Pizza-online.fi ja foodora yhdistyvät foodoran brändin alle

Pizza-online.fi ja foodora jatkavat toimintaa foodorana, joka on jatkossa Suomen suurin ruoantoimituspalvelu kattaen yli 80 kaupunkia ja tuhansia ravintoloita Hangosta Enontekiöön. Brändit kuuluvat samaan Delivery Hero -konserniin.

Brändien yhdistyminen tammikuun lopussa laajentaa foodoran toimintaa uusille paikkakunnille, tarjoaa asiakkaille uusia ravintolavaihtoehtoja ja mahdollistaa kotiintoimituksen ravintoloille, jotka eivät ole pystyneet tarjoamaan sitä aiemmin. Tätä kautta ravintoloiden on mahdollista kasvattaa asiakaskuntaansa ja toimintaansa.

“Ruoan tilaaminen yleistyy vuosi vuodelta ja on monelle suomalaiselle jo arkipäivää. Ala on kuitenkin suhteellisen uusi ja toimintaa pitää kehittää jatkuvasti. Yhdistämällä kaksi brändiämme voimme tarjota sekä palvelun käyttäjille että ravintoloille enemmän. Kehitystyö ja resurssit kohdennetaan yhteen brändiin, foodoraan, ja näin pystymme parantamaan käyttökokemusta ja palvelun tasoa”, kertoo Nora Särkkä, foodoran Suomen markkinointijohtaja.

Pizza-online.fi on perustettu Suomessa vuonna 2007 ja se on ollut ainoa lähes koko Suomen kattava ruuan kotiinkuljetuspalvelu. Palvelu myytiin saksalaiselle Delivery Herolle vuonna 2012. Pohjoismaiden ja Euroopan suurin ruoantilaus- ja kuljetuspalvelu Delivery Hero on omistanut Suomessa myös foodoran vuodesta 2015 lähtien.

"Halusimme
säilyttää jo kuluttajille tutun brändin, joten mietimme pitkään näiden kahden brändin välillä. Koimme, että Pizza-online.fi yhdistetään vahvasti pizzaan, vaikka tarjoamme paljon muutakin. Olikin luonnollista valita brändiksi foodora”, Särkkä jatkaa.

Pizza-online.fi:n
asiakkaat voivat jatkaa saman sovelluksen ja tunnusten käyttöä – sovellus päivittyy foodoraksi. Foodoran asiakkaat voivat jatkaa tilausten tekemistä samoilla tunnuksilla, mutta käyttö vaatii uuden foodora-sovelluksen lataamista AppStoresta tai PlayStoresta.

Muutos
ei vaikuta Delivery Hero -konsernin Suomen työntekijöihin, joiden työt ohjautuvat jatkossa foodoraan kahden brändin sijaan.

Lisätiedot:

Nora Särkkä, markkinointijohtaja, Delivery Hero Finland Oy
nora.sarkka@deliveryhero.com
+358 40 729 7585

Suomen ja Pohjoismaiden suurin ruoantilaus- ja toimituspalvelu foodora perustettiin Berliinissä lokakuussa 2014 ja se toimii Suomessa yli 80 kaupungissa. Palvelu tuo hyvän ruoan jokaiseen päivään mahdollistamalla ravintolaruoan tilaamisen Android- ja iOS-sovelluksella tai www.foodora.fi:ssä. Nopein tapa tilata ruokaa - kotiin, työpaikalle tai minne vaan!