Pilvipalveluita tarjoava UpCloud sai kasvuunsa ensimmäisellä rahoituskierroksella neljän miljoonan potin

Helsinkiläinen pilvipalveluita tarjoava  UpCloud on saanut ensimmäisellä rahoituskierroksellaan kerättyä neljän miljoonan euron kasvurahoituksen. Potti on suunnattu UpCloudin tavoitteeseen laajentaa toimintaansa kansainvälisesti. Ensimmäisen rahoituskierroksen järjesti Inventure, joka on pohjoismaalainen pääomasijoitusyritys.

UpCloud tarjoaa asiakkailleen huipputason suorituskykyä houkuttelevalla hinnalla. Tämä myös näkyy: Yritys pääsi äskettäin Deloitten Fast 50 -listan kolmanneksi. Lista pitää sisällään nopeimmin kasvavat suomalaiset yritykset, ja UpCloudin liikevaihdon kasvu viimeisen neljän vuoden aikana oli yli 1150 prosenttia.

Myös tämän vuoden keväällä julkaistu markkinatutkimusyritys CloudSpectatorin tutkimus osoittaa saman. Tutkimuksessa mitattiin pilvipalvelujen tarjoajien tehokkuutta suhteessa niiden hintoihin, ja UpCloud päätyi listan kärkeen infrastruktuurikategoriassa. Kilpailussa mitattiin 19 pilvipalveluyrityksen palveluja Euroopassa – mukaan lukien Google Cloud, Amazon Web Services ja Microsoft Azure.

”Olemme alusta alkaen palvelleet asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Näin sekä heidän saamansa arvo, että meidän liikevaihtomme on kasvanut. Nyt haluamme päästä tarjoamaan palveluitamme kaikkialle maailmassa nopeammin, ja tämä rahoitus on siinä tärkeä askel. UpCloudin rahoituskierroksella keräämä summa osoittaa, että kovaan työhömme uskotaan”, Antti Vilpponen, UpCloudin toimitusjohtaja sanoo.

Yritys on itse kehittänyt käyttämänsä teknologian, ja tästä seuraavan asiantuntemuksen myötä UpCloud voi tarjota parempaa suorituskykyä, luotettavuutta ja arvoa asiakkailleen. UpCloud tuottaa palveluitaan neljästä konesalista Suomesta, Iso-Britanniasta, Yhdysvalloista sekä Saksasta, ja yhtiö tulee avaamaan Singaporen konesalin vielä vuoden loppuun mennessä. Yritys seuraa tarkasti kansainvälisiä yksityisyydensuojasäädöksiä.

”Lähdemme innolla mukaan vauhdittamaan Upcloudin kasvua. Huippuluokan suorituskyky, joka perustuu UpCloudin omaan teknologiaan edistää yrityksen rivakkaa asiakashankintaa uusilla markkinoilla”, sanoo Inventuren Sami Lampinen.

Saatu rahoitus on tarkoitus käyttää niin uusien osaajien palkkaamiseen kuin uusien toimistojen ja palvelinkeskusten avaamiseen ulkomailla. Yrityksen on tarkoitus avata konesaleja Aasiaan, Pohjois-Amerikkaan sekä Eurooppaan.

”Pilvipalveluiden Akilleen kantapää on ollut vaihteleva ja heikko suorituskyky. Olemme vuosien saatossa ratkaisseet useita haasteita tuotekehityksellämme ja teknologiallamme. Olenkin erityisen iloinen siitä, että maailmanluokan teknologiamme on viimein mahdollista tuoda tutuksi entistä suuremmalle käyttäjäkunnalle.”, Joel Pihlajamaa, UpCloudin perustaja ja teknologiajohtaja sanoo.

• UpCloud tarjoaa yrityksille ja kuluttajille pilvipalveluja. Yritys näkee kilpailuetunaan edullisen hintatason yhdistettynä todistetusti markkinoiden suorituskykyisimpään palvelutarjontaan.
  • Yritys on perustettu vuonna 2011. Tänä vuonna se pääsi Deloitten Fast 50 -listan kolmannelle sijalle, jossa verrataan yritysten toteutunutta liikevaihdon kasvua viimeisen neljän vuoden ajalta. UpCloudilla se oli liki 1 200 prosenttia.
  • Keväällä 2016 UpCloud sijoittui ensimmäiseksi CloudSpectatorin tutkimuksessa infrastruktuuri-kategoriassa. Kilpailussa oli mukana alan jättejä, kuten Google, Amazon ja Microsoft.
  • UpCloud tarjoaa yrityksille palvelinkapasiteettia, josta veloitetaan vain käytetyn määrän mukaisesti. Tämä mahdollistaa sen, että pienemmätkin yritykset saavat palvelun käyttöönsä edullisesti.

Antti Vilpponen, Toimitusjohtaja, UpCloud
antti.vilpponen@UpCloud.com, +358 44 5834 715

Sami Lampinen, Osakas, Inventure
sami@inventure.fi, +358 40 520 5295

UpCloud on suomalainen pilvipalvelujen tarjoaja. Yritys painottaa toiminnassaan sekä suorituskykyä, että hintoja, ja tässä onnistuakseen UpCloudilla on omarakentamaa teknologiaa. Yrityksen perusti vuonna 2011 Joel Pihlajamaa. UpCloud pyrkii samaan aikaan eurooppalaiseksi ja globaaliksi vaihtoehdoksi alallaan. Tällä hetkellä yrityksellä on neljä palvelinkeskusta: Helsingissä, Lontoossa, Chicagossa ja Frankfurtissa.
www.UpCloud.com

Inventure on Pohjoismaiden ja Baltian johtava aikaisen vaiheen pääomasijoittaja. Inventure sijoittaa innovatiivisiin ja nopeasti kasvaviin yrityksiin, joilla on vahva johto ja tavoitteena oman alansa disruptio. Inventurella työskentelee kokeneita sijoittajia, asiantuntijoita ja sijoitusammattilaisia, joiden yhteisenä tavoitteena on rakentaa start-upeista globaaleja menestystarinoita. Inventure toimii Helsingissä, Tukholmassa ja Shanghaissa.
www.inventure.fi