Specsavers etsii Suomen sähäkintä silmälasimallia Helena Christensenin johdolla

Huippumalli Helena Christensen avasi silmälasimallikisan eilisellä vierailullaan Helsingissä

Helena Christensen, joka tunnetaan yhtenä maailman menestyneimmistä malleista sekä ansioituneena valokuvaajana, saapui eilen Suomeen avaamaan Specsavers Spectacle Wearer of the Year 2012 -kilpailun. Tänä vuonna kansainvälisen silmälasimallikilpailun huikeana pääpalkintona on Christensenin kuvaama mallikansiokuvaus New Yorkissa. Christensen etsii hakijoiden joukosta persoonallisia ja ilmeikkäitä kasvoja sekä itsevarmuutta kantaa lasinsa tyylillä.

Optikkoketju Specsaversin viidettä kertaa järjestämä Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailu on osa kansainvälistä Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kisaa. Kilpailu on avoinna kaikille yli 16-vuotiaille miehille ja naisille, jotka haluavat säväyttää pokat päässään.

Tänä vuonna kilpailun keulakuvana on huikean uran mallina ja valokuvaajana luonut Helena Christensen, joka on mukana arvioimassa Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan finalisteja osana Pohjoismaiden loppukilpailun tuomaristoa.

- Olen todella innoissani siitä, että pääsen osallistumaan Specsaversin tämän vuoden Spectacle Wearer of the Year -mallikilpailun tuomarointiin. Kilpailu tarjoaa lahjakkaille ja upeille silmälasien käyttäjille oivan tilaisuuden nousta mallimaailman tietoisuuteen ja vauhdittaa malliuraansa. Lisäksi kilpailun osallistujat pääsevät näyttämään hauskalla tavalla, miten silmälaseilla voi vaikuttaa koko olemukseen ja ulkonäköön, Christensen kertoo.

Kisan voittajalle aukeaa tie mallimaailmaan

Kilpailu avaa Pohjoismaiden sähäkimmälle silmälasimallille tien mallimaailmaan ainutkertaisella tavalla: Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan välisen Specsavers Spectacle Wearer of the Year 2012 -loppukilpailun voittaja pääsee Christensenin kuvaamiin mallikansiokuvauksiin New Yorkiin. Silmälaseja asusteena ja tyylikeinona itsekin suosiva Christensen etsii hakijoiden joukosta persoonallisuutta ja asennetta.

- Valokuvaajana arvostan persoonallisia ja ilmeikkäitä kasvoja. Silmälasien käyttäjien on kannettava laseja ylpeinä ja varmoina siitä, että ne tuovat esiin juuri heidän ainutlaatuiset piirteensä. Kisa on myös hyvin ajankohtainen, sillä silmälasit ovat tyylikeinona nyt suositumpia kuin koskaan. Niitä pidetään täydellisenä varusteena lookin piristämiseen ja muunteluun, Christensen kommentoi.

Suomen sähäkin silmälasimalli 2012 -kilpailu huipentuu Helsingin Muotimessuilla 19. lokakuuta järjestettävään finaaliin. Kilpailun kymmenestä finalistista voittajan valitsee muun muassa Anne Kukkohovin, Marita Hakalan sekä Arman Alizadin tähdittämä tuomaristo. Kilpailun voittajaa odottavat huikeat palkinnot, joihin kuuluvat sopimus mallitoimisto Portfolion kanssa, mallikuvaukset Lontoossa kolmen muun pohjoismaisen finalistin kanssa sekä silmälasilahjakortti.

Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailuun voivat osallistua yli 16-vuotiaat miehet ja naiset. Suomen ja Pohjoismaiden sähäkimmäksi silmälasimalliksi voi hakea, vaikka ei olisikaan silmälasien käyttäjä – riittää, että haluaa säväyttää pokat päässä. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 5.6.–31.8.2012 Specsavers Optikon Facebook-sivulla osoitteessa facebook.com/SpecsaversOptikko sekä kaikissa Suomen Specsavers Optikko -liikkeissä.

Tässä Helenan kuvausvinkit kilpailuun osallistuville:

1. Valaistus ratkaisee – valaistuksella on dramaattisen suuri vaikutus valokuvaan ja sen tunnelmaan. Kirkas ja suora valaistus luo raskaita varjoja ja korostaa epätäydellisyyksiä, mutta tulos voi olla särmikkäämpi. Hajavalo puolestaan pehmentää kuvaa ja imartelee kuvauskohdetta. Pohdi, millaisen vaikutelman haluat luoda.

2. Silmät kunniaan – silmät voivat olla mallin säväyttävin piirre, mutta salamavalo heijastuu helposti linsseistä ja peittää silmät. Jos salamaa on tarkoitus käyttää, varo heijastuksia linsseissä.

3. Anna tyylisi näkyä – silmälasit ovat rohkea tyylikeino, joten mieti, kuinka ne sopivat kokonaisuuteen ja pyri luomaan upea, yhtenäinen look.

4. Ole oma itsesi tai luo look, jonka kanssa olet sinut. Vaikka tuntisit olosi hieman haavoittuvaiseksi kuvaushetkellä, tämä ei välttämättä ole pahaksi, vaan luo intiimin vaikutelman, joka näyttää aina kauniilta valokuvassa.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Kuvapyynnöt:

Lisätietoja Helena Christensenin silmälaseista:
Tiger of Sweden, Palm 2, 25287721, Tuotetiedustelut, Specsavers Finland, 010 218 4380

Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kahdeksassa maassa, jotka ovat Australia, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Järjestyksessään viidestoista Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.