Raikas talvisää, mutta toivottavasti ei enää lunta tulvillaan? Husqvarnan kolme uutta lumilinkoa pitävät talven aisoissa.

Tänä vuonna talvi ei ole enää entisensä. Tai ainakaan sen pitäminen aisoissa ei ole. Husqvarnan valikoima laajentuu uudella yksivaihelumilingolla ja kahdella telavetoisella kaksivaihemallilla.

Uudet lumilingot tarjoavat yksinkertaisuutta ja helppoa säilytystä satunnaiseen käyttöön sekä raakaa telavetovoimaa vakiokäyttöön.

Husqvarna laajentaa lumilinkovalikoimaansa kolmella uudella mallilla. Satunnaiselle käyttäjälle Husqvarna tuo markkinoille ensimmäisen itse kehittämänsä yksivaihelingon, ST 121E:n. Se on pieni ja näppärä, mutta samalla tehokas kone satunnaisille kotikäyttäjille.

Kaksi muuta uutuusmallia, ST 268EPT ja ST 276 EPT, sopivat parhaiten ammattikäyttöön tehokkuutensa ja puhallusvoimansa ansiosta.

Nämä lisäykset jo olemassa olevaan mallistoon tarjoavat ratkaisun erilaisiin lumitöihin käyttötarpeen ja vaatimusten mukaan. Husqvarnan valikoimassa on kone päivittäiseen vakiokäyttöön tai pikaiseen lumenpoistoon autotallin edestä.

ST 121E

Lumen pitäminen loitolla kotipihalla voi olla väsyttävää puuhaa, vaikka markkinoilla onkin kotikäyttöön soveltuvia lumilinkoja. Tästä syystä Husqvarna palasi takaisin suunnittelupöytään ja suunnitteli itse ensimmäisen yksivaihekoneen. Tuloksena on lumilinko, joka on tarpeeksi tehokas erottuakseen edukseen kilpailijoistaan ja varustettu monin uusin toiminnoin.

Sähkökäynnistys varmistaa helpon käynnistyksen, kauko-ohjattavan heittotorven avulla voit suunnata lumen haluamaasi suuntaan helposti ja kirkas LED-valo mahdollistaa työskentelyn aamu- tai iltahämärässä. Kaikki ominaisuuksia, jotka lisäävät työskentelymukavuutta.

Ergonomisesti suunnitellussa ST 121E:ssä on lisäksi muovinen kairaterä, jonka ansiosta kone kulkee pehmeästi kaikilla pinnoilla vahingoittamatta alla olevaa materiaalia. Kun olet lopettanut lumityöt, taittuva aisa helpottaa lumilingon varastointia.

ST 268 / 276 EPT

Uudet, kategoriansa johtavat lumilingot on suunniteltu kestämään vieläkin kovempia haasteita, kuten urheiluareenoiden tai sairaaloiden ajoväylien puhtaanapitoa.

Molemmat mallit pohjautuvat Husqvarnan jo olemassa oleviin tehokkaisiin kaksivaihekoneisiin, mutta luonnollisesti niissä on myös täysin ainutlaatuisia ominaisuuksia. Näkyvin näistä on telaveto, joka helpottaa lumilinkojen toimintaa vaativassa maastossa, kuten jyrkässä laskettelurinteessä. Lisäksi telaveto toimii hyvin kaikissa lumiolosuhteissa ja eritoten pakkautuneen lumen auraamisessa.

Hydrostaattinen portaaton voimansiirto varmistaa hyvän ajoketteryyden, joka toimii erittäin hyvin kaikissa Husqvarnan ammattikäyttöön tarkoitetuissa lumilingoissa olevan ohjaustehostimen kanssa. Lisäksi lumilingon kaksi kahvaa mahdollistavat 180 asteen käännökset helpommin kuin koskaan.

Lisätiedot:

Satu Kontio, Oy Husqvarna Ab

satu.kontio@husqvarna.fi

Kuvat kuvapankista

www.husqvarna.com/press

Husqvarna

Husqvarna on maailman suurin ruohonleikkureiden, moottorisahojen ja bensiinikäyttöisten puutarhavälineiden, kuten trimmereiden ja puhaltimien valmistaja. Yritys on myös maailman johtava timanttityökalujen sekä rakennus- ja kiviteollisuuden pienkoneiden valmistaja. Nettomyynti vuonna 2010 oli 3,9 mrd euroa, ja työntekijöiden määrä oli keskimäärin 15 000.