Relex Oy:n Johanna Småros palkittiin Veuve Clicquot Business Woman Award -palkinnolla

Jungle Juice Barin Noora Fagerström palkittiin New Generation Award -palkinnolla

Vuosi 2017 on juhlan vuosi samppanjamerkki Veuve Clicquot’lle, sillä tunnetun samppanjapullon ikoninen keltainen etiketti täyttää tänä vuonna 140 vuotta, ja talouselämässä menestyneitä naisia juhlistava Veuve Clicquot Business Woman Award -palkinto on jaettu Suomessa tänä vuonna jo kymmenennettä kertaa. Ranskassa vuonna 1972 perustettu palkinto jaetaan talouselämässä hyvin ansioituneelle, rohkealle ja luovasti ajattelevalle naiselle 25 maassa ympäri maailmaa.

Relex Oy:n Chief Marketing Officer ja yksi perustajista, tekniikan tohtori, Johanna Småros on vuoden 2017 Veuve Clicquot Business Woman. Palkinto myönnetään Suomessa joka toinen vuosi sellaiselle talouselämässä ansioituneelle naiselle, joka toimii yrityksessään päättävässä asemassa, ja joka on onnistunut luomaan dynaamisen, taloudellisesti kannattavan sekä vastuullisesti ja eettisesti toimivan yrityksen.

“Johanna Småros täyttää hienosti kaikki palkinnon saajalle asetetut kriteerit: hän on yrittäjä ja yksi yrityksen perustajista. Hän osallistuu yrityksen päätöksentekoon ja strategian luomiseen, ja Relex Oy on dynaaminen kasvuyritys, joka toimii globaaleilla markkinoille sekä vastuullisesti että eettisesti. Yritys on kasvuyritysten tapaan valinnut nyt strategiakseen kasvaa nopeasti tuloksen teon kustannuksella kuitenkin huolehtien siitä, että tase on hyvässä kunnossa. Småros on osoittanut rohkeutta lähtiessään yhtenä perustajana kehittämään ihan uudenlaista liikeideaa”, tuomariston puheenjohtaja Elvi Rangell perustelee.

Johanna Småros kertoo olevansa tunnustuksesta otettu:

“Arvostetun Veuve Clicquot Business Woman -palkinnon vastaanottaminen on luonnollisesti hieno kunnianosoitus ja palkinto omalle työlle, mutta samalla se on kunnia myös Relex Solutionsin koko erinomaiselle henkilöstölle ja loistaville asiakkaillemme. Palkinnon tarkoituksena on kannustaa nuoria naisia urallaan eteenpäin, joten olen erittäin mielelläni ja ylpeänä mukana tukemassa tätä päämäärää”.

Relex Solutions on jo pitkään ollut yksi maailman nopeiten kasvavista toimitusketjun ja vähittäiskaupan suunnitteluun ja optimointiin keskittyvistä ohjelmistotaloista. Vuonna 2015 saatu 20 miljoonan euron sijoitus yhdysvaltalaiselta Summit Partnersilta on mahdollistanut entistäkin nopeamman kasvun, laajentumisen ja teknologian kehittämisen.

“Relexissä olemme pystyneet jatkojalostamaan ja tuotteistamaan tutkimuksesta kummunneita ideoitamme toimitusketjun suunnittelusta ja optimoinnista ohjelmistopalveluiksi, jotka tuottavat hyvin konkreettisia tuloksia asiakkaillemme paremman saatavuuden ja myynnin, vähentyneen varaston ja hävikin sekä pienentyneiden työkustannusten kautta. Tavoitteemme on, että Relex on alansa ehdoton ykkönen” Småros summaa.

Palkinnon rinnalla tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomessa jaettava New Generation Award -palkinto on suunnattu menestyneelle, uransa alkuvaiheessa olevalle naiselle. Palkinto myönnettiin Smoothie Heaven Oy:n, paremmin Jungle Juice Barina tunnetun smoothie-juomaketjun, perustajalle ja toimitusjohtajalle Noora Fagerströmille, joka kertoo voiton tulleen yllätyksenä.

“Palkinto on upea tunnustus. Olemme tehneet kovasti töitä, ja on mukava huomata, että tämä työ on noteerattu. Koen kuitenkin, että yrityksemme tarina on vasta alussa, ja tästä onkin hieno jatkaa eteenpäin. Haluamme tehdä Jungle Juice Barista kansainvälisen menestystarinan, ja haemmekin Suomen lisäksi Ruotsista kovaa kasvua lähivuosina. Sen jälkeen on tarkoitus laajentaa edelleen muihinkin Pohjoismaihin”, Fagerström kertoo.

“New Generation Award haluttiin myöntää sellaiselle yrittäjälle, joka on löytänyt markkina-aukon ja rohkeasti ryhtynyt luomaan siihen sopivaa yritystoimintaa. Jungle Juice Barissa liikeidea on onnistuttu muuttamaan toimivaksi yritystoiminnaksi. Yrityksessä myös sitoudutaan aidosti huolehtimaan siitä, että toiminta on eettisesti kestävällä pohjalla. On mahtavaa päästä palkitsemaan nuori yrittäjä, joka on vielä yrittäjäuransa alkupäässä”, Elvi Rangell kertoo.

Veuve Clicquot Business Woman Award on jaettu vuodesta 2003 alkaen, jolloin Skannon toimitusjohtaja Barbara Roos palkittiin menestyksestään suomalaisessa talouselämässä. Sen jälkeen palkinnon ovat saaneet Hullu Poro Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Päivikki Palosaari (2004), Vallila Interiorin toimitusjohtaja Anne Berner (2006), Lappset Groupin hallituksen puheenjohtaja Johanna Ikäheimo (2007), Stala Oy:n toimitusjohtaja Tuija Rajamäki (2008), Dextran toimitusjohtaja Leena Niemistö (2009), Andiatan omistaja ja toimitusjohtaja Tarja Rantanen (2011), Marketing Clinicin toimitusjohtaja Catharina Stackelberg (2013) ja Kemppi Oy:n hallituksen puheenjohtaja Teresa Kemppi-Vasama (2015).

Palkinnon saajan päättää vaihtuva tuomaristo, joka koostuu erilaisista suomalaisista talouselämän vaikuttajista. Tänä vuonna tuomaristoon kuuluvat puheenjohtaja Elvi Rangellin lisäksi Leena Niemistö (Pihlajalinna), Kati Hagros (Aalto yliopisto), Emilia Kullas (Talouselämä), Lauri Veijalainen (Stockmann) ja Pekka Mattila (Aalto yliopisto).

Tutustu Relex Oy:n toimintaan: www.relexsolutions.com

Tutustu Smoothie Heaven Oy:n toimintaan: http://www.junglejuicebar.fi

Lisätietoa palkinnosta ja Veuve Clicquot’sta antaa Brand Manager Outi Hartman, Moët Hennessy Suomi, 040-772 6532 tai ohartman@moet-hennessy.com

Painokelpoiset kuvat ja haastattelupyynnöt: Jenny Åkerfeldt, Miltton, 044-2797574 tai jenny.akerfeldt@miltton.fi

Moët Hennessy on osa LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) -konsernia, johon kuuluu yli 60 luksustuotemerkkiä. Konsernin kaikki tuotteet edustavat parhainta laatua. Vanhojen perinteiden kautta on tullut vahva kokemus sekä ammattitaito ja tieto parhaista valmistusmenetelmistä. Moët Hennessy uskoo vahvasti innovatiivisuuteen sekä rohkeuteen, tuotteidensa pysyessä ajan hengessä säilyttäen silti vanhat perinteet. Lisätietoja saat osoitteesta www.lvmh.com.