PUMA Black Label syksy/talvi 2012 -mallisto

PUMA haastaa perinteiset urheiluvaatetyylit Black Label -konseptillaan, jossa korostuvat innovatiivinen suunnittelu ja tyylikkäät kokonaisuudet. Black Labelin syksy/talvi 2012 -mallistot ovat syntyneet yhteistyössä tunnettujen

muotisuunnittelijoiden Hussein Chalayan, Mihara Yasuhiro ja Alexander McQueen kanssa. Arvostetut suunnittelijat tuovat Black Label -mallistoon uutta raikasta näkökulmaa ja kekseliäitä ratkaisuja.

Black Label syksy/talvi 2012 -mallistot:

PUMA by Hussein Chalayan

PUMAn luovan johtajan Hussein Chalayan suunnittelema PUMA by Hussein Chalayan -mallisto on saanut inspiraationsa ulkoavaruudesta ja toiseen todellisuuteen pakenemisesta hektisen elämän keskeltä. Tuloksena toiseen ulottuvuuteen uppoutumisesta on syntynyt mallisto, jossa yhdistyvät PUMAn klassikkovaatteet, virtaviivaiset yksityiskohdat ja tekniset kankaat. Chalayan suunnitteleman Black Label -malliston materiaaleina on käytetty lämmintä villaa, lämpöä säätelevää trikoota ja vettä hylkivää, digitaalisesti pintakäsiteltyä kangasta. Mallisto pitää sisällään rohkeita värejä ja toiminnallisia ominaisuuksia tyylikkyyttä unohtamatta.

Vaatesuunnittelijana nimeä niittänyt PUMAn taiteellinen johtaja Hussein Chalayan saa inspiraationsa liikkeestä. Hän taltioi taitavasti suunnittelussaan nopeasti muuttuvan ajan muodot. Chalayan luomuksissa korostuu täysin uudenlainen tapa nähdä asioita sekä PUMAlle ominainen leikkisyys.

PUMA by MIHARA YASUHIRO

Pyöräilystä tuli juuri arkisen aherruksen sijaan tyylikästä. Yasuhiron PUMA Black Labelille suunnittelemassa PUMA by MIHARAYASUHIRO -mallistossa pyöräilyyn liittyvä suorituskyky ja ulkoiluun soveltuva toiminnallisuus saavat uuden merkityksen. Mallistoa suunnitellessa Yasuhiro on tutkiskellut polkupyörien rakenteita ja Tokion kiireisiä katuja. Mallisto on täynnä nokkelia yksityiskohtia kuten heijastimia, kokoon taitettavia huppuja, koristeltuja takkeja ja olkalaukkuja nahkapaikoilla. Kulutettu käärmeennahka-printti yhdistettynä oranssin sekä keltaisen sävyihin toimii malliston punaisena lankana. Tämän sesongin Black Label -mallistossa korostuu Yasuhiron vahva tyyli monipuoliseen suunnitteluun.

Mihara Yasuhiro on japanilainen suunnittelija, joka rakastaa haastaa perinteistä suunnitteluestetiikkaa ja yhdistellä muotia ja urheilua innovatiivisesti. Kenkäsuunnittelijana alun perin tunnettu Yasuhiro laajensi osaamistaan vaatesuunnitteluun vuonna 2000 ja aloitti samalla menestyksekkään yhteistyön PUMAn kanssa.

PUMA by Alexander McQueen

Haarniskat ja korsetit, hulina ja vilinä, sankarit ja riiviöt kuuluvat Alexander McQueen PUMAn Black Label -mallistoon, jonka inspiraatio on lähtöisin keskiajan Englannista. Malliston vaatteiden värit ja materiaalit edustavat niin haarniskoita kuin riekaleisia lippuja. Black Label 2012 -mallisto puhuttelee katsojaansa tavalla, josta Alexander McQueenin rakentama muotitalo on niin tunnettu: rohkea, kapinallinen ja kykenemätön olemaan tarpeeton.

Alexander McQueenin muotitalo on perinteisesti tunnettu viimeisen päälle räätälöidyistä luomuksista, jotka kaikessa häikäilemättömyydessään eivät suostu taipumaan perinteisiin vaatesuunnittelun normeihin. Vuonna 1992 Alexander McQueen valloitti muotimaailman omaa nimeään kantavalla mallistolla ja myöhemmin vuonna 2005 hän aloitti yhteistyön PUMAn kanssa. Hänen oli tunnettu toisinajattelija, joka näkyy vahvasti edelleen McQueenin nykyisissäkin mallistoissa.

PUMA Blacl Label -mallistot ovat myynnissä osoitteessa:

Yhteystiedot medialle:

Eeva Vuorinen

Client Executive

eeva.vuorinen@miltton.fi

Miltton Showroom

www.milttonshowroom.fi

PUMA

PUMA on yksi maailman johtavista urheiluelämäntyyliyrityksistä, joka suunnittelee ja valmistaa jalkineita, vaatteita ja asusteita. Yritys on sitoutunut työskentelemään tavoin, jotka hyödyttävät koko maailmaa tukemalla luovuutta, TURVALLISTA kestävyyttä ja rauhaa, sekä pysymällä uskollisena oikeudenmukaisuuden, rehellisyyden, positiivisuuden ja luovuuden arvoille tehdyissä päätöksissä ja toiminnassa. PUMA aloittaa urheilusta ja lopettaa muotiin. Sen urheilusuoritukseen ja elämäntyyliin keskittyvät tuotemerkit sisältävät kategorioita kuten jalkapallo, juoksu, moottoriurheilu, golf ja purjehdus. Urheilumuodissa hyödynnetään yhteistyötä maineikkaiden muotitalojen, kuten Alexander McQueen ja Mihara Yasuhiro, kanssa. PUMA Group omistaa seuraavat tuotemerkit: PUMA, Cobra Golf ja Tretorn. Tämä yritys, joka perustettiin vuonna 1948, jakaa tuotteitaan yli 120 maahan ja työllistää n. 11 000 henkilöä ympäri maailman. Yrityksen pääkonttorit sijaitsevat Herzogenaurachissa Saksassa, Bostonissa, Lontoossa ja Hongkongissa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.puma.com.