Siili Solutions valmiina tekoälyn tuomaan mullistukseen - Datan ja designin saumatonta yhteistyötä johtamaan nimitetty Head of Design Juha-Matti Kosonen ja Head of Data & AI Sami Urpila

Designin ja datan yhdistävien nimitysten tavoitteena on vahvistaa Siilin asemaa markkinassa kokonaisvaltaisena digitaalisen kehittämisen palveluntarjoajana.

Tekoälyn luova soveltaminen tulee mullistamaan sekä asiakaskokemuksen, digitaalisen palvelukehityksen, että yritysten tavat työskennellä. Siili Solutions hyödyntää innovatiivisia teknologioita, työkaluja, ja muotoilun menetelmiä ensimmäisten joukossa. Tekoälykehityksen tuoma muutos vaatii kuitenkin laajempaa liiketoiminnan transformaatiota, ei pelkkää dataa.

”Head of Designin ja Head of Datan nimitykset ovat Siilille strategisesti tärkeitä. Tekoäly muuttaa maailmaa ja vaatii siksi kokonaisvaltaista lähestymistä. Siili toimittaa end-to-end-kumppanina kaikki komponentit toimivan ratkaisun luomiseksi ideasta valmiiseen tuotteeseen”, Siili Solutionsin toimitusjohtaja Tomi Pienimäki kertoo.

Siili on tunnettu vahvasta data- ja palvelumuotoiluosaamisesta. Siitä kertoo lokakuussa 2023 saatu arvostettu kansainvälinen Service Design Award, joka myönnettiin Fintrafficin kanssa tehdylle Nemo-hankkeelle. Hanke mullistaa Suomen merenkulkualan vastaamalla teollisuuden tarpeisiin kansallisen tuottavuuden ja kilpailukyvyn lisäämiseksi. Projekti sai kiitosta designia, dataa ja teknologiaa yhdistävästä lähestymisestään.

”Suomen huippuihin lukeutuvan palvelumuotoilu- ja dataosaamisen yhdistäminen antaa Siilin asiakkaille mahdollisuuden hyödyntää tekoälyn tuomaa murrosta kokonaan uudenlaisten liiketoiminnan konseptien löytämiseen ja merkittävän kilpailuedun saavuttamiseen”, Head of Data & AI Sami Urpila toteaa.

”Tekoälyn soveltaminen ei ole vain data- ja teknologiatekemistä, vaan nyt tarvitaan laajempaa moniosaajalähestymistä ja sitoutumista. On kriittistä, että design-osaajat ovat mukana miettimässä asiakas- ja käyttäjäkokemusta, kun tekoälyä sovelletaan eri tarkoituksiin”, Head of Design Juha-Matti Kosonen jatkaa.

Juha-Matti Kosonen ja Sami Urpila siirtyvät uusiin tehtäviinsä talon sisältä.

Lisätiedot:
Valtteri Taube, markkinointi- ja viestintäjohtaja
valtteri.taube@siili.com

Siili Solutions lyhyesti:

Siili Solutions Oyj on digitaalisen muotoilutoimiston ja teknologian moniosaajan ainutlaatuinen yhdistelmä. Kaiken työmme lähtökohtana on syvällinen ymmärrys ihmisen käyttäytymisestä. Siili on asiakkaalle paras kumppani, kun haetaan kasvua, tehokkuutta ja kilpailuetua digitaalisin keinoin. Siilillä on toimistot Suomessa, Saksassa, Puolassa, Unkarissa, Hollannissa, Isossa-Britanniassa, Itävallassa ja USA:ssa. Siili Solutions Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla. Siili on kasvanut kannattavasti perustamisestaan vuodesta 2005 lähtien. www.siili.com