmalle. Konsernin liikevaihto 31.3.2022 päättyneeltä tilikaudelta oli 56,4 miljardia euroa (7 388,8 miljardia jeniä). Panasonic-konserni on omistautunut ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen tarjoamalla huippulaadukkaita tuotteita ja palveluja arjen helpottamiseksi.

Lue lisää Panasonic-konsernista osoitteessa: https://holdings.panasonic/global/