Spotify ennustaa vuoden 2017 kesähitit

Kesä on kohta täällä ja sen kunniaksi Spotify esittelee ennusteensa kesän hittibiiseistä, jotka takuulla tulevat löytymään soittolistoilta vuoden lämpimimpinä kuukausina.

Kesähittien ennustamisen pohjaksi Spotify teki katsauksen genre- ja trendi-asiantuntijoidensa kanssa analysoimalla striimausdataa ja tunnistamalla kappaleen suosiosta kieliviä ominaisuuksia kuten menestys latauslistoilla ja Spotifyn tärkeimmillä soittolistoilla lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Spotifyn analyytikkotiimi tutki myös kappaleiden aiheuttamaa pöhinää sosiaalisessa mediassa koostaakseen täydellisen soittolistan kesän parhaisiin hetkiin.

”Tällä hetkellä Selena Gomezin uusin single Bad Liar ja Imagine Dragons -yhtyeen Thunder ovat molemmat selvästi nousussa listoilla ja soittolistoilla,” kertoo Shanon Cook, Spotifyn trendiasiantuntija. ”Tällä nyt esittelemällämme listalla voi hyvinkin olla se tämän kesän kovin hittibiisi.”

Tässä tulee Spotifyn kesähittilista! Se sisältää kappaleet, joiden odotetaan soivan tauotta tänä kesänä. Joten jos etsit täydellistä kappaletta road tripille, kesäbailuihin tai vaikka lomahengailun taustalle, tältä listalta sellainen taatusti löytyy!

Spotify’s Songs of Summer 2017

Suomen ennakkosuosikit kesähiteiksi

Evelina - Kylmii väreitä
Tämän hetken Suomen Spotifyn eturivin artisti Evelina on julkaissut uuden superbiisinsä, joka nousee jo nopeasti Suomen Spotify-listoilla.

Portion Boys - Karjala takas
Uunituore hitti ryhmältä, jolla ei vielä ole edes levy-yhtiötä takanaan. Todellinen hassuttelubiisi, kuten aidon kesähitin kuuluukin olla. Biisi on noussut jo listasijalle 4.

Teflon Brothers - Sit mennää
Lukuisia kesähittejä tehtailleilta Bile-hiphopin pioneereilta on julkaistu uusi sinkku, joka jo nousee kovaa vauhtia listojen kärkeen.

Kasmir - Kaija
24.5. julkaistu uusi kappale enteilee jo Kasmirin paluuta kesähittimittelöön, kuten vuonna 2014 Vadelmaveneellä ja 2015 Vauvoja-hitillä.

Kansainväliset ennakkosuosikit kesähiteiksi:

Selena Gomez - Bad Liar

Liam Payne ft. Quavo - Strip That Down

DJ Khaled ft. Justin Bieber, Quavo, Chance The Rapper, Lil Wayne - I'm The One

Camila Cabello - Crying in The Club

Lady Gaga - The Cure

Shawn Mendes - There’s Nothing Holdin’ Me Back

Katy Perry ft. Nicki Minaj - Swish Swish

Future - Mask Off

Imagine Dragons - Thunder

Kendrick Lamar - DNA

Niall Horan - Slow Hands