Silta Oy tukemaan metsäkeskusten ja Tapion talous- ja henkilöstöhallinnon kehittämistä

Metsäkeskukset ja metsätalouden kehittämiskeskus Tapio allekirjoittivat sopimuksen Silta Oy:n kanssa toukokuun alussa. Silta Oy vastaa jatkossa metsäkeskusten ja Tapion talous- ja henkilöstöhallinnon kokonaispalveluiden tuottamisesta ja kehittämisestä.

Talous- ja henkilöstöhallinnon keskittämisellä metsäkeskukset ja Tapio hakevat tehoa johtamiseen ja hallinnon palveluihin. ”Odotamme saavamme käyttöömme ajanmukaiset sähköiset palvelut, jotka tehostavat sisäistä hallintoa ja helpottavat palvelutoiminnan johtamista”, summaa Keski-Suomen metsäkeskuksen johtaja Ari Eini tavoitteita ja jatkaa: ”Valtionhallinnon tavoitteet tuottavuuden kehittämiseen koskevat myös metsäkeskuksia ja Tapiota. Tukipalvelujen keskittämisellä haluamme suunnata voimavaroja metsänomistajille ja metsäalan toimijoille tarjottaviin palveluihin, muun muassa metsävaratietoa hyödyntävien sähköisten palvelujen kehittämiseen ja neuvontapalveluihin”. ”Solmittu yhteistyösopimus tuo jatkuvuutta Silta Oy:n pitkälle perinteelle valtiosektorin palveluntuottajana. Tuotamme metsäkeskusten ja Tapion palvelut yhteistyössä Logican ja Lindorffin kanssa. Takaamme näin asiakkaillemme palvelun laadun ohella myös modernin järjestelmäympäristön. Sopimuksen toteuttaminen synnyttää uusia työpaikkoja Silta Oy:n Keravan ja Pieksämäen toimipisteisiin”, toteaa Silta Oy:n julkisen sektorin johtaja Lasse Mäkinen. Sopimuskausi astuu voimaan 1. tammikuuta 2010 ja on kestoltaan viisi vuotta.