Silmälasien hintavallankumous jatkuu Kuopiossa - Specsavers avaa 16.6 uuden myymälän Citymarketin yhteyteen

Optisen alan hintavallankumous laajenee Kuopiossa, kun Suomessa markkinoita ravisuttanut Specsavers Optikko -ketju avaa uuden myymälänsä 16.6 Citymarketin yhteyteen. Jo toinen Kuopion Specsavers -myymälä tuo laadukkaan ja edullisen näönhuollon yhä useamman kuluttajan ulottuville.

Maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä Specsavers voi suuren kokonsa ansiosta tarjota asiakkailleen laadukkaita tuotteita jatkuvasti edulliseen hintaan. Viime kesänä Suomessa aloittanut ketju onkin luvannut laskea optisen alan hintoja Suomessa. Tällä hetkellä suomalainen käyttää silmälasiostoksiinsa keskimäärin 350 euroa. Specsaversin myymälöissä keskiostos on ollut noin 260 euroa eli asiakas on saanut silmälasinsa noin 25 prosenttia markkinoiden keskihintaa edullisemmin.

Edullista ja laadukasta näönhuoltoa entistä lähempää kotiovea

Specsaversin tavoitteena on tarjota laadukkaaseen näönhuoltoon ja edullisiin hintoihin perustuvaa menestyskonseptiaan yhä useammalle suomalaiselle kuluttajalle ja kasvaa pitkällä tähtäimellä Suomen optisen alan johtavaksi toimijaksi. Tätä tavoitetta palvelee myös huhtikuun alussa toteutettu Tähti Optikko -ketjun osto. Kuopiossa 16.6 avattava myymälä on aiemmin palvellut Tähti Optikkona.
– Specsavers Optikko -ketjuun liittymisen myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä enemmän vastinetta rahalle. Laadukas ja muodikas kehysvalikoima ja edulliset hinnat yhdistettynä hyvään palveluun, jota asiakkaat ovat tottuneet Tähti Optikoilta aiemminkin saamaan, ovat yhdistelmä, joka varmasti houkuttelee asiakkaita, toteaa myyntipäällikkö Matti Aarnio Tähti Optikko Group Oy:stä.

Uuden liikkeen vetovastuussa toimii myymälävastaava Marjo Sakko, joka toivottaa sekä uudet että vanhat asiakkaat tervetulleiksi tutustumaan uuden ilmeen saaneeseen myymälään.
– 16.6 avataan uusi, raikas myymälä, josta löytyy täysin uusi kehysvalikoima. Asiakkaita palvelee täällä edelleen sama tuttu henkilökunta, johon on saatu vielä lisävahvistusta. Tervetuloa tutustumaan, summaa Sakko.

Selkeyttä hinnoitteluun

Specsavers tuo myös läpinäkyvyyttä optisella alalla vallitsevaan monimutkaiseen hinnoitteluun. Ketjun liikkeissä kehykset on jaettu selkeisiin hintakategorioihin. Tällä hetkellä edullisimmat silmälasit Pentax-vakioyksiteholinsseillä saa jopa 9 eurolla. Edullisimmat silmälasit moniteholinsseillä maksavat puolestaan 109 euroa. Kehysten hintaan kuuluvat aina Pentax-vakioyksiteholinssit. Muiden linssien ja lisävaihtoehtojen, kuten ohennusten tai värien hinnat ovat myymälöissä selkeästi esillä. Specsaversin ideologiaan kuuluu, että hinnoittelu on selkeää, ja asiakas tietää, mistä maksaa.

Matti Aarnio, gsm 0400 646 647, matti.aarnio@tahtioptikko.fi
Myymälävastaava Marjo Sakko, puh. 017 262 3098, marjo.sakko@tahtioptikko.fi