Pohjolan Design-Talo laajentaa palvelutarjontaansa – rakentaminen helpottuu asiakkaille

Suomen johtava muuttovalmiiden omakotitalojen valmistaja Pohjolan Design-Talo Oy laajentaa entisestään palvelutarjontaansa maarakennuksen palveluihin ostamalla maarakentamiseen erikoistuneet yritykset PT PohjanTeko Oy:n ja PohjanGeo Oy:n.

Yrityksistä tulee kaupan myötä Pohjolan Design-Talo Oy:n kokonaan omistamia tytäryhtiöitä ja ne jatkavat toimintaa omilla nimillään Pohjolan Design-Talo -konsernissa.

PohjanTeko on voimakkaasti kasvava valtakunnallisesti toimiva maarakennusyhtiö. PohjanGeo on puolestaan maa- ja pohjanrakennuksen sekä talonrakennuksen suunnitteluun erikoistunut yritys. Yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2017 on hieman yli 20 miljoonaa euroa ja kokopäiväinen henkilöstömäärä 22. Päivittäisestä liiketoiminnasta vastaavat avainhenkilöt ja ostettavien yhtiöiden koko henkilökunta siirtyvät Pohjolan Design-Talo -konserniin vanhoina työntekijöinä.

Kaupan myötä Pohjolan Design-Talon asiakkaat saavat kaikki omakotitalon rakentamispalvelut suunnitelmineen, pohjarakentamisesta muuttovalmiiseen omakotitaloon, saman katon alta. Myös rakennusliikkeet ja ammattirakennuttajat hyötyvät maarakennuspalvelujen sisällyttämisestä kokonaisurakkaan.

− Rakentaminen helpottuu asiakkaillemme merkittävästi. Pystymme tarjoamaan jatkossa yhdellä sopimuksella kuluttajille muuttovalmistoimitukset ja ammattirakentajille kokonaisurakat maatöineen, sanoo Pohjolan Design-Talon toimitusjohtaja Jaakko Taivalkoski.

− Maarakennuspalvelujen lisääminen tarjontaamme tukee myös vahvasti kasvavaa Talliosake-liiketoimintaamme. Hankkimalla maarakennus- ja pohjatyöt oman konsernin sisältä, pystymme merkittävästi tukemaan myös tulevan vuoden kasvua. Talliosake-rakentamisen kasvusta huolimatta merkittävä osa Pohjanteon liiketoiminnasta suunnataan myös jatkossa ammattiasiakkaillemme, jatkaa Taivalkoski.

− Yhdistämällä oman suunnittelu- ja projektinhallintaosaamisemme Pohjolan Design-Talon vahvaan prosessiosaamiseen muodostamme vahvan pohjan rakentamisen virtaviivaistamiselle. Asiakaskeskeisyyden ja yrittäjähenkisen toimintamallin myötä toteutamme yhdessä luotettavasti ja ajallaan asiakkaidemme kohteet, toteaa Pohjanteon ja PohjanGeon toimitusjohtaja Joona Österberg.

Pohjolan Design-Talo -konsernin liiketoiminta on jatkanut voimakasta kasvuaan. Yhtiö arvioi kuluvan vuoden liikevaihdon yli kaksinkertaistuvan edellisvuodesta noin 150 miljoonaan euroon ja myös henkilöstön määrän yli kaksinkertaistuvan lähes 500 henkilöön. Pohjolan Design-Talo osti aiemmin kuluneena vuonna Finnlamelli Oy:n ja yhdistyi Talliosakkeen kanssa.

Kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, ja sen odotetaan toteutuvan vuoden loppuun mennessä.

Pohjolan Design-Talo Oy
Jaakko Taivalkoski, toimitusjohtaja
puh. 050 376 7426

Ilkka Kurkela, johtaja