Sadat korkeakouluopiskelijat saavat ilmaisen pääsyn ohjelmistorobotiikan saloihin 100-vuotiaan Suomen kunniaksi

Suomalainen ohjelmistorobotiikan ammattilainen ja taloushallinnon palkka-, HR- ja järjestelmäratkaisuja tarjoava Staria mahdollistaa korkeakouluopiskelijoille sata päivää ilmaista opiskeluaikaa ohjelmistorobotiikkaan perehdyttävässä koulutusalustassaan Suomen juhlavuoden kunniaksi. Ohjelmistorobotiikan koulutusosiot suorittaneet opiskelijat saavat tulevaisuuden kannalta merkittävää uutta osaamista ja Suomi uusia osaajia kilpailukyvyn kasvattamiseen.

Starian liiketoimintajohtaja Merja Fischer uskoo, että robotiikan osaamisen lisääminen on tärkeää koko Suomen tulevaisuuden kannalta.

Mukaan Starian StaRPA Academy –koulutukseen (RPA = Robotic Process Automation) on ilmoittautunut merkittävä joukko suomalaisia korkeakouluja: Tampereen ja Lappeenrannan teknilliset yliopistot, Tampereen yliopisto, Hämeen, Saimaan, Tampereen, Turun, Kaakkois-Suomen ja Lahden ammattikorkeakoulut sekä Luostarivuoren lukio.

Myös elinkeinoministeri Mika Lintilän asettamassa tekoäly-työryhmässä vaikuttava Starian liiketoimintajohtaja Merja Fischer pitää robotiikan osaamisen laajentamista tärkeänä koko Suomen tulevaisuuden kannalta.

”Nuorissa on Suomen tulevaisuus ja siksi haluamme antaa omalta osaltamme lahjan sata vuotiaalle Suomelle. Mikä olisikaan sen parempi kohde kuin Suomen tulevaisuuden tekijät eli opiskelijat. Uskomme, että ohjelmistorobotiikan ja tekoälyn avulla Suomen on mahdollisuus synnyttää uudenlaista liiketoimintaa ja kansainvälistä kilpailukykyä ja maailmanvalloitus edellyttää lisää myös RPA osaajia.”

Opiskelijat saavat sadan päivän maksuttoman pääsyn Starian ohjelmistorobotiikan koulutusalustaan. Koulutusympäristössä käydään läpi muun muassa ohjelmistorobotiikan perusteet sekä opitaan tunnistamaan roboteille soveltuvia prosesseja.

Ohjelmistorobotti on virtuaalinen assistentti, joka parhaimmillaan vapauttaa henkilöstön aikaa asiakaspalveluun ja merkityksellisempien työtehtävien tekemiseen. Samalla se parantaa laatua, lisää läpinäkyvyyttä ja nopeuttaa raportointia.

”Olemme jo kouluttaneet ohjelmistorobotteja ylläpitämään asiakkaidemme erilaisia rutiineja muun muassa palkkahallinnossa ja HR tietojen ylläpitämisessä. Ohjelmistorobotteja otetaankin käyttöön kovaa vauhtia eri aloilla, ja uusia osaajia tarvitaan jatkuvasti. StaRPA Academyn suorittaneet opiskelijat saavat uuden osaamisen lisäksi myös sertifikaatin ja mahdollisuuden työharjoittelupaikkaan Starialla”, Merja Fischer jatkaa.

Koulutusalusta lanseerattiin tänään torstaina 7.12., ja Starian Merja Fischer kertoo robotiikasta, tekoälystä sekä Suomi100 StaRPA-koulutuksesta mielellään lisää.

Yhteystiedot:

Merja Fischer, Tkt, KTM

p. + 358 40 821 1765, merja.fischer@staria.fi

Staria Oyj on vuonna 2003 perustettu ohjelmistorobotiikka-, ERP- ja talouspalveluyhtiö, jonka missiona on mahdollistaa asiakkailleen parempia päätöksiä niin Suomessa kuin Euroopassa. Staria on Uipath-ohjelmistorobotiikan pohjoismainen partneri, joka tarjoaa yrityksille robotiikan palveluita, konsultointia sekä ohjelmistolisenssejä. Starian palveluihin kuuluvat myös monipuoliset HR- ja palkkaratkaisut sekä asiantuntijapalvelut kuten CFO-palvelu. Asiakaskohtaisten tiimiemme avulla kaikki taloushallinnon palvelut toimivat ONE STOP -periaatteella, yhdestä paikasta ja yhden järjestelmän kautta. Vuonna 2017 Staria Oyj:n liikevaihto oli 14+ M€ ja yhtiön palveluksessa työskentelee yli 150 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Staria on pohjoismaiden ainoa palkittu NetSuite 5-Star Solution Partner ja toimii järjestelmä- ja talouspalvelukumppanina myös muissa Euroopan maissa. www.staria.fi