Specsaversin ja Leena Sarven rohkea lupaus – uusi tyylineuvontapalvelu taikoo pukevat pokat jokaiselle

Palvelu tulee tarpeeseen, sillä kaksi kolmesta suomalaisesta pitää rillien valintaa vaikeana

Oletko joskus haaveillut omasta stylististä? Kukapa meistä ei olisi – etenkin, jos kyseessä on haasteellisina pidettyjen silmälasien tai pikkumustan valinta. Specsaversin ja tyylikonsultti Leena Sarven kehittämä Styling Clinic -tyylineuvonta vastaa ensi kertaa tähän haasteeseen tuomalla suomalaisten käyttöön omat silmälasistylistit, jotka lupaavat etsiä jokaiselle hyvin istuvat pokat. Työsarkaa riittää, sillä Specsaversin TNS Gallupilla teettämän tutkimuksen
[1] mukaan jopa 71 % suomalaisista pitää sopivan kehysmallin löytämistä silmälasiostosten isoimpana haasteena.

Henkilökohtaiset tyylineuvontapalvelut ovat olleet suomalaisille pitkään harvinaista herkkua. Specsavers tuo stailauksen nyt jokaisen silmälasien käyttäjän ulottuville, kun Styling Clinic -tyylineuvontapalvelu tulee osaksi optikkoketjun päivittäistä palvelutarjontaa. Jokaisessa liikkeessä palvelee nyt liikkeen oma, koulutettu silmälasistylisti, joka etsii parhaat kehysmallit pureutumalla asiakkaan elämäntyyliin ja lasien käyttötarpeisiin.

Miten tyylineuvontapalvelu toimii?

Yksinkertaiseen, mutta tehokkaaseen kaavaan perustuva tyylineuvontapalvelu antaa parhaimmillaan piristysruiskeen koko lookkiin ja toimii kuin pieni kasvojenkohotus. Tyylikonsultti Leena Sarven mukaan hyvin istuvat silmälasit voivat nuorentaa käyttäjän ilmettä jopa vuosikymmenellä.

Styling Clinic -tyylineuvontapalvelussa silmälasistylisti syventyy asiakkaan elämäntyyliin ja näkemisen tarpeisiin, jonka jälkeen hän arvioi kasvojen mittasuhteet neliportaisen B.E.S.T.-mallin avulla. Jokaisessa stailauksessa otetaan huomioon kauden tärkeimmät kehystrendit. Asiakas saa henkilökohtaisen kehyssuosituksen, jossa hänelle esitellään kasvoille parhaiten istuvat ja persoonallisimmat silmälasit. Usein silmälasivalikoima liikkeessä kattaa jopa tuhat kehystä, joten ammattilaisen stailausapu säästää asiakkaan aikaa ja vaivaa.

Onnistuneilla silmälasivalinnoilla on suuri vaikutus paitsi näkemiseen, myös ulkonäköön ja imagoon. Laseista on tullut yhä tärkeämpi osa suomalaisten pukeutumista ja tyyliä, joten siksi myös tyylineuvonnassa kannustetaan rohkeuteen ja uuden ilmeen löytymiseen. Suomalaiset pelaavat kehysvalinnoissa vielä varman päälle, kun taas muualla Euroopassa uskalletaan hakea rohkeammin näyttävyyttä. Silmälasistylistin tapaamisessa voi yllättyä positiivisesti ja oppia itsestään jotain aivan uutta, Leena Sarvi kannustaa.

Specsaversin ja Leena Sarven kehittämä Styling Clinic -tyylineuvontapalvelu on nyt saatavilla koulutetuilta tyylineuvojilta Specsavers Optikko -liikkeistä kautta maan. Silmälasistylistille voi varata ajan etukäteen soittamalla liikkeeseen, mutta palvelua saa myös muun asioinnin rinnalla.

Tyylikonsultti Leena Sarven täsmävinkit silmälasivalintoihin:

1. Ole rohkea ja heittäydy. Voit yllättyä positiivisesti, jos kokeilet jotain uutta vanhojen tottumusten sijaan.
  2. Muista, että istuvat silmälasikehykset ovat osa kokonaisuutta. Kun valitset pokia, astu peilin edessä askel taaksepäin ja katso yleisvaikutelmaa.
  3. Jokaiset kasvot ovat ainutlaatuiset. Silmälasivalinnoilla voit korostaa parhaita puoliasi, kuten vaikkapa suloisia poskipäitä tai klassista nenää. Suomalaisilla on kauniit silmät – valitse kehyksiin sävy, joka korostaa värin erityisyyttä.
  4. Kehyksillä voi piilottaa kätevästi silmäpussit tai orastavat rypyt. Oikeanlaiset pokat toimivat parhaimmillaan kuin kasvojenkohotus – ne voivat nuorentaa käyttäjän olemusta jopa vuosikymmenellä.
  5. Kysy apua ammattilaiselta. Säästät aikaa ja vaivaa, kun kehysvalintoihin ja kasvonpiirteisiin erikoistunut henkilö poimii tuhannen vaihtoehdon joukosta juuri sinun kasvoillesi parhaiten sopivat mallit.
  6. Silmälasit ovat nykyään asuste, jolla voi tuoda uutta ilmettä ja vivahteita mitä erilaisimpiin tyyleihin. Siksi laseja on hyvä olla muutamat – valitse näyttävämmät juhlaan ja monipuolisemmat arkeen.

Lisätietoa tutkimuksesta:
Specsavers selvitti tammikuussa 2012 suomalaisten mielipiteitä silmälasien käyttöön, optisen alan hinnoitteluun ja optikkoliikkeiden väliseen kilpailuun liittyen. Tutkimuksen suoritti TNS Gallup Specsaversin toimeksiantamana. Tutkimukseen osallistui 1 346 yli 18-vuotiasta silmälaseja käyttävää suomalaista, joista 50 % oli miehiä ja 50 % naisia. Tutkimus toteutettiin TNS Forum -internetpaneelissa.
__________________

[1] TNS Gallup, tutkimus. Silmälasien käyttäminen, hintamielikuvat ja asenteet optisen alan kilpailua kohtaan. Tammikuu 2012. Tutkimukseen osallistui 1 346 yli 18-vuotiasta silmälaseja käyttävää suomalaista.

Training Team Leader Henny Tirkkonen, Specsavers Finland, 040 158 3313, henny.tirkkonen@specsavers.com
Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Ahonen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.ahonen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.