Spotify ja PlayStation® juhlistavat vuoden ikäistä yhteistyötään – yli viisi miljardia striimauskertaa PlayStation Musicin kautta

Tasan vuosi sitten Spotify ja Playstation yhdistivät musiikin ja pelien maailman. Viime maaliskuussa lanseerattiin PlayStation Music (PS Music), joka tekee musiikin kuuntelun pelatessa helpommaksi kuin koskaan aikaisemmin. Suosikkikappaleitaan voi kuunnella pelaamisen aikana PS4-, PS3- ja Xperia-laitteiden avulla. Palvelun lanseerauksen jälkeen striimauksia PS Musicin kautta on tullut tähän mennessä jo yli viisi miljardia.

Draken pitäessä striimatuimman artistin paikkaa listoilla, Major Lazerin hitti Lean On (feat. MØ & DJ Snake) on maailmanlaajuisesti tämän hetken striimatuin kappale. Mutta mitä muuta PS Musicin kautta Spotifyta käyttävät kuuntelevat pelatessaan?

Kansainväliset top-listat

Striimatuimmat artistit

Drake
      Eminem
      Justin Bieber
      The Weekend
      Fetty Wap

Striimatuimmat kappaleet

“Lean On (feat. MØ & DJ Snake)” by Major Lazer
      “See You Again (feat. Charlie Puth) - From Furious 7 by Wiz Khalifa
      “Can't Feel My Face” by The Weeknd
      “Hotline Bling” by Drake
      “Trap Queen” by Fetty Wap

Striimatuimmat peli-soundtrackit

The Music of Grand Theft Auto V, Vol. 1: Original Music
      The Last of Us
      Rocket League (Official Game Soundtrack)
      The Witcher 3: Wild Hunt
      Minecraft - Volume Alpha

Suomen top-listat

Suomen striimatuimmat artistit

JVG
      Cheek
      Nikke Ankara
      Antti Tuisku
      Teflon Brothers

Suomen striimatuimmat kappaleet

“Faded” by Alan Walker
      “Russian Roulette” by Tungevaag & Raaban, Charlie Who?
      “Evelina” by Honey
      “Paluu tulevaisuuteen” by JVG
      “Rullaa” by Nikke Ankara

Suomen striimatuimmat peli-soundtrackit

The Witcher 3: Wild Hunt
      Command & Conquer: Red Alert
      The Music of Grand Theft Auto V, Vol 1: Original Music
      Ori and the Blind Forest (Original Soundtrack)
      “Command & Conquer

Ei ole yllättävää, että musiikinkuuntelu ja pelaaminen kulkevat käsikädessä, mutta milloin musiikkia kuunnellaan eniten?

• Maailmanlaajuisesti suosituin päivä musiikin kuunteluun PS4-, PS3- ja Xperia-laitteilla on lauantai.
  • Perjantai-ilta klo 20-21 on suosituin tunti musiikin kuunteluun pelatessa

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 75 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 30 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com