PUMA ESITTELEE ADAPTIVE RUNNING™ -MALLISTON JA MOBIUM ELITE -JUOKSUJALKINEEN

Uusi Mobium Elite haastaa perinteiset juoksukengät jalan liikkeeseen mukautuvalla teknologiallaan

PUMA, yksi maailman johtavista urheilu- ja lifestyle-merkeistä, esittelee uuden suorituskykyä korostavan Adaptive Running™ -juoksumalliston, jonka tähtituote on innovatiivinen Mobium Elite -kenkä. Uutuuskengän mukautuva teknologia edistää jalan liikettä luonnollisempaan ja parempaan askellukseen. Mobiumin pohjan rakenne varmistaa, että juoksija laskeutuu jalkaterän keskiosalla voimakkaammin tärähtävän kantapään sijaan. Näin askel saa lisää voimaa ja iskun jarruttava vaikutus vähenee.

Tehokkuus on tärkeä osa juoksua niin ammattilaiselle kuin arkipäivän harrastajalle. Adaptive Running -juoksumallisto on saanut inspiraationsa kissaeläinten tehokkaasta juoksutavasta. Mallistoon kuuluva PUMA Mobium Elite -kenkä mukautuu askeleisiin aivan kuten kissaeläinten tassujen anturat, jotka puristuvat yhteen ponnistusvaiheessa ja leviävät alastulossa toimien samalla iskunvaimentimina. PUMA Mobium Elite -kenkien ulkopohjassa on samaa tekniikkaa hyödyntävät Expansion Pods -tyynyt, joiden tarkoituksena on pehmentää liikettä, mukautua askeleeseen ja näin tehdä juoksusta helposti rullaavaa.

Mobiumin pohjan sisä- ja ulkosyrjän Windlass Chassis -rakenne laajenee ja supistuu juoksijan askeleiden mukana. Näin jalka voi liikkua vapaammin, ja juoksusta saadaan kaikki hyöty irti. Mobium -kengän päällisosan ja ulkopohjan teknologian ansiosta koko kenkä mukautuu luonnollisesti jokaiseen jalan liikkeeseen.

”PUMAn edistyksellisen suunnittelun perustana on aina urheilijoiden liikuntakokemuksen parantaminen. Kahden vuoden ahkeran suunnittelun tuloksena on syntynyt kokonaan uusi juoksukenkämallisto: PUMA Adaptive Running. Malliston tähtituote Mobium Elite on ensimmäinen uuden sukupolven juoksukenkä, joka haastaa perinteiset kovia tukirakenteita sisältävät juoksukengät. Mobium Elite -kenkien teknologia odottaa patenttia ja uskomme niiden nousevan yhdeksi juoksujalkineiden edelläkävijäksi”, kertoo PUMAn strategia- ja innovaatiojohtaja Louis Joseph.

PUMA Mobium Elite -kenkiä on saatavilla valikoiduista hyvin varustetuista urheilun erikoisliikkeistä helmikuun lopusta lähtien. Uutuuskenkiä niin miesten kuin naisten malleissa on mahdollista tilata myös PUMAn verkkokaupasta osoitteesta: www.shop.puma.com. Tulevina kausina PUMA tulee esittelemään uusia Mobium -kenkämalleja naisille ja laajentamaan valikoimaa kengistä urheiluvaatteisiin.

Lisätietoa osoitteissa: www.puma.com/running ja www.puma.com/MOBIUM.

Yhteystiedot medialle:

Eeva Vuorinen
Client Executive

eeva.vuorinen@miltton.fi
Miltton Showroom
www.milttonshowroom.fi

PUMA

PUMA on yksi maailman johtavista urheiluelämäntyyliyrityksistä, joka suunnittelee ja valmistaa jalkineita, vaatteita ja asusteita. Yritys on sitoutunut työskentelemään tavoin, jotka hyödyttävät koko maailmaa tukemalla luovuutta, TURVALLISTA kestävyyttä ja rauhaa, sekä pysymällä uskollisena oikeudenmukaisuuden, rehellisyyden, positiivisuuden ja luovuuden arvoille tehdyissä päätöksissä ja toiminnassa. PUMA aloittaa urheilusta ja lopettaa muotiin. Sen urheilusuoritukseen ja elämäntyyliin keskittyvät tuotemerkit sisältävät kategorioita kuten jalkapallo, juoksu, moottoriurheilu, golf ja purjehdus. Urheilumuodissa hyödynnetään yhteistyötä maineikkaiden muotitalojen, kuten Alexander McQueen ja Mihara Yasuhiro, kanssa. PUMA Group omistaa seuraavat tuotemerkit: PUMA, Cobra Golf ja Tretorn. Tämä yritys, joka perustettiin vuonna 1948, jakaa tuotteitaan yli 120 maahan ja työllistää n. 11 000 henkilöä ympäri maailman. Yrityksen pääkonttorit sijaitsevat Herzogenaurachissa Saksassa, Bostonissa, Lontoossa ja Hongkongissa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.puma.com.