Sofigate jatkaa Pohjoismaiden valloitusta Norjaan – Pohjoismaiden suurimman bisnesteknologiayrityksen tavoitteena nousta Norjan kolmen suurimman joukkoon

Suomalainen bisnesteknologiayhtiö Sofigate laajentaa toimintaansa Norjaan. Pohjoismaiden ensimmäinen ja nykyään suurin ServiceNow-alustakumppani laajeni Ruotsiin 2014 ja Tanskaan 2017 ja hakee nyt kovaa kasvua Norjasta.

Sofigaten tavoitteena on olla Norjan kolmen suurimman ServiceNow-kumppaniyrityksen joukossa vuoteen 2026 mennessä ja pohjoismaiden ohella kasvaa Euroopassa merkittäväksi ServiceNow-toimijaksi. ServiceNow on maailman johtavia bisnesteknologia-alustoja, jolla on noin 30 % markkinaosuus ja jota käyttää yli 80 % Fortune 500 -yhtiöistä. Sofigate on toteuttanut yli tuhat ServiceNow-hanketta ja sillä on yli 200 ServiceNow-asiantuntijaa neljässä eri maassa.

ServiceNow-palveluiden kasvava kysyntä Norjassa sai Sofigaten investoimaan maahan nyt, vaikka monet bisnesteknologiayritykset ovat supistamassa liiketoimintaansa.

”ServiceNow-kumppanimarkkina on pysynyt Norjassa paikallaan, ja siksi uudelle pelaajalle on kentällä kova kysyntä. Positioidumme Norjassa palvelemaan etenkin suuria ja keskisuuria asiakkaita. Siinä olemme onnistuneet jo lähes kahden vuosikymmenen ajan muissa Pohjoismaissa,” Sofigaten toimitusjohtaja Sami Karkkila sanoo.

Ensimmäiset asiakkuudet Norjassa jo solmittu

Sofigate lähtee kasvattamaan markkinaosuuttaan hyödyntämällä ainutlaatuista muutosmalliaan, jossa se auttaa asiakkaitaan liiketoiminnan muutoksessa ja teknologia-alustan käyttöönotossa alusta loppuun saakka. Sofigaten palvelutarjonnan ainutlaatuisuus on palvelumuotoilun yhdistämisessä alan parhaaseen alustaosaamiseen.

”Meillä muutos- ja transformaatioasiantuntijat istuvat samassa pöydässä alustakehittäjien kanssa. Sen ansiosta me voimme aidosti tukea asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti heidän liiketoimintansa muutosmatkalla. Tätä eivät kilpailijamme Norjassa tee”, sanoo Sofigaten tuore Norjan maajohtaja Erik Aas Johansen

Johansen siirtyi Sofigatelle Fluidolta, jossa hän johti Fluidon Norjan toimistoa kuuden vuoden ajan.

Sofigate on jo solminut merkittäviä asiakkuuksia Norjassa. ”Onnistuimme saamaan ensimmäisiä norjalaisia asiakkaita jo ennen kuin meillä oli varsinaista toimistoa maassa. Nyt kun meillä on vahva jalansija Norjassa, markkinaosuuden kasvattaminen entisestään on mahdollista. Ensisijainen tavoitteemme Norjassa on ennen kaikkea luoda lisäarvoa asiakkaidemme liiketoiminnalle teknologisten ratkaisujen avulla”, Johansen sanoo.

800 asiantuntijaa ympäri Pohjoismaita

Sofigaten lähes 800 asiantuntijaa toimivat joustavasti yli Pohjoismaiden rajojen, ja jatkossa myös Sofigaten norjalaiset asiakkaat pääsevät hyödyntämään osaamista mistä vain Sofigaten toimistosta.

”Tiimimme on aidosti rajat ylittäviä, ja pystymme valitsemaan asiakkaillemme juuri oikeat asiantuntijat mistä tahansa toimintamaastamme sujuvasti ja helposti”, Johansen kertoo.

Sami Karkkila
Sofigate

sami.karkkila@sofigate.com
+358400805446