Puolijohdetoimittaja onsemin uusin IGBT-moduuli tarjoaa yksinkertaisemman suunnittelun ja vähentää uusiutuvan energian sovellusten kustannuksia

QDual3 -moduuli tarjoaa samassa muodossa 12 prosenttia enemmän tehoa samalla lämpötasolla.

Mitä uutta: onsemin uusin seitsemännen sukupolven 1200V QDual3 IGBT -moduulit (Insulated Gate Bipolar Transistor eli eristyshilainen bipolaaritransistori) tarjoavat suuremman tehotiheyden ja jopa 10 prosenttia suuremman ulostulotehon kuin muut saatavilla olevat tuotteet. Viimeisimmän Field Stop 7 (FS7) IGBT -teknologian ansiosta 800-ampeerinen QDual3 -modaali tarjoaa huipputehon, joka vähentää järjestelmäkustannuksia ja yksinkertaisempaa suunnittelua. 150 kilowatin invertterissä QDual3-moduulin häviö on 200 wattia (W) pienempi, mikä pienentää jäähdytyselementin kokoa merkittävästi. QDual3 on suunniteltu toimimaan vaativissa olosuhteissa, ja se soveltuu erinomaisesti suuritehoisiin elektroniikkamuuntimiin, kuten aurinkopuistojen keskusvaihtosuuntaajiin, energian varastointijärjestelmiin (ESS), kaupallisiin maatalousajoneuvoihin (CAV) ja teollisuusmoottorien käyttöön. Tällä hetkellä saatavilla on käyttötarkoitusten mukaan kaksi tuotetta – sekä NXH800H120L7QDSG että SNXH800H120L7QDSG.

Miksi tämä on tärkeää: Uusiutuvien energialähteiden yleistyminen lisää tarvetta ratkaisuille, joilla voidaan hallita kysyntähuippuja ja varmistaa jatkuva sähkönsaanti. Kulutushuippujen vähentäminen eli sähkönkäytön vähentäminen ruuhkatunteina on olennaisen tärkeää sähköverkon vakauden ylläpitämiseksi ja kustannusten alentamiseksi. Käyttämällä QDual3-moduuleja valmistajat voivat rakentaa aurinkoinvertteri- ja ESS-järjestelmiä, jotka tuottavat enemmän tehoa samankokoisessa järjestelmässä, mikä mahdollistaa tehokkaamman energianhallinnan ja varastointiominaisuudet sekä aurinkoenergian sujuvamman integroinnin verkkoon. Lisäksi moduulit lieventävät aurinkoenergian katkonaisuutta varastoimalla ylimääräisen tehon ESS-järjestelmään, mikä takaa luotettavan ja tasaisen energiavirran. Suurissa järjestelmissä moduulit voidaan asettaa rinnakkain, jolloin lähtöteho voi nousta jopa pariin megawattiin. Perinteisiin 600 ampeerin moduuliratkaisuihin verrattuna 800 ampeerin QDual3 vähentää merkittävästi moduulien määrää, mikä yksinkertaistaa huomattavasti suunnittelua ja alentaa järjestelmäkustannuksia.

Miten se toimii: QDual3 IGBT -moduuleissa on 800-ampeerinen H-sillan konfiguraatio, johon on integroitu viimeisimmät Gen7 trench Field Stop IGBT- sekä dioditekniikkä käyttäen osemin kehittyneitä pakkaustekniikoita kytkentä- ja johtumishäviöiden vähentämiseksi. FS7-teknologian ansiosta muotin koko on 30 prosenttia pienempi, mikä mahdollistaa suuremman määrän muotteja moduulia kohti ja lisää näin tehotiheyttä sekä mahdollistaa vähintään 800 ampeerin maksimivirtakapasiteetin. IGBT:n alhainen, jopa 1,75 voltin (175 °C) VSE(sat)-arvon ja matala Eoff-arvo mahdollistavat 800-ampeerisen QDual3-moduulin 10 prosenttia alhaisemman energia- ja lämpöhäviöt verrattuna markkinoiden seuraavaksi parhaaseen vaihtoehtoon. Moduulit täyttävät myös autoteollisuuden sovelluksille asetetut tiukat vaatimukset.

"Kuorma- ja linja-autojen kaltaisten kaupallisten ajoneuvojen lisääntyvä sähköistyminen ja uusiutuvien energialähteiden tarve vaativat ratkaisuja, joilla voidaan tuottaa, varastoida ja jakaa sähköä entistä tehokkaammin. On yhä tärkeämpää siirtää energiaa uusiutuvista lähteistä verkkoon, varastointijärjestelmiin ja jatkokäyttöön mahdollisimman pienin tehohäviöin", sanoo onsemin Industrial Power -liiketoiminnan johtaja Sravan Vanaparthy. "QDual3-moduulin teollisuusstandardien mukaisen pin-outin ja markkinoiden johtavien hyötysuhteiden ansiosta tehoelektroniikan suunnittelijat voivat kytkeä ja hyödyntää näitä moduuleja, jolloin järjestelmien suorituskyky paranee välittömästi."

Tuotesivu: NXH800H120L7QDSG, SNXH800H120L7QDSG

Tuotetiedot: NXH800H120L7QDSG, SNXH800H120LQDSG

Yhteydenotot:

Krystal Heaton
Director, Head of Public Relations
onsemi
Krystal.Heaton@onsemi.com

onsemi edistää mullistavia innovaatioita, jotka rakentavat parempaa tulevaisuutta. Yritys keskittyy autoteollisuuden ja teollisuuden loppumarkkinoihin ja nopeuttaa muutosta megatrendeissä, kuten ajoneuvojen sähköistämisessä ja turvallisuudessa, kestävissä energiaverkoissa, teollisuusautomaatiossa sekä 5G- ja pilvi-infrastruktuurissa. onsemi tarjoaa monipuolisen ja innovatiivisen tuotevalikoiman, joka tarjoaa älykkäitä teho- ja anturiteknologioita, joilla ratkaistaan maailman monimutkaisimpia haasteita, ja johtaa tietä turvallisemman, puhtaamman ja älykkäämmän maailman luomiseen. onsemi kuuluu Fortune 500® -yrityksiin, ja se on mukana Nasdaq-100 Index®- ja S&P 500® -indekseissä. Lue lisää osoitteessa www.onsemi.com.