Pantenen uusi innovaatio suojaa hiuksia vesijohtoveden kuparilta

Pantene Pro-V lanseeraa uusimman innovaationsa, EDDS Antioxidant Damage Blocker -teknologian, joka suojaa hiuksia vesijohtoveden haitallisilta mineraaleilta jokaisella pesukerralla. Teknologia syntyi monen vuoden tutkimustyön tuloksena, kun vedessä esiintyvän kuparin havaittiin vahingoittavan hiuksia ja vaikuttavan niiden kuntoon ajan myötä. Kliinisten tutkimusten positiivisten tulosten johdosta Pantene muuttaa kaikkien shampoidensa koostumuksen ja samalla koko hiustenhoitomerkki uudistaa ilmeensä.

Pantene Pro-V on tunnettu innovaatioistaan. Pantenen kattavat hiustutkimukset ovat osoittaneet, että vaikka kupari on tärkeää elimistölle ja hiusten muodostumiselle, sen liiallinen kertyminen hiuksiin voi vahingoittaa hiusydinten proteiinia ja heikentää hiuksia ajan kuluessa. Pantene lanseeraa nyt uusimman innovaationsa EDDS Antioxidant Damage Blocker -teknologian, joka otetaan käyttöön kaikkiin Pantenen shampoisiin. Pantene on innovaationsa ansiosta markkinoiden ainoa shampoomerkki, joka pyrkii ehkäisemään hiusten proteiinin vahingoittumista vähentämällä kuparin kertymistä hiuksiin.

– Kaikkiin hiustyyppeihin kerääntyy kuparijäämiä. Jotta kuparin aiheuttamaa vahinkoa hiuksille voidaan vähentää, tarvitaan toisenlaista teknologiaa kuin hiusten puhdistuksessa. Meidän täytyi tutkimustyössä löytää jotain, joka vetäisi mineraaleja puoleensa. EDDS-molekyyli, jota kutsumme Antioxidant Damage Blocker -teknologiaksi toimii juuri näin: se on kuin magneetti, joka vangitsee haitallisia mineraaleja ja ehkäisee hiusten vaurioitumista, kertoo Pantenen hiustutkija Jeni Thomas.

Hiukset voivat imeä itseensä liiallisia määriä kuparia vedestä. Uusi innovaatio EDDS on antioksidantti, joka paikantaa kuparin vedestä ja auttaa neutralisoimaan sen ylijäämiä hiuksista. Kuparijäämien aiheuttamia vahinkoja rajoitetaan käymällä käsiksi itse ongelmien aiheuttajaan. Kliinisissä tutkimuksissa on todettu, että EDDS-teknologiaa hyödyntävä shampoo vähentää kuparin jäämiä hiuksissa huomattavasti paremmin verrattuna shampooseen, jossa kyseistä teknologiaa ei ole. EDDS Antioxidant Damage Blocker -teknologia auttaa säilyttämään hiusten proteiinirakenteen ja näin ollen hiusten terveyden.

– Hapettavat prosessit kuluttavat hiusten ydintä, joka muodostuu proteiineista ja lipideistä. Nämä prosessit heikentävät myös hiusten vastustuskykyä ja johtavat siihen, että hiukset vahingoittuvat herkemmin esimerkiksi harjauksesta tai föönauksesta. Hiusten heikentyminen näkyy lopulta haaroittuneina latvoina ja kiillon menettämisenä, selventää Jeni Thomas.

Kuparia esiintyy eniten vesijohtovedessä, jolla myös hiukset pestään. Vaikka vesi käy puhdistusprosessin läpi, putkisto voi lisätä vesijohtoveden kuparipitoisuutta.

Pantene Pro-V Antioxidant Damage Blocker -teknologiaa sisältävät Pantenen shampoot löytyvät kaupoista heinäkuusta 2014 lähtien. Suositushinta alkaen 2,99€.

Tuotenäytteet ja -kuvat:

Katri Laakso

Miltton

katri.laakso@miltton.fi

Sigrid Barnekow

Nordic Communications Manager Pantene

barnekow.s@pg.com

P&G Beauty making beauty dreams real. P&G on johtava kansainvälinen kauneudenhoitoon erikoistunut yritys. Sillä on yli 100 tuotemerkkiä, joita myydään 127 maassa. P&G Beauty tarjoaa luotettuja tuotemerkkejä vastaamaan kuluttajien tarpeisiin, mm.Pantene®, Olay®, Head and Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, SK-II®, Wella Professionals® sekä Hugo®-, Boss®- ja Lacoste®-tuoksut. Lue tuoreita uutisia ja kiinnostavaa tietoa P&G:stä ja sen tuotemerkeistä sivustossa http://www.fi.pg.com.