Seinäjoen Eläinklinikka osaksi Animagi-ketjua

Suomen suurin eläinlääkäriasemaketju Animagi kasvattaa valtakunnallista peittoaan vauhdilla. Ketjun uusin jäsen on Seinäjoen Eläinklinikka, joka muuttanee tulevaisuudessa Huhtalantieltä uusiin, laajempiin toimitiloihin. Vahvan kasvustrategian mukaisesti etenevä Animagi saavutti maaliskuussa 20 miljoonan euron liikevaihdon.

Animagi-ketjuun liittynyt Seinäjoen Eläinklinikka palvelee asiakkaitaan edelleen tutulla paikallaan osoitteessa Huhtalantie 38. Tulevaisuudessa Animagi Seinäjoen tarkoituksena on avata ovensa aiempaa laajemmissa toimitiloissa.

Ketju suunnittelee laajentavansa toimintaansa Seinäjoella myös uudella hevosklinikalla. Animagi-hevosklinikka Seinäjoesta tulisi osa uusissa toimitiloissa avaavaa Animagi Seinäjokea. Pieneläin- ja hevosklinikan muodostama kokonaisuus olisi ainutlaatuinen hanke Suomen mittakaavassa.

-  Eläinlääkäripalveluiden taso on nyt erittäin hyvällä mallilla täällä Seinäjoella. Ketjun sisältä löytyy laajasti erikoisosaamista, joten voimme tehostaa henkilökunnan koulutusta ja tarjota entistä parempaa eläinlääketieteellistä osaamista, Seinäjoen Eläinklinikan vetäjä Jarmo Rintasalo kertoo.

Seinäjoen Eläinklinikka tulee muuttamaan nimensä uuden valtakunnallisen Animagi-ketjun mukaiseksi ja toimii jatkossa nimellä ”Animagi Seinäjoki”. Seinäjoen klinikalla työskentelee tällä hetkellä kahdeksan henkilöä, mutta mahdolliset uudet toimitilat ja Animagi-hevosklinikan laajennus toisivat tarvetta useille uusille työntekijöille.

Animagi on kasvanut alkuvuoden 2013 aikana reippaasti ja ketju saavutti 20 miljoonan euron liikevaihdon maaliskuussa. Keskustelut uusien, ketjuun liittyvien klinikoiden kanssa ovat koko ajan käynnissä. Tavoitteena on, että loppuvuodesta Animagi-ketjussa on mukana noin 25–30 klinikkaa.

- Seinäjoen Eläinklinikka on tunnettu ortopedisestä erityisosaamisestaan ja sillä on tyytyväisiä asiakkaita ympäri Suomea. Tulevaisuudessa avattavat uudet tilat mahdollistaisivat entistä laajemman eläinlääketieteellisen palvelutarjonnan. Animagi on edennyt strategiansa mukaisesti ja se on osoittautunut toimivaksi tavaksi. Suomalaiset eläinlääkäriyrittäjät ovat kaivanneet tuekseen lääketieteelliseen osaamiseen ja asiakaspalveluun panostavaa ketjua, Animagin hallituksen puheenjohtaja Martti Kiuru kertoo.

Animagi aloitti toimintansa marraskuussa 2012. Ketjusta tuli heti perustamisensa alkumetreillä Suomen suurin alan toimija. Täysin kotimaisen konsernin tarkoituksena on laajentaa eläinlääkintäalan palveluvalikoimaa ja tarjota asiakkaille yhä asiantuntevampaa lääketieteellistä osaamista yhdistettynä lämminhenkiseen asiakaspalveluun.

Viime viikolla Animagi-ketjuun liittyi myös hevosten eläinlääkintään erikoistunut Laukaan Eläinsairaala.

Jarmo Rintasalo, Seinäjoen Eläinklinikan vetäjä, +358 400 100 210, jarmo.rintasalo@netikka.fi

Martti Kiuru, Animagin hallituksen puheenjohtaja, +358 40 581 1545, martti.kiuru@jenio.fi

Animagi on Suomen suurin eläinlääkintäpalveluita tuottava ketju, jolla on tällä hetkellä 19 klinikkaa 12 paikkakunnalla. Konsernin liikevaihto on 20 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee tällä hetkellä noin 200 henkilöä, joista noin 83 on eläinlääkäreitä. Animagi perustettiin vuonna 2012. Konsernin tarkoituksena on laajentaa eläinlääkintäalan palveluvalikoimaa ja tarjota asiakkaille yhä asiantuntevampaa lääketieteellistä osaamista yhdistettynä lämminhenkiseen asiakaspalveluun.