Pienten supersankareiden rillit saapuvat Specsaversille – iskunkestävät SuperTough-linssit eivät mene rikki

Suomalaislasten vanhemmat voivat vihdoin huokaista helpotuksesta. Specsavers Optikko -liikkeet esittelevät aktiivisille lapsille suunnitellut iskunkestävät SuperTough-linssit, jotka eivät rikkoudu hurjimmissakaan leikeissä. Lupaus on mahdollinen, sillä uutuuden iskunkestävyys on armeijatasoa – SuperToughit on valmistettu Trivex-materiaalista, jota käytetään taisteluhelikoptereiden tuulilaseissa sekä hävittäjälentokoneiden kuomuissa.

Lasten puuhissa riittää menoa ja meininkiä. Vaikka leikeissä piilee pienten haavereiden riski, liikkuminen on lasten kehityksen kannalta elintärkeä asia. Specsaversin SuperToughit takaavat silmien turvallisuuden – iskunkestävä linssiuutuus ei mene rikki missään tilanteessa. Maailman turvallisimmat linssit tulevat tarpeeseen, sillä jopa 60 % suomalaislapsista on joskus rikkonut silmälasinsa [1].

- Silmälasien käyttö ei saa rajoittaa lasten tekemisen vimmaa. Vanhemmat ovat usein huolissaan siitä, että lasit vaurioituvat vauhdikkaammissa leikeissä tai urheilussa. SuperTough-linssit tekevät pienten ihmisten elämästä turvallisempaa ja huolettomampaa, kertoo Specsaversin tuotejohtaja, optikko Erkki Tala.

SuperToughit lisäävät lasten turvallisuutta

Trivexistä valmistetut SuperTough-linssit tukevat monin tavoin lasten vilkasta elämäntyyliä – olipa kyseessä sitten jalkapallon, baletin tai ulkoleikkien harrastaminen. Iskunkestävyyden lisäksi kovapinnoitetut Trivex-linssit ovat tavallisia muovi- tai lasilinssejä kevyemmät, joten ne tuntuvat mukavilta lasten päässä. Erityisen tärkeää turvallisuuden kannalta on myös linssien sataprosenttinen UV-suojaus.

- Lasten silmät ovat erityisen herkkiä UV-säteilylle. Ultraviolettisäteily voi aiheuttaa silmille pahimmillaan sarveiskalvon tulehduksia sekä altistaa niitä harmaakaihille ja muille silmänpohjan sairauksille. Trivex-linssien sadan prosentin UV-suoja suodattaa vaarallisen säteilyn pois lasten silmistä, toteaa Tala.

Lasten SuperTough-linssit ovat myynnissä Specsavers Optikko -liikkeissä elokuun alusta lähtien. SuperTough-linssimateriaalin saa lasten silmälaseihin 20 euron lisämaksusta.

Minkälainen materiaali Trivex on?

Trivex kehitettiin alun perin armeijan käyttötarkoituksiin. Helikoptereiden tuulilaseissa sekä hävittäjien kuomuissa hyödynnettävä Trivex tunnetaan äärimmäisen iskunkestävänä, optisesti laadukkaana ja kevyenä turvallisuusmateriaalina. Yhdysvaltain armeijan kehittämä materiaali on käynyt läpi useita vaativia turvallisuus- ja suorituskykymittauksia.

Miksi Trivexistä valmistetut SuperTough-linssit sopivat lapsille?

1. Iskunkestävyys – SuperTough-linssit eivät rikkoudu vauhdikkaissa harrastuksissa tai leikeissä.
2. Keveys – SuperTough-linssit tuntuvat kevyiltä ja mukavilta lasten päässä.
3. Sataprosenttinen UV-suoja – SuperTough-linssit suodattavat haitallisen ultraviolettisäteilyn pois lasten herkistä silmistä.
4. Kovapinnoite – SuperToughien lisäominaisuus vähentää naarmuuntumista.
________________________
[1] TNS Gallupin tutkimus, kesäkuu 2012, 7–12-vuotiaiden lasten vanhempien kokemukset lasten näöntarkastuksista sekä käsitykset näönhuollon merkityksestä. Vastaajia yhteensä 1 050.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com
Tuotejohtaja Erkki Tala, Specsavers Finland, 040 574 1192, erkki.tala@specsavers.com

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.