Peliyritys Fingersoft vahvistaa johtoryhmäänsä – Annika Suni talousjohtajaksi

Hill Climb Racing -mobiilipeleistä tunnettu Fingersoft on nimittänyt Annika Sunin yrityksen talousjohtajaksi (CFO) ja johtoryhmän jäseneksi. Suni aloittaa uudessa tehtävässään tänään.

Annika Sunilla on yli 20 vuoden kokemus talousjohtajan tehtävistä pk-yrityksissä eri toimialoilta kuten lääketutkimusten parista, mainostoimistosta, tuotantoyhtiöstä sekä useasta eri IT-yrityksestä. Hän on työskennellyt mm. Hasan & Partnersilla, Youredillä ja Gutsy Animationsilla. Koulutukseltaan Suni on KTM (laskentatoimi).

“Peliala on minulle täysin uutta, mutta taloushallinnon lainalaisuudet ovat samat kaikilla aloilla. Kokemus IT-alalta ja useista kasvuyrityksistä auttaa, joten uskon oppivani nopeasti pelialan erityispiirteet. Odotan innokkaasti, että pääsen käärimään hihat ja aloittamaan uudet hommat sekä tutustumaan koko mahtavaan Fingersoft-porukkaan”, Annika Suni kertoo.

“Annikalla on hyvää ja monipuolista osaamista taloushallinnon, projektinhallinnan ja HR:n prosessien ja raportointijärjestelmien luomisesta yritysjärjestelyihin, strategiseen suunnitteluun ja järjestelmien käyttöönottoon. Annika vahvistaa johtoryhmäämme ja toivotamme hänet ilolla tervetulleeksi Fingersoftille”, toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja sanoo.

Myös markkinointiin vahvistusta

Aikaisemmin sekä talous- että markkinointijohtajan hattuja päässään pitänyt Markus Vahtola jatkaa Fingersoftilla markkinointijohtajana (CMO).

“Markus on tehnyt hyvää työtä kaksoisroolissaan Fingersoftilla. Jatkossa hän voi keskittyä täysin markkinoinnin johtamiseen ja kehittämiseen”, Kylmäoja jatkaa.

Fingersoftilla työskentelee 115 henkilöä Oulussa ja Helsingissä. Viime vuonna yrityksen liikevaihto oli 23,2 miljoonaa euroa. Kasvua tavoitteleva Fingersoft on kertonut työstävänsä useampaa uutta peliä, kuten Hill Climb Racing 3 ja LEGOⓇ Hill Climb Adventures.

Kuvia median käyttöön: https://drive.google.com/drive/folders/1K4dfuID5CF5r71pGWAagV9huJaKPA4jh?usp=share_link

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Susanna Solajoki

PR Lead, Fingersoft

susanna.solajoki@fingersoft.com

Tietoa Fingersoftista:

Fingersoft on oululainen pelistudio, jonka ydintoimintaa ovat hauskat, suuren yleisön mobiilipelit. Yritys on tunnettu hittipeleistään Hill Climb Racing ja Hill Climb Racing 2, joilla on maailmanlaajuisesti yli 2 miljardia latausta. Fingersoftin pelit ovat saatavilla iOS-, Android- ja Amazon-alustoille. Vuonna 2012 perustettu Fingersoft työllistää 115 henkilöä Oulussa ja Helsingissä. Viime vuonna yrityksen liikevaihto oli 23,2 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteesta fingersoft.com