Sanna-Mari Jäntti Milttoniin

Miltton rekrytoi World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeen yhteysjohtajan Sanna-Mari Jäntin. Tavoitteena on luoda uusia toimintamalleja yritysten ja kolmannen sektorin yhteistyöhön ja sen markkinointiviestinnälliseen hyödyntämiseen.

”Yritysmaailman ja kolmannen sektorin organisaatioiden suhde on lähentymässä ja muuttumassa strategisemmaksi. Samaan aikaan merkityksellisten, molempia osapuolia hyödyttävien yhteistyösuhteiden luomiseksi tarvitaan uutta osaamista ja tuoreita näkökulmia. Tavoitteemme on luoda uudenlaisia yhteistyön ja viestinnän malleja sekä kasvattaa tuloksellisen yhteistyön osaamista sekä kolmannella sektorilla että elinkeinoelämässä”, Sanna-Mari Jäntti kertoo.

Milttonissa on meneillään kunnianhimoinen rakennusprojekti, jossa suomalaiselle yrityskentälle tarjotaan uusia ratkaisuja osittain kehittymättömille markkinointiviestinnän osaamisalueille. Aiemmin syksyllä Miltton palkkasi pääministeri Jyrki Kataisen erityisavustajan Jussi Kekkosen kehittämään suomalaista vaikuttajaviestintää uudelle tasolle ja Josephine Mickwitzin Wärtsilästä tarjoamaan uusia sijoittajaviestinnän ratkaisuja. Jäntti täydentää kokoonpanoa yritysyhteistyön sekä yhteiskuntasuhde- ja sidosryhmäviestinnän osalta.

”Yritysyhteistyö, tai tuttavallisemmin sponsorointi, tarvitsee piristysruiskeen. Toiminta on usein sattumanvaraista ja sen markkinointiviestinnällinen hyödyntäminen jää liian vähälle huomiolle. Tähän aiomme tarttua yhdistämällä Sanna-Marin laajan osaamisen organisaatioiden yhteistyöstä kolmannen sektorin kanssa Milttonin markkinointiviestinnän osaamiseen”, sanoo Milttonin toimitusjohtaja Mathias Järnström.

”Olen tehnyt pitkän uran yritysyhteistyön, markkinoinnin ja varainhankinnan saralla. Miltton tarjoaa minulle mahdollisuuden kehittää näitä alueita edelleen laajemmassa yhteiskunnallisessa kontekstissa. Lisäksi odotan innolla entistä syvempää yhteistyötä yritysmaailman kanssa. Yhteiskunnallisten organisaatioiden ja yritysten rajapinnassa on valtava potentiaali”, Jäntti lisää.

Jäntti siirtyy Milttoniin loppuvuoden aikana World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeeseen liittyvien vastuiden päättyessä.

Miltton työllistää tällä hetkellä noin 70 henkilöä. Myyntikatteen arvioidaan kasvavan kuluvan tilikauden aikana yli 30 % noin 6 miljoonaan euroon.

Mathias Järnström, 0400 738 002
Sanna-Mari Jäntti, 0400 536 581

Sanna-Mari Jäntti (MA) on toiminut yritysyhteistyön, varainhankinnan ja markkinoinnin johtotehtävissä mm. World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeessa (2010–2012), Nykytaiteen museo Kiasmassa (2007–2010) sekä Sibelius-Akatemiassa (2002–2006). World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeessa Jäntti veti tiimiä, joka rakensi yhden Suomen suurimmista koskaan toteutetuista yritysyhteistyökokonaisuuksista. Kiasmassa hän vastasi museon yritysyhteistyökokonaisuudesta ja markkinoinnista.

Miltton on vuonna 2001 perustettu viestintätoimisto. Yrityksen myyntikate vuonna 2011 oli noin 4,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta liki 20 %. Yhtiön palveluksessa on noin 70 henkilöä. Milttonin omistaa Helsingin pörssissä listattu sijoitusyhtiö Norvestia Oyj, toimitusjohtaja Mathias Järnström sekä kolme työntekijäosakasta.

www.miltton.fi