PlayStation®Move – koe uskomaton uusi tapa pelata!

- Uusi PlayStation®Move -liikeohjain mullistaa PlayStation®3-viihdekokemuksesi

- Eläydy peleihin uudella tavalla tyylikkään ja helppokäyttöisen, langattoman PlayStation®3 -ohjaimen avulla

- Ohjain vie pelaajan toiminnan keskelle ennenkokemattomalla tavalla: liikkeesi toistuvat ruudulla uskomattoman tarkasti upeana teräväpiirtonaUusi 320 gigatavun PlayStation®3 -konsoli saapuu tehostamaan Move-kokemustasi

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) tuo 15. syyskuuta kauppoihin PlayStation®Move -liikeohjaimen, joka tarjoaa ainutlaatuisen, liikepohjaisen teräväpiirtopelikokemuksen. PS3-järjestelmän ja PlayStation®Eye -kameran yhdistelmä havaitsee tarkasti PlayStation®Move -liikeohjaimen liikkeen, kulman ja absoluuttisen sijainnin kolmiulotteisessa tilassa, minkä ansiosta pelaaja tuntee olevansa itse pelin sisällä.

PlayStation®Move -liikeohjain havaitsee sekä nopeat että tarkat liikkeet voimakkaasta tennismailan heilahduksesta hentoon siveltimen vetoon. Pelikomentoja voi antaa PlayStation®Move -liikeohjaimen toimintanäppäimien ja analogisen liipaisimen avulla. Värinätoiminto antaa fyysistä palautetta ja väriä vaihtava pallo visuaalista palautetta. Lisäksi PlayStation®Eye -kamera vastaanottaa ääntä ja kuvaa, mikä mahdollistaa laajennetun todellisuuden kokemukset.

On hienoa nähdä että liikkeentunnistusteknologia saapuu markkinoiden tehokkaimmalle konsolille, pystymme varmasti tarjoamaan entistä syvempiä pelikokemuksia tulevaisuudessa. Pelinkehittäjätkin pystyvät nyt luomaan entistä moniulotteisempia ja laajempia pelituotteita. Mahtavaa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan teknologian nyt mahdollistaessa todella fyysisen pelikokemuksen PlayStation®3:lla”, iloitsee PlayStationin kaupallinen johtaja Suman Rath.

PlayStation®Move -tuoteperheeseen sisältyy liikeohjain, navigaatio-ohjain, PlayStation®Eye -kamera ja suuri joukko erilaisia pelejä. PlayStation®Move -navigaatio-ohjain on kehitetty laajentamaan PlayStation®Move -pelien ohjausmahdollisuuksia. Ohjaimessa on analoginen sauva ja suuntanäppäimet, joiden avulla on helppo ohjata pelihahmoa tai valita suunta.

Peliala on ottanut PlayStation®Move -liikeohjaimen hyvin vastaan, ja 36 ulkopuolista kehittäjää ja julkaisijaa on jo päättänyt tukea PlayStation®Move -toimintoja. Syksyn aikana Movelle julkaistaan kymmeniä pelejä.

Alla muutamia tänä vuonna julkaistavia SCEE:n pelejä, jotka tukevat PlayStation®Move -ohjainta:

Sports Champions

Hyppää mukaan toimintaan, urheile hiki pintaan ja käytä oikeita taitojasi, kun PlayStation®Move herättää urheilulajit henkiin hämmästyttävällä tarkkuudella. Pelin lajeja ovat frisbeegolf, gladiaattoritaistelu, rantalentopallo, jousiammunta, pöytätennis ja petankki. Peli on suomenkielinen.

EyePet Move Edition

EyePet Move Edition tuo sinut lähemmäksi taianomaista ystävääsi PlayStation®Move -liikeohjaimen avulla. Hoida maailman ihmeellisintä lemmikkiä pienestä pennusta täysikasvuiseksi aikuiseksi. Peli on suomenkielinen.

Start The Party

Näe itsesi ruudulla nopeatempoisissa ja iloisissa bilepeleissä, joista nauttii koko perhe. Kisaile hullunkurisissa haasteissa miekkojen, vasaroiden, hiustenajokoneiden ja tuulettimien parissa! Peli on suomenkielinen.

Kung Fu Rider

Pakene yksityisetsivä Tobiolla ja hänen apulaisellaan Karinilla mafiaa Tokion vilskeessä. Hulvaton japanilainen toimintapeli tempaa mukaansa ja hurmaa huumorillaan. Peli on suomenkielinen.

The Shoot

Ryhdy elokuvatähdeksi ja aiheuta valtavaa tuhoa erilaisten toimintaelokuvien kuvauspaikoilla. Tähtää, ammu ja päästä viholliset päiviltä PlayStation®Move -liikeohjaimella tässä toimintapitoisessa ammuskelupelissä.

Heavy Rain Move edition

Origami-tappajan etsintä on entistäkin mukaansatempaavampaa ja intensiivisempää PlayStation®Move -liikeohjauksen ansiosta. Pelissä on suomenkielinen tekstitys.

TV Superstars

Osallistu viiteen ainutlaatuisen tosi-tv-ohjelmaan ja todista olevasi suurin tv-tähti. Peli on suomenkielinen.

SingStar Dance

Nosta SingStar-elämys uudelle tasolle PlayStation®Move -ohjaimen avulla - lurittelun lisäksi pääset myös tanssimaan musiikin tahtiin ja näyttämään parhaat liikkeesi.

The Fight

Tappele alamaailman kovimpien korstojen kanssa PlayStation 3:lla.

Sly Trilogy

Sly-pelit on päivitetty teräväpiirtoon, joten voit nauttia upeannäköisestä grafiikasta ja terävästä kuvasta. Pelin PlayStation®Move- ja stereoskooppiset 3D-parannukset tekevät pelaamisesta entistäkin jännittävämpää.

SCEE:n omien pelien lisäksi muiden julkaisijoiden Move-pelejä ovat muun muuassa: Time Crisis: Razing Storm, R.U.S.E., Racket Sports, Ghost Recon: Future Solider, Toy Story 3 ja Tiger Woods PGA Tour 11.

PlayStation®Move -tuoteperhe on saatavilla kaupoista 15. syyskuuta alkaen. Samana päivänä kauppoihin ilmestyy myös uusi, entistä energiataloudellisempi PlayStation®3 -konsoli hulppealla 320 gigatavun kovalevyllä. Uusi PlayStation®3 sisältää kaikki samat huippuluokan toiminnot kuin aikaisempi 120 gigatavun malli. Massiiviselle 320 gigatavuiselle kovalevylle voi varastoida entistä enemmän pelejä, elokuvia, musiikkia, valokuvia ja PlayStation Networkista ladattavaa sisältöä ja palveluja

Lehdistöyhteydet:

Riina Hagman, markkinointipäällikkö

+358 40 56 71 662

riina.hagman@nordiskfilm.com

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 99 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories. Since the launch of PlayStation 3 in November 2006, over 38 million units have been sold globally and continue to be sold at a record level.  Maintaining its position as one of the most successful consumer electronic products in history, PlayStation 2 has sold over 146.1 million systems worldwide.  Since its launch at the end of 2004, over 62.7 million PSPs have been sold globally, highlighting the importance of the portable entertainment market.  With the huge increase in interest and accessibility of network applications and network gaming, over 51.1 million accounts have registered to PlayStation Network, the free-to-access interactive environment, and over 980 million items have been downloaded.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com or http://blog.eu.playstation.com/

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.