Pitkät vapaat houkuttelevat suomalaisia Tallinnaan – pääsiäisen laivaliikenne jälleen vilkasta

Loppuviikosta vietettävän pääsiäisen pitkät vapaat houkuttelevat jälleen suomalaisia suuntaamaan Tallinnaan. Pääsiäisloma näkyy myös suomalaisen laivayhtiö Eckerö Linen matkustajamäärissä muun muassa reittimatkustajien määrän reippaassa nousussa ja auton kanssa matkustavien määrän kasvussa. Tallinna tarjoaa pääsiäisenä monipuolista ohjelmaa, ja kauppakeskukset sekä esimerkiksi Tallinnan eläintarha palvelevat normaaliin tapaan koko pyhien ajan.

Perjantaista alkavat pääsiäisen pitkät vapaat ovat jälleen lisänneet HelsinkiTallinna-välin matkustajamääriä. Eckerö Linen m/s Finlandialla sekä sunnuntain että maanantain paluumatkat ovat jo lähes loppuunmyytyjä. Suosituimpia matkustusajankohtia ovat reittimatkat torstaista lauantaihin ja lauantaista maanantaihin.

Kasvavista matkustajamääristä huolimatta Helsingin Länsiterminaaleihin 1 ja 2 saapuminen on vaivatonta toimivan julkisen liikenteen ansiosta. Helsingin Seudun Liikenne HSL operoi normaalin aikataulunsa mukaisesti, ja pyhäpäivinä (14.4., 16.4. ja 17.4.) noudatetaan sunnuntaiaikataulua. Paikallisliikenteen lisäksi Eckerö Linen yhteistyö Savonlinjan, Vainion liikenteen ja Paunun kanssa mahdollistaa sen, että matkustajat Lahdesta, Kouvolasta, Turusta ja Tampereelta sekä Kotkasta Loviisan ja Porvoon kautta pääsevät kätevästi suoraan Helsingin Länsiterminaaliin ja takaisin päivittäisillä pikavuoroilla.

Tallinna tarjoaa monipuolista ohjelmaa koko pääsiäisvapaiden ajan. Tallinnan käsityömessuilla 14.4.-16.4. perinteiset ja paikalliset virolaiset käsityöt valtaavat Laulukentän tilat. Ilmaisilta messuilta löytyy niin neuleita, keramiikkaa, nahkatuotteita kuin artesaanikynttilöitä – herkullisia elintarvikkeita unohtamatta. Sunnuntaina 16.4. päästään vuorostaan tutustumaan virolaisiin pääsiäisperinteisiin Viron ulkomuseossa. Luvassa on muun muassa perinneruokien maistelua, pääsiäismunien maalausta sekä ortodoksisiin pääsiäisperinteisiin tutustumista. Perheen pienimmille ajanvietettä löytyy myös Atlantis H20 Aquapark -vesipuistosta ja Tallinnan eläintarhasta, joka on myös auki läpi pyhäpäivien.

Tallinna–Helsinki-reitti yhdistää kätevästi kaksi kaupunkia ja kulttuuria. Kaksituntisen laivamatkan jälkeen pääsee nauttimaan erilaisesta miljööstä, kulttuuritarjonnasta ja ruoasta, mikä tekee Tallinnasta ja Virosta ylipäätään houkuttelevan matkustuskohteen pidennetylle viikonlopulle. Pääsiäisen vapaat muodostavat joka vuosi selkeän nousun Eckerö Linen matkustajamääriin, ja etenkin auton kanssa matkustamista suositaan pääsiäisen aikaan”, kertoo Eckerö Linen markkinointipäällikkö Rauha Kiljunen-Ruotsalainen.

Eckerö Linen 29 Tallinnan-hotellin valikoimasta löytyy pääsiäisvapaille edullisia hotellitarjouksia. Legendaarinen Viru-hotelli keskellä Tallinnan sykettä tarjoaa kaupungin parhaat näkymät keskiaikaiseen kaupunkiin ja merelle. m/s Finlandialla päästään myös nauttimaan sekä meno- että paluumatkalla suomalaisviihteestä: Laivalla esiintyy torstaina 13.4. Maarit ja Sami Hurmerinta, perjantaina ja lauantaina akustinen duo Mina ja Tomas ja sunnuntaina sekä maanantaina Tuomas Lehto & Olli Leppänen.

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen, markkinointipäällikkö

puh. 040-5117903

rauha.kiljunen-ruotsalainen@eckeroline.fi

Ida Toikka-Everi, myynti- ja markkinointijohtaja