Paula Salovaara ja Carl Haglund Milttonin hallitukseen

Paula Salovaara ja Carl Haglund on valittu Miltton-ryhmän hallituksen jäseniksi. Salovaara (M.B.A.) on toimittaja ja yrittäjä, joka on työskennellyt liki kolmenkymmenen vuoden ajan päätoimittajana, toimittajana ja toimituspäällikkönä eri medioissa. Haglundilla (KTM) on tausta mediayrittäjänä ja hän on toiminut mm. RKP:n puheenjohtajana, kansanedustajana, puolustusministerinä sekä Euroopan parlamentin jäsenenä.

Jorma Ollila nimitettiin kesäkuussa Miltton hallituksen puheenjohtajaksi. Ollilan tehtäväksi määriteltiin tuolloin rakentaa Milttonille hallitus, joka tukee yhtiön kasvua ja kansainvälistymistä.

”Suomalaisen yhteiskunnan siilojen murtaminen on tärkeää. Parhaat innovaatiot tulevaisuuteen syntyvät, kun eri taustoista tulevat ihmiset toimivat yhdessä. En tässä vaiheessa voi kuvitella Haglundia ja Salovaaraa parempia henkilöitä auttamaan Milttonia sen missiossa tukea suomalaisia ja pohjoismaisia yrityksiä ja organisaatioita niin Suomessa kuin maailmalla”, Ollila kertoo.

Pohjoismaisten yritysten menestymiseen ja kasvuun vaikuttaa yhä enemmän EU-tason päätöksenteon ymmärrys ja EU-tasolla vaikuttaminen. Carl Haglund tuo Milttonille pohjoismaisen toimintakentän ja Bryssel-päätöksenteon omakohtaista kokemusta ja ymmärrystä. Miltton tulee lähitulevaisuudessa keskittymään merkittävästi Brysselin-toimintojensa kehittämiseen.

Milttonin ajattelun ytimessä on jo useiden vuosien ajan ollut eri viestintäkanavien integraatio ja PR-lähtöisyys. Perinteisten mediainstituutioiden rooli määrittyy uudelleen, kun ihmisten tavat käyttää mediaa muuttuvat. Paula Salovaaralla on pitkä omakohtainen kokemus median viime vuosikymmenien muutoksista.

Salovaara ja Haglund aloittavat hallituksen jäseninä heti. Milttonin hallitus täydentyy tarpeen mukaan muilla nimillä myöhemmissä vaiheissa.

Jorma Ollila

hallituksen puheenjohtaja

Mathias Järnström

Haastattelupyynnöt:
Jukka-Pekka Myllys
jukka-pekka.myllys@miltton.fi

Miltton Group on Suomen suurin viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Singapore, Miltton Networks, Miltton Creative ja Miltton Labs. Ryhmän palveluksessa on yli 100 henkilöä, ja sen myyntikate oli vuonna 2014 yli 10 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 28 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.