Reinot ja Ainot uudistuvat historiallisella tavalla: 90 vuotta kotikenkiin keskittynyt brändi lanseeraa kokonaan uuden tuoteperheen

Legendaarisista tossuista tunnettu reino&aino®-brändi uudistuu lanseeraamalla aivan uuden tuoteperheen. Tänään myyntiin tuleva rajoitettu erikoiserä koostuu henkistä ja fyysistä lämpöä talvikauteen tuovista uutuuksista. Samalla aukeaa tuotemerkin oma verkkokauppa ja kymmenen pop up -myymälää ympäri Suomen.

Ruskea ja punainen ruutu koristavat uudessa reino&aino®-tuoteperheessä kaulahuiveja, pipoja, räyskämallisia päähineitä, vilttejä ja läppärinlämmittimiä. Lisäksi rajoitettuun erikoiserään kuuluvat Aino-tupsubaskeri, Reino-tumput sekä ensimmäiset Reinot perheen pienimmille.

Finlaysonin omistajat ostivat reino&aino®-tuotemerkin liiketoiminnan vuoden 2019 keväällä pelastaakseen rakastetun suomalaisbrändin. Nyt nähtävät tuotteet ovat 1,5 vuoden huolellisen tuotekehityksen tulos.

”Tarkoituksenamme ei ollut milloinkaan myydä pelkkiä tossuja, vaan haluamme tuoda suomalaisten 1930-luvulta saakka rakastaman brändin kotiympyröistä myös katukuvaan. Tämä on historiallinen askel ja kasvun mahdollisuus.”, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila kertoo.

Reino&aino opettaa suomalaisia reinoutumaan

Reino&aino®-brändin liiketoimintajohtaja Tuire Erkkilän mukaan reino&aino®-brändin tuotekehitystä ohjaava ankkuri on kotoisuuden tunne. Erkkilä toimi Reino- ja Aino-tossuja aiemmin valmistaneen yrityksen toisena omistajana vuodesta 2004 lähtien.

”Reinojen ja ainojen mieltä maadoittava vaikutus on aiemmin rajoittunut lähinnä kotiin, ehkä mökille. Reino&aino® opettaa hektisen ja hälyisen maailman keskellä, kuinka tärkeää on ottaa hetki itselle ja rauhoittua – reinoutua. Uudet tuotteet kutsuvat olemaan kuin kotonaan paikasta riippumatta”, Erkkilä sanoo.

Uusien tuotteiden lanseerauksen yhteydessä aukeaa tuotemerkin oma verkkokauppa ja kymmenen pop up -myymälää, jotka avataan vaiheittain lokakuun aikana eri puolilla Suomea: Turkuun, Raisioon, Tampereelle, Seinäjoelle, Espooseen, Vantaalle, Rovaniemelle ja Kokkolaan sekä kaksi Helsinkiin.

Reino&aino®-erikoiserä on myynnissä rajoitetun ajan pop up -myymälöissä sekä osoitteessa www.reino.fi

Tuotekuvat: https://mediabank.finlayson.fi/kollaasit/?_uc=reinoaino-tuoteperheen-laajennus

www.reino.fi

Instagram: reinoaino

Facebook: Reino&aino

Tuire Erkkilä, liiketoimintajohtaja reino&aino, Finlayson Oy p. 0400 832 650 tai sähköposti tuire.erkkila@finlayson.fi

Jukka Kurttila, luova johtaja, Finlayson Oy p. 040 715 5760 tai sähköposti jukka.kurttila@finlayson.fi

Reino&aino®-tuotemerkki on valmistanut ikonisia tossuja vuodesta 1930 lähtien. Jokaiselle suomalaiselle henkisenä mittatilaustyönä tehdyt Reino&aino®-tuotteet suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan laadusta tinkimättä pääosin Italiassa ja Turkissa. Finlaysonin omistajat ostivat brändin liiketoiminnan keväällä 2019 aloittaen samalla tuoteperheen kehittämisen ja laajentamiseen asusteisiin ja lämmikkeisiin. Reino&aino®-tuotteita on saatavilla rajoitetun ajan brändin omassa verkkokaupassa reino.fi sekä pop up -myymälöissä ympäri Suomen. Reino- ja Aino-tossuja on lisäksi myynnissä S-ryhmän kanavissa.