Poikkeuksia Flyben aikatauluihin ja reitteihin marraskuussa

Muutokset koskevat tässä vaiheessa yksittäisiä lentoja reiteillä Helsingistä Kemi-Tornioon, Kokkola-Pietarsaareen, Jyväskylään, Kajaaniin ja Norrköpingiin.

Flyben lentokone joutui lentokenttäbussin kolhaisemaksi 22.10. Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Törmäyksessä vaurioitunut kone on poissa käytöstä toistaiseksi. Koneen puuttumisen vuoksi Flybe joutuu valitettavasti tekemään väliaikaisia muutoksia reitteihin ja aikatauluihin.

Tapauksen tutkinta ja vaurioiden kartoitus ovat vielä kesken, mutta näillä näkymin kone on pois käytöstä vähintään joitakin viikkoja. Tällä hetkellä muutoksia reitteihin ja aikatauluihin on tehty 21.11. asti. Tilanne voi kuitenkin vielä muuttua vaurioiden tutkinnan edetessä.

Reittimuutokset koskevat tässä vaiheessa yksittäisiä lentoja reiteillä Helsingistä Kemi-Tornioon, Kokkola-Pietarsaareen, Jyväskylään, Kajaaniin ja Norrköpingiin. Osa lennoista yhdistetään välilaskullisiksi kolmiolennoiksi peruutettavien lentojen määrän minimoimiseksi. Aikataulumuutokset koskevat näitä välilaskullisia lentoja. Lisäksi joitakin lentoja joudutaan peruuttamaan. Flyben asiakaspalvelu ottaa yhteyttä niihin matkustajiin, jotka ovat varanneet liput muutetuilta tai perutuilta lennoilta.

Tilannetta arvioidaan jatkuvasti ja asiakkaita informoidaan mahdollisista lisämuutoksista. Flybe on pahoillaan tästä yhtiön toiminnasta riippumattomasta poikkeustilanteesta ja matkustajille aiheutuvasta vaivasta.

Mikäli asiakkailla on kysyttävää, he voivat olla yhteydessä Flyben asiakaspalveluun sähköpostitse: customer.finland@flybe.com tai puhelimitse: 0600 944 77. Flyben asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8–19. Puhelun hinta on 0,96€/minuutti + operaattorikohtaiset maksut.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk,
040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland on vuonna 2011 perustettu suomalainen lentoyhtiö ja Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Flybe Finlandin osakekannasta 60 prosenttia on brittiläisen Flyben ja 40 prosenttia Finnairin omistuksessa. Yhtiöllä on 8 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa ja se operoi merkittävää osaa Finnairin Euroopan ja Suomen lennoista. Flybe Finlandin laivastoon kuuluu yhteensä 26 lentokonetta ja lentoyhtiö työllistää noin 700 henkilöä Suomessa. Flybe Group on Euroopan johtava alueellinen lentoyhtiö, joka lentää 17 maassa yhteensä 187 reittiä.