Reima, Lappset ja Rovio kutsuvat lapset ulos leikkimään - Yhteistyöllä tehdään lasten ulkoilusta vientituote

Lasten ulkoleikit ovat vähentyneet puoleen 1980-luvulta. Vapaan touhuamisen ja ulkoilun puute aiheuttaa lapsille yhä enemmän ongelmia, kuten stressioireita ja kasvavaa ylipainoa. Tästä syystä lasten maailman asiantuntijat Reima ja Lappset sekä supersuositun Angry Birds -pelin luonut peliyhtiö Rovio Entertainment aloittivat yhteistyön motivoidakseen lapset jälleen ulkoilemaan. Yhteistyö lanseerattiin Rovaniemellä ja Kiinan Harbinissa 16. tammikuuta 2013.

Pohjoismaiden johtava funktionaalisten lastenvaatteiden valmistaja Reima, laadukkaiden ja turvallisten leikkiympäristöjen rakentajana tunnettu kotimainen Lappset sekä maailman nopeimmin kasvava viihdebrändi Angry Birds yhdistävät osaamisensa luodakseen lapsille mielikuvituksekkaan, aktivoivan ja turvallisen ulkoleikkien maailman.

Vaikka pohjoismaiset lapset leikkivät ulkona suhteellisen paljon, viettävät tämän päivän lapset jopa puolet vähemmän aikaa pihoilla ja puistoissa kuin vanhempansa 1970- ja 1980-luvuilla. Myös pihaleikit, kuten kirkonrotta, naruhyppely tai puissa kiipeily ovat menettäneet suosiotaan. Suomessa lasten päivittäisen ulkoilun tärkeyttä muistetaan vielä korostaa, mutta jo muissa Pohjoismaissa vanhemmat pitävät ulkoilua vähemmän tärkeänä – muusta maailmasta puhumattakaan.

“Lappsetin visio on saada ihmiset ulos liikkumaan ja leikkimään. Strateginen yhteistyö Angry Birds -puistojen, Lappsetin ja Reiman välillä perustuu yritysten yhteiseen tavoitteeseen: lasten aktiivisen ulkoilun lisäämiseen,” kertoo Johanna Ikäheimo, Lappset Group Oy.

Lappsetin ja Rovion yhdessä toteuttamat Angry Birds Activity Park -toiminta ja aktiviteettipuistot ovat saaneet lapsilta riemastuneen vastaanoton muun muassa Tampereella, Rovaniemellä, Espoossa, Shanghaissa ja Iso-Britanniassa. Puistot ilmentävät digitaalisen maailman seikkailuteemaa ja innostavat lapsia aktiiviseen ja iloiseen liikkumiseen. Keväällä 2013 tavoitteena on avata ensimmäiset puistot Venäjälle ja myöhemmin viedä ulkoilun ilosanomaa myös muun muassa Japaniin ja Etelä-Koreaan. Luonnollisen lisän yhteistyöhön tuo säänkestävistä ja toiminnallisista lastenvaatteistaan tunnettu Reima, joka on kehittänyt teemaan sopivan ja aktiivista ulkoilua edistävän malliston.

”Rovion Angry Birds -aktiviteettipuistot ovat saaneet hyvän vastaanoton ympäri maailmaa. Harbinissa avattiin juuri maailman ensimmäinen lumesta ja jäästä tehty Angry Birds -aktiviteettipuisto, ja kun puhutaan arktisista olosuhteista, ovat Rovaniemi ja Harbin osuvat testipaikkakunnat lasten korkealaatuisille ulkoiluvaatteille”, kertoo Rovion markkinointijohtaja Peter Vesterbacka. ”Yhteistyö tukee tavoitettamme tarjota faneillemme korkealaatuista vapaa-aikaa, yhdessä perheen kanssa säästä ja olosuhteista riippumatta”, Vesterbacka jatkaa.

Liiketoimintaansa Aasiassa kasvattavalla Reimalla on vankka asema Suomessa ja Venäjällä. Reiman vaatteita on markkinoilla myös muissa Pohjoismaissa ja Sveitsissä sekä kahden uuden Pekingin liikkeen myötä Koillis-Kiinassa. Reiman, Rovion ja Lappsetin yhteisille tärkeille markkina-alueille avattaviin uusiin Angry Birds Activity Park -puistoihin lisätään Reiman oma testialue, jossa uuden liikuntamalliston kiipeilyyn, leikkimiseen ja liikkumiseen suunniteltuja vaatteita pääsee testaamaan käytännössä.

”Reiman vaatteet ovat tarkkaan testattuja ja niiden laatu on palkittu useissa kuluttajatesteissä. Tärkein testiryhmämme ovat kuitenkin vaatteita käyttävät lapset. Laadukkaat ja kestävät ulkovaatteet antavat lapsille mahdollisuuden ulkoleikkeihin säästä riippumatta,” kertoo Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund.

Rovion, Lappsetin ja Reiman yhteistyö lanseerattiin tammikuun 16. päivä Rovaniemellä. Tilaisuudesta otettiin suora videolinkki Rovaniemen kiinalaiseen ystävyyskaupunkiin Harbiniin. Siellä on parhaillaan käynnissä vuosittainen miljoonan kävijän jääfestivaali, jossa on ensimmäistä kertaa myös jääveistoksin toteutettu Angry Birds puisto. Siellä kiinalaislapset testaavat Reiman vaatteita samaan aikaan kun suomalaislapset Rovaniemellä.

Lisätietoja ja kuvamateriaalia:

Miltton Oy

Miia Kotapalo

P. +358 44 5395477

S-posti: miia.kotapalo@miltton.fi

Reima on Pohjoismaiden johtava toiminnallinen lastenvaatemerkki. Vuonna 1944 perustetun Reima Oy:n tavoitteena on taata lapsille vapaus liikkua ja leikkiä säästä riippumatta. Kasvamme ja kansainvälistymme kannattavasti. Työllistämme noin 150 ammattilaista Suomessa ja ulkomailla. Yrityksen omistaa pääomasijoittaja The Riverside Company yhdessä toimivan johdon kanssa. Tärkeimmät markkinamme tällä hetkellä ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Haemme aktiviisesti kasvua myös Euroopassa ja Kiinassa. Muita tuotemerkkejämme ovat Tutta® ja Lassie®. Lue lisää: www.reima.fi

Lappset Group Oy on yksi Euroopan johtavia leikkipaikkavälineiden valmistajia. Näiden lisäksi Lappsetin tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa liikuntapaikkavälineet nuorille (Parkour Solutions ja Wall Bouldering -tuotteet), ulkoliikuntavälineet aikuisille ja senioreille (Senior Sport -tuotteet aktiiviseen ikääntymiseen), urheilukentät sekä piha-, puisto- ja kadunkalusteet. Lappset on nykyään myös ainoa Angry Birds Activity Parks -teema- ja leikkipuistojen toimittaja. Konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli  55 miljoonaa euroa. Henkilöstöä konsernin palveluksessa on noin 400 kahdeksassa eri maassa. http://www.lappset.fi/, www.facebook.com/lappsetgroup, www.twitter.com/lappsetgroup

Rovio Entertainment Oy on viihdeteollisuutta muuttanut mediayritys, jonka pääkonttori sijaitsee Suomessa. Rovio on luonut maailmanlaajuisesti menestyneen Angry Birds™ -hahmojen franchise-ketjun. Angry Birds -videopelistä muodostui kansainvälinen ilmiö parissa kuukaudessa sen julkaisun jälkeen, ja se on tällä hetkellä kaikkien aikojen myydyin sovellus. Angry Birds -hahmot ovat nauttineet kasvavasta suosiosta niin viihdeteollisuuden, kustannustoiminnan kuin lisensoinnin aloilla ja saavuttaneet rakastetun kansainvälisen brändin aseman. Angry Birdsien menestyksen myötä Rovio julkaisi Amazing Alex™ -pelin sekä uuden Bad Piggies™ -pelin. www.rovio.com

Ota yhteyttä: media@rovio.com