Spotify ennustaa kesän 2019 kuumimmat biisit Suomessa

Haluatko ottaa varaslähdön biiseihin, jotka tulevat valtaamaan suomalaiset ääniaallot tänä kesänä? Et tarvitse kristallipalloa, sillä tässä tulevat Spotifyn ennusteet.

Listasimme kesähittiehdokkaita kuten Gasellien Suojaus petti sekä ABREUn Se syö naista –biisejä, jotka tulevat todennäköisesti menestymään kuuntelutilastoissa ja suosituilla soittolistoilla, kuten Kesä 2019 -soittolistalla.

Listan biisit edustavat useita eri genrejä, ja ne on valittu esimerkiksi listamenestyksen, soittolistojen kuuntelukertojen, tämänhetkisen kehityskaaren, musiikkialan kuhinan sekä tietysti vanhan kunnon fiiliksen perusteella.

”Uskomme, että tänä vuonna kuuntelijat suosivat jopa aiempaa enemmän paikallisten artistien kappaleita. Suomalaiset artistit ovat pärjänneet hienosti listoillamme tänä keväänä. Vaikka Ed Sheeranin ja Justin Bieberin kaltaisten kansainvälisten tähtien biisit puhuttelevat kuuntelijoita ympäri maailman, kuuntelijat selvästi nauttivat kesäaktiviteeteistaan mieluiten paikallisen musiikin tahtiin”, kertoo Jenny Hermanson, Spotifyn Pohjoismaiden toimitusjohtaja.

Pidemmittä puheitta, tässä Spotifyn vuoden 2019 kesäbiisiennusteet:

Suomen kesähitit 2019:

Lil Nas X – Old Town Road (remix)
R3hab – All Around the World (LA LA LA)
Ed Sheeran, Justin Bieber – I Don't Care (with Justin Bieber)
Daddy Yankee – Con Calma
Tungevaag & Raaban – Million Lights
Kygo – Carry On
Jubël – On the Beach
Gasellit – Suojaus petti
Frisbee – JVG
ABREU – Se syö naista
Keko Salata – Kulissit kuntoon
Aste – Ötökkä myrskyssä
Nelli Matula – Helposti särkyvää
Adi L Hasla – Ei saada takaisin meit
Pasi ja Anssi – Tilttiin
Gettomasa – Enempää

Pääse kesäfiilikseen Spotifyn Kesä 2019 -soittolistan avulla.