Sanoma Pro kiihdyttää koulujen digitalisoitumista yhdessä startup-yritysten kanssa

Sanoma Pro lanseeraa uuden EnhancEDU-ohjelman Slush-tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa keskiviikkona 19.11. Sanoma Pron tavoitteena on EnhancEDU-ohjelman kautta kiihdyttää suomalaisen oppimisen digitaalista kehitystä ja monipuolistaa sekä kouluille suunnattavien oppimateriaalien että vapaa-ajan oppimisen tuotteiden tarjoomaa.

EnhancEDU – Boosting Learning Innovations with Sanoma – on ohjelma, jonka tavoitteena on tuottaa oppimiseen liittyviä digitaalisia ratkaisuja yhteistyössä oppimisen sisältöjä tai työkaluja kehittävien startup-yritysten kanssa. Sanoma Pro tarjoaa ohjelmaan valittavien yritysten käyttöön pedagogista ja kaupallista osaamista, asiakasymmärrystä, oppimisen asiantuntemusta sekä mahdollisuuksia yhteiseen tuotekehitykseen ja rahoitukseen.

Ohjelma käynnistyy Slush-tapahtuman yhteydessä järjestettävässä lanseeraustilaisuudessa, jossa aiheesta kiinnostuneilla startup-yrityksillä on mahdollisuus tavata Sanoma Pron asiantuntijoita ja keskustella muun muassa asiakkaiden tarpeista ja odotuksista. Lisäksi Sanoma Pro esittelee yrityksille oppimisympäristöään, joka on kattava oppimissisältöjen jakelukanava suomalaisiin oppilaitoksiin. Oppimisympäristöön on rekisteröitynyt valtaosa suomalaisista peruskoulun ja lukion opettajista. Tilaisuudessa on mahdollisuus tutustua myös ensimmäisten Sanoma Pron kanssa yhteistyökeskustelut jo aloittaneiden startup-yritysten tuotteisiin ja palveluihin.

Vuonna 2015 EnhancEDU-ohjelman puitteissa järjestetään neljä tilaisuutta, joihin startup-yritykset voivat hakea mukaan esitelläkseen liiketoimintaideoitaan Sanoma Prolle. Mukaan haetaan suomalaisia tai Suomen markkinalla toimimisesta kiinnostuneita kansainvälisiä yrityksiä. Jatkossa Sanoma Learningin kansainvälinen verkosto voi mahdollistaa yritykselle laajenemisen myös muille markkina-alueille.

”Uusi ohjelma on erittäin tärkeä Sanoma Prolle. Olemme oppimateriaalien markkinajohtaja, mutta tiedostamme, että emme voi keksiä ja kehittää itse kaikkia parhaita ratkaisuja digitaalisuuden mahdollistamassa suuressa murroksessa. Tämän vuoksi kutsumme innovatiivisia koulutusalan startup-yrityksiä yhteistyöhön rakentamaan maailman parhaat ratkaisut suomalaisille oppijoille. Kun yhdistetään meidän pedagoginen ja sisällöllinen osaamisemme terävimpiin uusiin toimijoihin, tulos palvelee varmasti suomalaisten lasten ja nuorten koulutusta ja tulevaisuutta”, toteaa Juha Juosila, Sanoma Pron kehitysjohtaja.

EnhancEDU-ohjelman lanseeraustilaisuus järjestetään Helsingin Messukeskuksessa keskiviikkona 19.11.2014 klo 15.30–18.00 huoneessa 207. Aiheesta kiinnostuneet toimittajat ovat tervetulleita osallistumaan tilaisuuteen.

Santtu Toivonen, kehityspäällikkö, Sanoma Pro Oy, puh. 040 530 9901, santtu.toivonen@sanomapro.fi
www.enhancedu.com

Sanoma Pro Oy on johtava oppimisen ja opetuksen ratkaisujen tarjoaja Suomessa ja edelläkävijä digitaalisten opetusratkaisujen kehittäjänä. Liiketoiminta koostuu oppimateriaaleista sekä Oppi&ilo-tuoteperheen tietoja ja taitoja kehittävistä tuotteista. Sanoma Pro Oy kuuluu Sanoma-konsernin Sanoma Learning -liiketoimintaryhmään.