SODASTREAM SOURCE ­ – HANAVEDESTÄ SOODAVETTÄ SEKUNNEISSA

Hiilihapotuslaitteiden valmistaja ja markkinajohtaja SodaStream esittelee tuoreimman uutuutensa: maailmankuulun designikonin, Yves Béharin, suunnitteleman SodaStream Source -laitteen.

Sourcen pelkistetty ja tyylikäs muotoilu tekee laitteesta keittiön katseenvangitsijan. Uusien ja innovatiivisten toimintojen ansiosta soodavesi valmistuu nyt helposti ja nopeasti. Vesi hiilihapotetaan laitteen päällisosaa painamalla. Kätevä LED-näyttö puolestaan kertoo hiilihapon määrän juomassa. Uutta laitteessa on myös Snap Lock -toiminto, jonka avulla pullo kiinnittyy laitteeseen näppärästi, ilman kiertämistä. Source, kuten muutkin SodaStream-laitteet, toimii hiilidioksidia sisältävän kaasupullon avulla.

Source-laitteesta on kaksi versiota: muovista ja metallista valmistettu sekä kokonaan muovista valmistettu. Ensimmäistä löytyy mustana, valkoisena, sinisenä ja punaisena, ja jälkimmäistä mustana ja valkoisena.

Sourcen suunnittelija Yves Béhar on yksi maailman arvostetuimmista suunnittelijoista ja muotoilun visionääreistä. Hänet tunnetaan myös kestävää kehitystä edistävästä muotoilustaan. Béhar on työskennellyt monien tunnettujen nimien ja brändien, kuten Herman Millerin, Samsungin, Pradan ja Puman, kanssa.

Uuden tekniikan ansiosta SodaStream on helppokäyttöinen ja juomien valmistus taloudellista. Juuri tämä on ollut työni lähtökohta; pyrin suunnittelemaan pelkistetyn ja kauniin, tämän päivän arvoihin sopivan keittiökoneen, kertoo Yves Béhar.

SodaStream panostaa ekologisuuteen

SodaStream on vahvasti sitoutunut vähentämään ympäristöhaittoja ja panostaa tuotteidensa ekologisuuteen. Yritys näyttää näin hyvää esimerkkiä ympäristövastuusta. Ympäri maailmaa kulutetaan yli miljardi kertakäyttötölkkiä ja
-pulloa päivässä. Jokainen kuluttaja voi omilla valinnoillaan vaikuttaa muovin kulutukseen ja samalla elinympäristömme tilaan.

Olemme sitoutuneet muuttamaan ihmisten juomakäyttäytymistä ja vähentämään pullojen kulutusta tarjoamalla helpomman, halvemman ja terveellisemmän vaihtoehdon. Sourcea voidaan pitää varsinaisena suunnannäyttäjänä; siinä korostuu huippudesign yhdistettynä käytännöllisyyteen. Tuloksena on kaunis, hyvin toimiva laite, johon ei voi olla ihastumatta, sanoo SodaStream Suomen maajohtaja David Solomon.

Hinnat:

Muovista valmistettu Source 149 euroa (Jälleenmyyjä: Gigantti)
Muovista ja metallista valmistettu Source 169 euroa (Jälleenmyyjät: Stockmann, Kodin 1, Anttila ja Expert)
Tuotteet ovat kaupoissa viikolla 44.

Lisätiedot ja kuvapyynnöt:

Henni Heiskanen, Viestintätoimisto Miltton, henni.heiskanen@miltton.fi, 044 576 3191

Yves Béhar

Yves Béhar on suunnittelija, muotoilija ja kestävän kehityksen puolestapuhuja. Amerikkalainen TIMES-lehti on valinnut hänet yhdeksi maailman arvostetuimmista suunnittelijoista. Béharille on myönnetty yli 200 palkintoa. Hän on vuonna 1999 perustetun, San Franciscossa ja New Yorkissa sijaitsevan, Fuseproject- suunnittelutoimiston perustaja sekä Jawbonen luova johtaja. Béharin johdolla Jawbonesta on tullut yksi kuluttajille suunnattujen audiotuotteiden johtavista yrityksistä. Béhar on tehnyt maineikasta yhteistyötä suurten nimien ja brändien, kuten Herman Millerin, GE:n, Puman, Canal+:n, MINI:n, Samsungin, Issey Miyaken, Pradan ja monien muiden kanssa.

Yves Béharin mukaan suunnittelutyön tulisi johtaa positiiviseen sosiaaliseen ja ympäristöön vaikuttavaan muutokseen. Hän on tunnettu humanitäärisestä työstään projekteissa kuten ”One Laptop Per Child” ja ”See Better to Learn Better”. Béharille on myönnetty kummastakin projektista maineikas INDEX-palkinto. Suunnittelija on ainoa, jolle palkinto on myönnetty kaksi kertaa.

Béharin töitä on esillä eri museoiden, kuten MoMa:n, San Franciscon modernin taiteen museon, Centre Pompidou:n ja Chicagon taideinstituutin pysyväisnäyttelyissä. Béhar on myös kysytty puhuja designiin, kestävään kehitykseen ja liiketoimintaan liittyvissä tapahtumissa. Parhaillaan Béhar istuu San Franciscon modernin taiteen museon johtokunnassa ja toimii taiteilijoiden edunvalvojana.

SodaStream on 43 maassa toimiva virvoitusjuoma-alan yritys, joka valmistaa ja markkinoi kotikäyttöön tarkoitettuja hiilihapotuslaitteita ja virvoitusjuomien valmistamiseen tarkoitettuja juomauutteita. SodaStream on alan globaali markkinajohtaja ja yhtiön osake on noteerattu New Yorkin pörssissä. Yrityksen tuotteissa panostetaan ekologisuuteen ja monipuolisuuteen.  Suomessa SodaStreamilla on noin 700 jälleenmyyjää ja juomavalikoimaan kuuluu noin 60 erilaista virvoitusjuomaa ja makuvettä. SodaStreamilla valmistetun virvoitusjuoman hiilijalanjälki on kansainvälisen mittauksen mukaan 65–80 % pienempi kuin kaupasta ostetun pullotetun virvoitusjuoman. www.sodastream.fi